Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2009 Delen Geplaatst: 9 november 2009 Ik heb het idee dat ik een virus op mijn computer heb. Afgelopen week pakte geen enkele mac mijn usb-stick meer (op school) terwijl ik helemaal niks raars had gedaan, ik was alleen een uurtje wat gaan eten (usb-stick meegenomen en ook veilig verwijderd) toen ik hem weer op mijn eigen PC met windows aansloot gaf hij aan dat ik hem opnieuw moest formatteren. Heel vervelend natuurlijk want er stonden belangrijke data op. Ik heb alleen sommige plaatjes terug kunnen krijgen met een speciaal programma maar andere bestanden waren allemaal te erg beschadigd.\n\nNu geeft alleen (heel toevallig) een compartiment (partitie?) van mijn interne harde schijf ook de melding dat ik hem moet formatteren. Daarom denk ik dat ik een virus om mijn computer heb staan en ik wil ook heel graag al mijn bestanden weer terug!\n\nKan iemand mij helpen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2009 ook je virusscanner zn werk laten doen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2009 [B]Ik heb met MBAM gescand.\r\n\r\nEerst alleen de partitie (D:\\) die het niet doet:\r\n[/B]\r\nMalwarebytes\' Anti-Malware 1.41\r\nDatabase versie: 3133\r\nWindows 5.1.2600 Service Pack 2\r\n\r\n9-11-2009 16:29:30\r\nmbam-log-2009-11-09 (16-29-30).txt\r\n\r\nScan type: Volledige Scan (D:\\|)\r\nObjecten gescand: 94026\r\nVerstreken tijd: 2 minute(s), 16 second(s)\r\n\r\nGeheugenprocessen geïnfecteerd: 0\r\nGeheugenmodulen geïnfecteerd: 0\r\nRegistersleutels geïnfecteerd: 0\r\nRegisterwaarden geïnfecteerd: 0\r\nRegisterdata bestanden geïnfecteerd: 0\r\nMappen geïnfecteerd: 0\r\nBestanden geïnfecteerd: 0\r\n\r\nGeheugenprocessen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nGeheugenmodulen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nRegistersleutels geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nRegisterwaarden geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nRegisterdata bestanden geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nMappen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nBestanden geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\n\r\n[B]Vervolgens de hele schijf (C:\\ en D:\\) :\r\n[/B]\r\nMalwarebytes\' Anti-Malware 1.41\r\nDatabase versie: 3133\r\nWindows 5.1.2600 Service Pack 2\r\n\r\n9-11-2009 22:36:26\r\nmbam-log-2009-11-09 (22-36-26).txt\r\n\r\nScan type: Volledige Scan (C:\\|D:\\|)\r\nObjecten gescand: 188056\r\nVerstreken tijd: 50 minute(s), 8 second(s)\r\n\r\nGeheugenprocessen geïnfecteerd: 0\r\nGeheugenmodulen geïnfecteerd: 0\r\nRegistersleutels geïnfecteerd: 0\r\nRegisterwaarden geïnfecteerd: 0\r\nRegisterdata bestanden geïnfecteerd: 0\r\nMappen geïnfecteerd: 0\r\nBestanden geïnfecteerd: 0\r\n\r\nGeheugenprocessen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nGeheugenmodulen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nRegistersleutels geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nRegisterwaarden geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nRegisterdata bestanden geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\n\r\n[B]Ik vind het heel vreemd dat een partitie zo\'n foutmelding geeft terwijl de schijf er verder prima lijkt uit te zien. Ik kan alleen nergens een virus vinden met dezelfde omschrijvingen...[/B] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2009 Zet eerst eens een oud herstelpunt terug, wie weet..... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2009 Doe eens een uitgebreide schijfcontrole op doe D-schijf, dus beide vinkjes aanzetten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen