Ga naar inhoud

No Signal, hardware probleem ?

Aanbevolen berichten

Hoi, \r\n\r\nAl een tijdje heb ik een probleem met men PC. Na een tijdje gamen, surfen of normaal computer gebruik heeft hij namelijk de fatastisch slechte gewoonte om gewoon een zwart scherm te geven. No Signal komt dan op het beeldscherm.\r\n\r\nDe Pc is al enkele keren terug naar de winkel vanwaar ik hem heb gekocht geweest maar daar kunnen ze blijkbaar het probleem ook niet opgelost krijgen. \r\n\r\nK\'heb al een nieuw moederbord gestoken. Dat heeft ongeveer 2 weken geholpen. Heb hem al eens uitgeblazen met luchtdruk. Heeft ongveer 4 dagen geholpen. Zit nu te denken aan of de voeding of de Grafische kaart maar ik weet het niet zo goed. \r\n\r\nIemand een idee ? \r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Als het zo piept, en je \"rotzooit\" een beetje met de processor (koelblok), of de RAM-sticks ?\nJe kan daarvoor de isolerende achterkant van een schroevendraaier gebruiken terwijl je zelf het metaal beet houdt.\n\nJe kan ook met maar één RAM-stick tegelijk proberen.\n\nConstant piep kan een processor of RAM probleem zijn, maar RAM probleem kan alleen ook door een afwijkende voedingsspanning getriggerd worden.\nHet verband met het eerdere video-probleem kan eigenlijk niet verband met een defecte processor, dus RAM vind ik meer verdacht.\n\nVertel eens welke BIOS er in zit, dan kan beter gezocht worden naar de piep-codes.
Link naar reactie
[url]http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm[/url]\n\nDie zegt voor een Award BIOS: een \"endless\" loop betekent een memory error.\nCheck ook of de modules goed gesetteld zijn.\n\nMaar Award heeft vele BIOS-sen, en deze zou kunnen afwijken. Het is niet 100% zeker dat deze aanwijzing OK is.\n\nAls je de module(s) in andere slot(en) kan proberen dan zeker even doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...