Ga naar inhoud

compuserve stopt en nu?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Helaas stopt compuserve haar activiteiten in NL per 1 december,\nwie raad mij een goede provider aan die levert: adsl 20mb inclusief telefonie.\n\n\n\neind november: inmiddels heb ik mijn keuze gemaakt nl. Online adsl met telefonie.\n\nalles is perfect verlopen , precies op de afgesproken dag geleverd met een makkelijk installatie pakket, tevens heb ik een perfecte telefoon kwaliteit.\nOnline vooralsnog een goede keuze!\n\nhelaas gaat het fout, lees bericht in dit forum onderdeel \'\'Online .nl telefonie werkt niet!\'\'
Link naar reactie
[quote]Bellen naar vaste nummers is gratis, ook wel fijn op zich..[/quote]\r\nDan zou ik mijn contract nog maar eens nalezen, want bij Tele2 is bellen nog nooit gratis geweest naar vaste nummers en dat is het nog steeds niet.\r\n[url]http://se.tele2.nl/ib/beltarieven.html[/url]\r\n\r\nPositiefs over Ziggo? Ja als je alles bij elkaar wilt hebben, dus ook tv enzo. Dan kan het gunstig zijn, qua snelheid sowiezo. Gratis bellen 24/7 kost je wel weer extra en er zijn beperkingen v.w.b. het draaien van eigen servers (mag niet of is moeilijk gemaakt door poortblokkeringen).\r\nMaar als je dat niet nodig hebt dan is Ziggo of UPC een optie.\r\n\r\nCompuserve wordt overgenomen door Telfort inderdaad, dat is best een goede provider. Via het telfort.gebruikers.eu forum krijg je overigens wel vaak betere hulp (ook van Telfort zelf) dan via de helpdesk.;)
Link naar reactie
[quote]zeker gezien het feit dat er nog minstens 10 meter telefoonkabel tussen aansluitpunt en modem zit.[/quote]\r\nHetgeen dus helemaal niet zo interessant is. Bij mij zit er 15 meter kabel tussen. Maar of ik het modem nu naast de ISRA zet of aan de kabel die 15 meter lang is, de snelheid blijft bij mij hetzelfde.\r\nToch kan 8mbit heel mooi zijn, ligt aan het feit of je centrale ADSL2+ geschikt is en hoe ver je qua afstand (officiele lijnmeting) van de centrale af zit met je aansluiting.\r\n\r\nAls je binnenshuis echt goede bekabeling gebruikt (dus niet die platte telefoonkabeltroep) en het ISRA etc. is allemaal kwalitatief in orde, maakt de bekabeling binnenshuis niet zo gek veel uit, althans niet tot een meter of 10 a 20.\r\n\r\nIk hou 17,5 mbit over momenteel.
Link naar reactie
[QUOTE]Positiefs over Ziggo? Ja als je alles bij elkaar wilt hebben, dus ook tv enzo. Dan kan het gunstig zijn, qua snelheid sowiezo. Gratis bellen 24/7 kost je wel weer extra[B] en er zijn beperkingen v.w.b. het draaien van eigen servers (mag niet of is moeilijk gemaakt door poortblokkeringen).[/B][/QUOTE]\r\n\r\nIk weet niet waar je dat vandaan haalt, maar er worden bij Ziggo geen poorten geblokkeert en je mag gewoon een server draaien.... Er zijn in het geheel geen beperkingen bij Ziggo.
Link naar reactie
[quote]Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar er worden bij Ziggo geen poorten geblokkeert en je mag gewoon een server draaien.... Er zijn in het geheel geen beperkingen bij Ziggo.[/quote]\r\nWaar ik dat vandaan haal? Eigen ervaring en ook heel internet staat er over vol hoor.\r\nZiggo blokkeert namelijk wel degelijk en dat is overbekend. Inkomend verkeer op poort 25 is bij Ziggo gewoon dicht, poort 21 weet ik niet meer zeker. Het is nu ietsie vrijer, voordat het Ziggo was, was het draaien van servers contractueel verboden bij @home in elk geval.\r\n\r\nEven zwart op wit in een email van Ziggo zelf:\r\n[quote=Ziggo]Ziggo levert diensten die bedoeld zijn voor consumenten. Wij bieden daarom geen ondersteuning voor het draaien van eigen servers, hoewel er geen vastliggende regels zijn die deze activiteit verbieden. [b]Wel is het zo dat wij bewust een aantal poorten voor e-mail hebben afgesloten, waardoor het draaien van een e-mailserver wordt bemoeilijkt[/b].[/quote]\r\nIk had eigenlijk verwacht dat net jij, die toch altijd zwaar de indruk wekt een Ziggo kenner te zijn, dit wel zou weten.:confused:
Link naar reactie
[QUOTE]Waar ik dat vandaan haal? Eigen ervaring en ook heel internet staat er over vol hoor.\r\nZiggo blokkeert namelijk wel degelijk en dat is overbekend. Inkomend verkeer op poort 25 is bij Ziggo gewoon dicht, poort 21 weet ik niet meer zeker. Het is nu ietsie vrijer, voordat het Ziggo was, was het draaien van servers contractueel verboden bij @home in elk geval.[/QUOTE]\r\n\r\nIn de tijd van Multikabel was het inderdaad expliciet verboden, onder andere daarom ben ik zo\'n 10 jaren geleden overgestapt van Multikabel naar XS4ALL.\r\nEchter, nu ik naast XS4ALL ook (weer) bij Ziggo zit heb ik geen enkel probleem met het draaien van een (FTP) server.\r\nPoort 25 wordt trouwens alleen geblokkeerd voor andere SMTP-servers dan die van Ziggo zelf, dit om ongecontroleerde (automatische) spambots geen kans te geven. Is ook logisch naar mijn idee.....\r\nEen mailserver draaien op poort 25 is dus gewoon mogelijk, maar dan alleen via de Ziggo SMTP.\r\n\r\n[url]http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=8999[/url]\r\n\r\n[QUOTE]Even zwart op wit in een email van Ziggo zelf:[/QUOTE]\r\n\r\nDaarin staat dus [B]niet [/B]dat het niet mag en dat het niet mogelijk is, maar dat ze het niet [B]ondersteunen [/B]en dat ze (om dezelfde reden als ik hierboven al heb aangegeven) de zaak op sommige poorten hebben [B]bemoeilijkt[/B]..... Dat is HEEL wat anders dan dat het niet werkt...... \r\nJe kan dus gewoon via poort 25 de SMTP-server van Ziggo zelf gebruiken, of als je toch een eigen SMTP-server wilt gebruiken, zal je dat simpelweg op bv poort 26 kunnen doen.....\r\n\r\n[QUOTE]Ik had eigenlijk verwacht dat net jij, die toch altijd zwaar de indruk wekt een Ziggo kenner te zijn, dit wel zou weten.:confused:[/QUOTE]\r\n\r\nIk weet het dus ook..... ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...