Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2009 Delen Geplaatst: 16 november 2009 Hallo,\r\n\r\nIk dacht misschien dat jullie mij wel konden helpen.\r\nIk heb laatst een externe hardeschijf gekocht merk: Western Digital Elements Desktop 1TB.\r\n\r\nMaar ik wou hem dus gaan beveiligen. Ik had van het programma FreeOFTP(als het precies zo heet) gehoord, en dat dat best een goed programma was.\r\n\r\nDus ik had het geinstaleerd op de hardeschijf. Daardoor had ik hem dus beveiligd. Maar om op de harde schijf te komen. Moet ik een wachtwoord invoeren. Dat kan alleen als ik het programma kan openen. Maar dat kan dus niet omdat ik er niet op kan komen.\r\n\r\nHeeft iemand een oplossing hiervoor. Of is het verstandig om gewoon alles te formateren?\r\nEn hoe moet ik hem dan formateren?\r\n\r\nGroeten, Björn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2009 Ik denk dat je betreffend programma op de computer moet installeren en niet op de externe schijf...\n\nFormatteren doe je via Schijfbeheer. In Vista staat een link direct linksonder in het venster Configuratiescherm. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2009 ik kan niet formateren omdat de computer de hardeschijf niet eens meer pakt door dat progrmma. Anders had ik de vraag ook niet gesteld!\r\n\r\nEn in het vervolg ga ik het programma ook gewoon op de pc instaleren:p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2009 Is de schijf ook niet in schijfbeheer zichtbaar?\n\nIn het vervolg wil je misschien TrueCrypt gebruiken. Is ook gratis en schijnt erg goed te zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2009 het spijt me zeer maar ik zie geen schijfbeheer staan! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2009 Link waar ik op doelde draagt de naam \"Partities op vaste schijf maken en formatteren\". Klik daar op en je komt precies in Schijfbeheer terecht.\n\n\"Schijfbeheer\" invullen in Google kan ook wonderen doen ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2009 oke ik heb even gekeken en heb het gevonden maar ik zie hem daar ook niet tussen staan.\nis er nog een andere manier? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2009 Dan is of de schijf defect of wordt deze niet meer herkend door jouw Windows.\n\nOm te bepalen welke van de twee waar is, kun je de schijf het beste eens op een andere computer aansluiten om te zien of hij daar wel herkend wordt.\n\nZo niet, dan zou ik de schijf terug brengen naar de winkel en proberen aanspraak te maken op garantie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2009 Ik wil een externe brander gaan kopen,waarmee ik ook lightscribe cd`s kan branden.\r\nKan mij iemand een advies geven welke ik als beste kan aanschaffen.\r\nBij voorbaat dank voor U vakkundig advies.\r\nKajacco. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2009 Enige advies op zijn plaats is: een nieuwe vraag stellen, want dit heeft niets met de originele vraag te maken ;)\r\n\r\nVoor het starten van een nieuwe vraag, klik je links-boven op \"[I]Computer Idee Forum[/I]\"\r\n(Lees ook de forumregels even door)\r\n\r\nDan krijg je een lijst met verschillende sub-onderdelen ([I]hardware, Internet, multimedia, software[/I] etc.) en in ieder van die weer wat sub-mogelijkheden.\r\nKies er één waar van je denkt dat het passend is voor jouw vraag.\r\nNa op zo\'n onderdeel geklikt te hebben, krijg je de mogelijkheid links boven voor \"[I]Nieuw onderwerp posten[/I]\".\r\nEn gebruik een passende titel voor je vraag. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen