Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2009 Delen Geplaatst: 12 november 2009 Helaas stopt compuserve haar activiteiten in NL per 1 december,\nwie raad mij een goede provider aan die levert: adsl 20mb inclusief telefonie.\n\n\n\neind november: inmiddels heb ik mijn keuze gemaakt nl. Online adsl met telefonie.\n\nalles is perfect verlopen , precies op de afgesproken dag geleverd met een makkelijk installatie pakket, tevens heb ik een perfecte telefoon kwaliteit.\nOnline vooralsnog een goede keuze!\n\nhelaas gaat het fout, lees bericht in dit forum onderdeel \'\'Online .nl telefonie werkt niet!\'\' Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2009 De klanten worden toch overgenomen door telfort? Ik neem aan dat dat inclusief apparatuur is, dus je verbinding blijft gewoon doorlopen. Je betaalt alleen je rekening aan een ander. Of je moet per se geen klant van telfort willen worden natuurlijk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2009 Ik heb hier tele2 internet, wel redelijk toch hoor ik veel meer positiefs over ziggo.\n\nHeb een 20mb abonnement en haal 11 tot 14 binnen, dan draait er vaak ook nog een andere computer die deze snelheid misschien onderuit haalt. Bellen naar vaste nummers is gratis, ook wel fijn op zich.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2009 [quote]Bellen naar vaste nummers is gratis, ook wel fijn op zich..[/quote]\r\nDan zou ik mijn contract nog maar eens nalezen, want bij Tele2 is bellen nog nooit gratis geweest naar vaste nummers en dat is het nog steeds niet.\r\n[url]http://se.tele2.nl/ib/beltarieven.html[/url]\r\n\r\nPositiefs over Ziggo? Ja als je alles bij elkaar wilt hebben, dus ook tv enzo. Dan kan het gunstig zijn, qua snelheid sowiezo. Gratis bellen 24/7 kost je wel weer extra en er zijn beperkingen v.w.b. het draaien van eigen servers (mag niet of is moeilijk gemaakt door poortblokkeringen).\r\nMaar als je dat niet nodig hebt dan is Ziggo of UPC een optie.\r\n\r\nCompuserve wordt overgenomen door Telfort inderdaad, dat is best een goede provider. Via het telfort.gebruikers.eu forum krijg je overigens wel vaak betere hulp (ook van Telfort zelf) dan via de helpdesk.;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2009 Heb sinds eergisteren Telfort internet en ben daar best tevreden over.\r\n\r\nVan het 20 Mbit abonnement blijft nog zo\'n 8 Mbit over. Kan ik niet echt over klagen, zeker gezien het feit dat er nog minstens 10 meter telefoonkabel tussen aansluitpunt en modem zit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2009 Worden inderdaad door telfort overgenomen,\r\nmocht ik geen beter advies krijgen dan ga ik gewoon mee.\r\nZiggo is geen optie, \'\'helaas\'\' niet af te sluiten bij ons. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2009 [QUOTE=dutch-online;496165]router op 12 meter van de modem[/QUOTE]\r\nVerlies door een netwerkkabel is verwaarloosbaar (want: digitaal signaal). Verlies door telefoondraad is echter niet verwaarloosbaar (want: analoog signaal).\r\n\r\nMaarre... wat hou jij over? :wink: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2009 [quote]zeker gezien het feit dat er nog minstens 10 meter telefoonkabel tussen aansluitpunt en modem zit.[/quote]\r\nHetgeen dus helemaal niet zo interessant is. Bij mij zit er 15 meter kabel tussen. Maar of ik het modem nu naast de ISRA zet of aan de kabel die 15 meter lang is, de snelheid blijft bij mij hetzelfde.\r\nToch kan 8mbit heel mooi zijn, ligt aan het feit of je centrale ADSL2+ geschikt is en hoe ver je qua afstand (officiele lijnmeting) van de centrale af zit met je aansluiting.\r\n\r\nAls je binnenshuis echt goede bekabeling gebruikt (dus niet die platte telefoonkabeltroep) en het ISRA etc. is allemaal kwalitatief in orde, maakt de bekabeling binnenshuis niet zo gek veel uit, althans niet tot een meter of 10 a 20.\r\n\r\nIk hou 17,5 mbit over momenteel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2009 [QUOTE]Positiefs over Ziggo? Ja als je alles bij elkaar wilt hebben, dus ook tv enzo. Dan kan het gunstig zijn, qua snelheid sowiezo. Gratis bellen 24/7 kost je wel weer extra[B] en er zijn beperkingen v.w.b. het draaien van eigen servers (mag niet of is moeilijk gemaakt door poortblokkeringen).[/B][/QUOTE]\r\n\r\nIk weet niet waar je dat vandaan haalt, maar er worden bij Ziggo geen poorten geblokkeert en je mag gewoon een server draaien.... Er zijn in het geheel geen beperkingen bij Ziggo. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2009 [quote]Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar er worden bij Ziggo geen poorten geblokkeert en je mag gewoon een server draaien.... Er zijn in het geheel geen beperkingen bij Ziggo.[/quote]\r\nWaar ik dat vandaan haal? Eigen ervaring en ook heel internet staat er over vol hoor.\r\nZiggo blokkeert namelijk wel degelijk en dat is overbekend. Inkomend verkeer op poort 25 is bij Ziggo gewoon dicht, poort 21 weet ik niet meer zeker. Het is nu ietsie vrijer, voordat het Ziggo was, was het draaien van servers contractueel verboden bij @home in elk geval.\r\n\r\nEven zwart op wit in een email van Ziggo zelf:\r\n[quote=Ziggo]Ziggo levert diensten die bedoeld zijn voor consumenten. Wij bieden daarom geen ondersteuning voor het draaien van eigen servers, hoewel er geen vastliggende regels zijn die deze activiteit verbieden. [b]Wel is het zo dat wij bewust een aantal poorten voor e-mail hebben afgesloten, waardoor het draaien van een e-mailserver wordt bemoeilijkt[/b].[/quote]\r\nIk had eigenlijk verwacht dat net jij, die toch altijd zwaar de indruk wekt een Ziggo kenner te zijn, dit wel zou weten.:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2009 [QUOTE]Waar ik dat vandaan haal? Eigen ervaring en ook heel internet staat er over vol hoor.\r\nZiggo blokkeert namelijk wel degelijk en dat is overbekend. Inkomend verkeer op poort 25 is bij Ziggo gewoon dicht, poort 21 weet ik niet meer zeker. Het is nu ietsie vrijer, voordat het Ziggo was, was het draaien van servers contractueel verboden bij @home in elk geval.[/QUOTE]\r\n\r\nIn de tijd van Multikabel was het inderdaad expliciet verboden, onder andere daarom ben ik zo\'n 10 jaren geleden overgestapt van Multikabel naar XS4ALL.\r\nEchter, nu ik naast XS4ALL ook (weer) bij Ziggo zit heb ik geen enkel probleem met het draaien van een (FTP) server.\r\nPoort 25 wordt trouwens alleen geblokkeerd voor andere SMTP-servers dan die van Ziggo zelf, dit om ongecontroleerde (automatische) spambots geen kans te geven. Is ook logisch naar mijn idee.....\r\nEen mailserver draaien op poort 25 is dus gewoon mogelijk, maar dan alleen via de Ziggo SMTP.\r\n\r\n[url]http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=8999[/url]\r\n\r\n[QUOTE]Even zwart op wit in een email van Ziggo zelf:[/QUOTE]\r\n\r\nDaarin staat dus [B]niet [/B]dat het niet mag en dat het niet mogelijk is, maar dat ze het niet [B]ondersteunen [/B]en dat ze (om dezelfde reden als ik hierboven al heb aangegeven) de zaak op sommige poorten hebben [B]bemoeilijkt[/B]..... Dat is HEEL wat anders dan dat het niet werkt...... \r\nJe kan dus gewoon via poort 25 de SMTP-server van Ziggo zelf gebruiken, of als je toch een eigen SMTP-server wilt gebruiken, zal je dat simpelweg op bv poort 26 kunnen doen.....\r\n\r\n[QUOTE]Ik had eigenlijk verwacht dat net jij, die toch altijd zwaar de indruk wekt een Ziggo kenner te zijn, dit wel zou weten.:confused:[/QUOTE]\r\n\r\nIk weet het dus ook..... ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2009 Volgens mij ben ik er uit , ik ga kiezen voor Online .nl eigenlijk voor de zeer aantrekkelijke prijs.\r\nIeder bedankt voor de discussie\r\n\r\nModerator: discussie mag gesloten worden Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2009 [QUOTE=mclaren;496411]Volgens mij ben ik er uit , ik ga kiezen voor Online .nl eigenlijk voor de zeer aantrekkelijke prijs.\r\nIeder bedankt voor de discussie\r\n\r\nModerator: discussie mag gesloten worden[/QUOTE]\r\n\r\nDiscussies worden hier niet gesloten ;)\r\nVeel plezier met jouw keuze...... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2009 [QUOTE=BlackTiger;496145]Dan zou ik mijn contract nog maar eens nalezen, want bij Tele2 is bellen nog nooit gratis geweest naar vaste nummers en dat is het nog steeds niet.\r\n[url]http://se.tele2.nl/ib/beltarieven.html[/url]\r\n\r\n[url]http://se.tele2.nl/ib/belgratis_altijd.html[/url] toch wel... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2009 [QUOTE=qpc;496439]Discussies worden hier niet gesloten ;)\r\nVeel plezier met jouw keuze......[/QUOTE]\r\n\r\nDank je wel, dit was mijn eerste discussie, vandaar de ontwetendheid.\r\n\r\nEigenlijk moet je soms gewoon kiezen en maar hopen dat het goed komt.....\r\nik hoop dus nog steeds. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2009 [quote][url]http://se.tele2.nl/ib/belgratis_altijd.html[/url] toch wel...[/quote]\r\nJa, met bijbetalen. We gingen even uit van standaard abonnementen, want met bijbetalen zit je ook gelijk weer 10 euro boven op de abonnementskosten. Net zoals bijv. bij Ziggo en Online.\r\nWel even correcte vergelijkingen trekken.;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen