Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2009 Delen Geplaatst: 13 november 2009 ik wil graag een nieuwe (grotere) hd in mijn laptop nu is dat het probleem niet \r\nhet probleem is het besturingssysteem op de nieuwe hd krijgen ik heb vista home basic \r\nen dat staat in een verborgen partitie op de oude schijf (dus een recovery) hoe krijg ik dat op de nieuwe schijf ???? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2009 gewoon opnieuw installeren als de nieuwe hd er in zit !\nmet de cd en de code die je er bij krijgt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2009 [quote=geertborkhuis;496312]gewoon opnieuw installeren als de nieuwe hd er in zit !\nmet de cd en de code die je er bij krijgt[/quote]\n \nGewoon de vraag opnieuw lezen !! .:rolleyes: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2009 gewoon opnieuw installeren als de nieuwe hd er in zit !\r\nmet de cd en de code die je er bij krijgt\r\n\r\nsorry geen cd het staat op de oude hd \r\nof krijg je die als je een nieuwe hd koopt ???? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2009 Even in de handleiding lezen hoe je het herstel-proces in werking kan zetten. Over het algemeen houdt dit het indrukken van een knop tijdens het starten van de pc in. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2009 Nee, je krijgt geen nieuwe installatie-cd als je een nieuwe hdd koopt.\r\nVanaf XP is het niet standaard meer dat er installatie-cd\'s bij de pc/laptop geleverd worden. \r\nMeestal zit er op de pc al een recivery programma geinstalleerd om een installatie cd/dvd te maken. Loop even alle programma\'s langs if er zoiets op zit.\r\n\r\nWat je anders kan doen is: van iemand een Vista dvd lenen (moet natuurlijk wel dezelfde versie zijn als die nu op je laptop staat) en tijdens de insallatie wordt gevraagd om de code, vul de code in die op de sticker op de laptop staat.\r\n\r\nMaak ook een copie van de gegevens die op de recovery staan. Meestal staan hier de drivers op voor je geluid, wifi, enzovoorts.\r\n\r\nEr is misschien een makkelijker oplossing, maar die is tot nu toe, niet genoemd Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2009 Maak met een image van de oude schijf op een externe hd en zet dit image terug op de nieuwe hd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2009 bedankt tot dusver \r\nik had gehoopt op een manier om de verborgen partitie over te zetten naar de nieuwe hd maar gezien de reacties zal dat wel niet mogelijk zijn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2009 Zoals ik al zei kun je met een geschikt programma (er zijn er meerdere, zelfs gratis) een image van je harddisk maken. Je kunt hem clonen zodat de nieuwe harddisk een exacte kopie is van de oude. Dan zou dus ook de verborgen partitie mee moeten komen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen