Ga naar inhoud

hulp met kiezen/ installeren videokaart

Aanbevolen berichten

Beste lezers,\r\n\r\nMijn computer is een HP Pavillion Media Center M7000 PC met Vista, systeem nr. RS886AA-ABH.\r\n\r\nNu heeft de videokaart het begeven (verticale strepen, \"no signal\"), maar ik heb nog nooit een computer van binnen bekeken. Ik zou dus wel wat hulp kunnen gebruiken bij het kiezen van een nieuwe videokaart en zo wie zo het installeren daarvan ! \r\n\r\nKan iemand van jullie met bovenstaande gegevens bepalen welke videokaart het meest geschikt is ? Ik game en scrapbook veel.\r\n\r\nAlvast hartelijk dank voor jullie suggesties.\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nSylvia (bintal)
Link naar reactie
Volgens mij zit daar standaard een 300W voeding in, dus ik zou als ik jou was ook niet een hele zware videokaart erin proberen te stoppen. Koeling zal er ook niet op berekend zijn.\r\n\r\nVoldeed de GeForce 7500 LE die er standaard in zat, trouwens wel voor je games? Dat is nl. ook niet echt een geweldige videokaart ...\r\n\r\nAls vervanger zou ik de GeForce GT220 nemen: is een stuk sneller dan de 7500LE, maar energiezuinig genoeg om i.c.m. je 300W voeding te werken.\r\n\r\nPrijzen hier: [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/768/geforce-200-serie.html#filter:NY0xCsMwDEXv8mcPsdNQ6gMEOmTKWDIYW4OLUwc5lELw3SsTsgj-e_rSgcyBeIyUAiw2ju8CdcI58y7MFS9EjKcpfmA7heIz0-R-sMMVLkOJ_E5h3sg_Q4F9QUu7xyJO2BjTTiz8gDFtfl1qS_1g7liqgn40urZz0J25SXltj85Qa_0D]Pricewatch[/url]\r\n\r\nGoedkoper alternatief van ATi, de Radeon HD4650:\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/247586/club3d-hd-4650-512mb-gddr2.html[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;496624]Volgens mij zit daar standaard een 300W voeding in, dus ik zou als ik jou was ook niet een hele zware videokaart erin proberen te stoppen. Koeling zal er ook niet op berekend zijn.\r\n\r\nVoldeed de GeForce 7500 LE die er standaard in zat, trouwens wel voor je games? Dat is nl. ook niet echt een geweldige videokaart ...\r\n\r\nAls vervanger zou ik de GeForce GT220 nemen: is een stuk sneller dan de 7500LE, maar energiezuinig genoeg om i.c.m. je 300W voeding te werken.\r\n\r\nPrijzen hier: [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/768/geforce-200-serie.html#filter:NY0xCsMwDEXv8mcPsdNQ6gMEOmTKWDIYW4OLUwc5lELw3SsTsgj-e_rSgcyBeIyUAiw2ju8CdcI58y7MFS9EjKcpfmA7heIz0-R-sMMVLkOJ_E5h3sg_Q4F9QUu7xyJO2BjTTiz8gDFtfl1qS_1g7liqgn40urZz0J25SXltj85Qa_0D]Pricewatch[/url]\r\n\r\nGoedkoper alternatief van ATi, de Radeon HD4650:\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/247586/club3d-hd-4650-512mb-gddr2.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nHeel hartelijk dank voor deze snelle reactie. De standaard GeForce 7500 LE gaf al een paar maanden problemen: de computer maakte een lawaai alsof de hele boel zou exploderen. Eerst dacht ik dat het alleen aan de ventilator lag ... niet dus.\r\n\r\nIs een videokaart (voor een absolute leek als ik) makkelijk te installeren ?\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\nSylvia (bintal)
Link naar reactie
[QUOTE=bintal;496633]Is een videokaart (voor een absolute leek als ik) makkelijk te installeren ?[/QUOTE]\r\nAls je een beetje voorzichtig kunt zijn en een schroevendraaier vast kunt houden, moet het geen probleem zijn. Alles past maar op één manier, en aangezien de oude videokaart er eerst uit moet weet je precies waar de nieuwe er weer in moet. Aan de achterkant van de pc makkelijk te herkennen: je sluit er namelijk je monitor op aan.\r\n\r\n- Verwijder allereerst het stuurprogramma van de oude videokaart als dat nog mogelijk is, zo niet, ook goed, maar dan moet je achteraf nog een paar keer opnieuw starten enzo.\r\n- Koppel alle kabels van de pc los en positioneer jezelf in de buurt van een verwarmingsbuis indien je geen antistatische armband hebt.\r\n- Hou nu kast en verwarmingsbuis tegelijkertijd stevig vast om jezelf en de kast te ontladen.\r\n- Kap losschroeven en verwijderen. Nogmaals verwarmingsbuis-truuk uithalen maar nu het frame van de computer vastpakken.\r\n- Oude videokaart losschroeven en voorzichtig verwijderen. Beetje aan trekken mag, maar ga het niet forceren.\r\n- Nieuwe kaart voorzichtig uit verpakking halen en proberen het oppervlak niet aan te raken; probeer het vast te houden aan het ijzeren balkje waar ook de aansluitingen op zitten en verder zoals een cd: alleen tegen de rand vasthouden.\r\n- Stevig aandrukken en vastschroeven.\r\n- Kast weer dicht, kabels aansluiten en computer aanzetten.\r\n- Nu het oude stuurprogramma verwijderen.\r\n- Opnieuw starten\r\n- Nieuwe stuurprogramma installeren\r\n- Opnieuw opstarten\r\n- klaar!
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;496647]Als je een beetje voorzichtig kunt zijn en een schroevendraaier vast kunt houden, moet het geen probleem zijn. Alles past maar op één manier, en aangezien de oude videokaart er eerst uit moet weet je precies waar de nieuwe er weer in moet. Aan de achterkant van de pc makkelijk te herkennen: je sluit er namelijk je monitor op aan.\r\n\r\n- Verwijder allereerst het stuurprogramma van de oude videokaart als dat nog mogelijk is, zo niet, ook goed, maar dan moet je achteraf nog een paar keer opnieuw starten enzo.\r\n- Koppel alle kabels van de pc los en positioneer jezelf in de buurt van een verwarmingsbuis indien je geen antistatische armband hebt.\r\n- Hou nu kast en verwarmingsbuis tegelijkertijd stevig vast om jezelf en de kast te ontladen.\r\n- Kap losschroeven en verwijderen. Nogmaals verwarmingsbuis-truuk uithalen maar nu het frame van de computer vastpakken.\r\n- Oude videokaart losschroeven en voorzichtig verwijderen. Beetje aan trekken mag, maar ga het niet forceren.\r\n- Nieuwe kaart voorzichtig uit verpakking halen en proberen het oppervlak niet aan te raken; probeer het vast te houden aan het ijzeren balkje waar ook de aansluitingen op zitten en verder zoals een cd: alleen tegen de rand vasthouden.\r\n- Stevig aandrukken en vastschroeven.\r\n- Kast weer dicht, kabels aansluiten en computer aanzetten.\r\n- Nu het oude stuurprogramma verwijderen.\r\n- Opnieuw starten\r\n- Nieuwe stuurprogramma installeren\r\n- Opnieuw opstarten\r\n- klaar![/QUOTE]\r\n\r\nWat een duidelijke uitleg ! Nu ik dit gelezen heb, lijkt het al een stuk minder \"eng\" om te doen. Heel hartelijk dank voor je hulp !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...