Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2009 Delen Geplaatst: 17 november 2009 Beste forumlezers,\n\nGisteren heb ik mijn computeronderdelen afgehaald van de winkel.\nVandaag begin ik met mijn moederbord en nadat ik de processor en de ram heb aangesloten merk ik dat er een hoek omgeplooid/gescheurd/gedeukt is.\n\nAllereerst ga ik kijken naar de doos en ik zie dat die blijkbaar gevallen is.\nNaar mijn weten is het transport e.d. vlekkeloos verlopen dus licht de fout bij de verkoper.\n\nIs het moederbord defect?(Scheur is MAX 2 cm, na metingen 2cm)\nIk ga het niet uittesten want zie dat het dan helemaal opbrand ^^\nWat denken jullie?\n\nZou het de garantie dekken?\n[QUOTE]FORCOM geeft ten aanzien van het geleverde materiaal een zogenaamde \'carry-in\'- garantie op fabricage- en materiaalfouten, met uitzondering van laptops, PDA’s, monitoren, printers, creative luidsprekers en geluidskaarten in retail vorm evenals verbruiksmaterialen zoals papier, linten e.d. of het verlies van informatie van de apparatuur.\nDefecte producten dienen steeds in de originele verpakking met bijhorende toebehoren en met het originele factuur worden teruggebracht. Met betrekking tot producten van derden is FORCOM tot geen verdere garantie gehouden dan die welke zij van haar leverancier heeft verkregen of welke de leverancier rechtstreeks aan de eindgebruiker verleent.\nFORCOM past de wettelijke bepalingen met betrekking tot garantie toe op al haar producten met uitzondering van bijzondere overeenkomsten. De fabrieksgarantietermijn is afhankelijk van het desbetreffende merk en product; een overzicht van deze verschillende fabrieksgaranties werd hieronder opgenomen. Door reparatie en/of vervanging gaat de garantietermijn niet opnieuw lopen.\nWanneer er sprake is van ondeskundig gebruik, verkeerd aansluiten, verkeerde netspanning, blikseminslag, beschadiging door inwerking van vocht of andere oorzaken die buiten de invloedssfeer van FORCOM liggen, komt de garantie te vervallen. De garantie strekt zich nooit uit tot vergoeding van kosten of schade doordat de koper zelf wijzigingen of reparaties aan de producten heeft verricht of op onzorgvuldige of onoordeelkundige wijze de producten beschadigd heeft.[/QUOTE]\n\nAlvast bedankt\nMvg Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2009 [quote=swordyke;497170]Beste forumlezers,\n \nGisteren heb ik mijn computeronderdelen afgehaald van de winkel.\nVandaag begin ik met mijn moederbord en nadat ik de processor en de ram heb aangesloten merk ik dat er een hoek omgeplooid/gescheurd/gedeukt is.\n \nAllereerst ga ik kijken naar de doos en ik zie dat die blijkbaar gevallen is.\nNaar mijn weten is het transport e.d. vlekkeloos verlopen dus licht de fout bij de verkoper.\n \nIs het moederbord defect?(Scheur is MAX 2 cm, na metingen 2cm)\nIk ga het niet uittesten want zie dat het dan helemaal opbrand ^^\nWat denken jullie?\n \nZou het de garantie dekken?\n \n \nAlvast bedankt\nMvg[/quote]\nAfgehaald in de winkel?\nDan krijg je de onderdelen toch separaat en zie je toch dat de doos beschadigd is?\nLijkt mij tenminste.\nNu zul je wel een probleem krijgen om de schuld aan de verkoper te geven, lijkt mij niet te bewijzen en moet je maar hopen dat ze je geloven.\n \nHeb je wel gelijk gereclameerd toen je het zag, moet geloof ik binnen 3 dagen.\n \nLaat eens horen hoe het is afgelopen.\n \nIk heb eens zoiets gehad met het afhalen van 2 nieuwe Canon camera\'s.\nUit de verpakking gehaald bij het afhaaladres en zo op het eerste oog niets te zien.\nThuis zie je toch een dukje toen ik hem uit de doos haalde.\nKwam door de lichtinval.\nAan de doos was niets te zien.\nBij de verkoper waren wij gauw klaar, die zei gewoon u heeft het toestel hier bekeken en meegenomen, dus was er niets aan de hand.\nMaar hoe gaat het, je kijkt vluchtig en ziet het over het hoofd.\nMet Canon aan het mailen geweest, toestel dus nog steeds niet in genruik genomen, maar ook daar in eerste instantie geen hulp, ze gaven gewoon mijzelf de schuld, ik zou hem hebben laten vallen.\nBelachelijk want het was niet zo.\nWat voel le le dan rot, als het niet wordt gelooft.\nHet reparatiebedrijf van Canon gaf al een prijsopgave op van 150 euro of zo.\nCamera kostte ruim 300 euri.\nMij het schompus geschreven.\nUiteindelijk toch gratis gerepareerd, kostte alleenverzekerde verzendkosten.\nWas dus niet blij met deze start, mede omdat wij de toestellen gingen ophalen, ruim 200 km rijden, retour, om zeker te zijn dat de toestellen goed waren, althans dat je geen lege doos kocht, per post.\nDus als je pech hebt, moet je toch in de pen klimmen en vasthouden, als het niet jouw schuld is.\nIk zou niet rustig kunnen slapen als ik een leugen zou vertellen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2009 [QUOTE=burgkop;497189]Afgehaald in de winkel?\r\nDan krijg je de onderdelen toch separaat en zie je toch dat de doos beschadigd is?\r\nLijkt mij tenminste.\r\nNu zul je wel een probleem krijgen om de schuld aan de verkoper te geven, lijkt mij niet te bewijzen en moet je maar hopen dat ze je geloven.\r\n \r\nHeb je wel gelijk gereclameerd toen je het zag, moet geloof ik binnen 3 dagen.\r\n \r\nLaat eens horen hoe het is afgelopen.\r\n \r\nIk heb eens zoiets gehad met het afhalen van 2 nieuwe Canon camera\'s.\r\nUit de verpakking gehaald bij het afhaaladres en zo op het eerste oog niets te zien.\r\nThuis zie je toch een dukje toen ik hem uit de doos haalde.\r\nKwam door de lichtinval.\r\nAan de doos was niets te zien.\r\nBij de verkoper waren wij gauw klaar, die zei gewoon u heeft het toestel hier bekeken en meegenomen, dus was er niets aan de hand.\r\nMaar hoe gaat het, je kijkt vluchtig en ziet het over het hoofd.\r\nMet Canon aan het mailen geweest, toestel dus nog steeds niet in genruik genomen, maar ook daar in eerste instantie geen hulp, ze gaven gewoon mijzelf de schuld, ik zou hem hebben laten vallen.\r\nBelachelijk want het was niet zo.\r\nWat voel le le dan rot, als het niet wordt gelooft.\r\nHet reparatiebedrijf van Canon gaf al een prijsopgave op van 150 euro of zo.\r\nCamera kostte ruim 300 euri.\r\nMij het schompus geschreven.\r\nUiteindelijk toch gratis gerepareerd, kostte alleenverzekerde verzendkosten.\r\nWas dus niet blij met deze start, mede omdat wij de toestellen gingen ophalen, ruim 200 km rijden, retour, om zeker te zijn dat de toestellen goed waren, althans dat je geen lege doos kocht, per post.\r\nDus als je pech hebt, moet je toch in de pen klimmen en vasthouden, als het niet jouw schuld is.\r\nIk zou niet rustig kunnen slapen als ik een leugen zou vertellen.[/QUOTE]\r\n\r\nAfgehaal inderdaad in de winkel maar te samen met al de andere onderdelen. Moet je dan heel de doos ronddraaien en liggen bestuderen?\r\nWant het was als je de doos recht voor je houdt, met de tekst leesbaar naar boven(de voorkant) dan is het onderaan links boven, dus als die verkoper al je dozen op elkaar stapelt, dan denk ik dat het merendeel niet alles checkt.\r\n\r\nMaandag gekocht, dinsdag open gedaan, vandaag gaan we er normaal heen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2009 Ben gewoon naar winkel gegaan.\nNet terug.\nZe hebben me het gewoon meegegeven(een nieuw), ze zeiden wel dat ZIJ waarschijnlijk een hele discussie zullen hebben met gigabyte om het terug te krijgen, achja Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2009 Heb je echt mazzel en goede service.\nzo\'n winkel moet je altijd in je agenda schrijven, wan het kan heel anders lopen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen