Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Delen Geplaatst: 8 november 2009 Ik wil graag mij LCD TV aansluiten op mijn PC zodat ik bijvoorbeeld uitzendingen van uitzendinggemist.nl gewoon op mijn TV kan kijken. Ik heb als bijlagen zowel een foto van de aansluitmogelijkheden van mijn TV als van mijn PC toegevoegd. Kan iemand mij adviseren hoe ik dit het beste kan aanpakken?\r\n\r\nAlvast bedankt voor de moeite.\r\n\r\nGroeten, Sander\r\n\r\n[ATTACH]14710[/ATTACH]\r\n\r\n[ATTACH]14711[/ATTACH] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 Twee opties.\n\nDe beste (en daardoor iets duurder):\n- neem een DVI->HDMI kabel. Verbind die aan de ene kant met de DVI poort van je computer en aan de andere kant met de HDMI ingang van je TV.\n- verbind de audio-uitgang van de computer met de bij de HDMI poort horende audio-ingang van de tv door middel van een kabel met aan beide kanten een mini-jack stekker.\n\nIets goedkoper:\n- Verbind de VGA-aansluiting van de computer met de VGA aansluiting van de tv met behulp van een VGA kabel.\n- verbind de audio-uitgang van de computer met de bij de VGA poort horende audio-ingang van de tv door middel van een kabel met aan beide kanten een mini-jack stekker.\n\n\nEnkele opmerkingen:\n- Als je gewone computermonitor een DVI-monitor is, dan kun je de VGA voor de tv gebruiken en de kabels dan gewoon laten zitten.\n- Als je digitale HD televisie hebt, dan is de HDMI poort op de tv waarschijnlijk al bezet. Gebruik dan de VGA methode om de computer te verbinden.\n- Als je HDMI op de tv en je VGA op de computer bezet zijn, gebruik dan een DVI->VGA verloopje om de tv alsnog via de VGA aansluiting met de computer te verbinden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 [QUOTE=FooBar;495412]Twee opties.\r\n\r\nIets goedkoper:\r\n- Verbind de VGA-aansluiting van de computer met de VGA aansluiting van de tv met behulp van een VGA kabel.\r\n- verbind de audio-uitgang van de computer met de bij de HDMI poort horende audio-ingang van de tv door middel van een kabel met aan beide kanten een mini-jack stekker.\r\n\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nWaarom de audio ingang van de HDMI-aansluiting (ext 5) gebruiken? Waarschijnlijk krijg je dan geen geluid als je de analoge VGA-aansluiting (ext 4) kiest als signaalbron. Er zit bij deze aansluiting gewoon een audio-aansluiting, beter dus om deze te gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 Je hebt gelijk, Hans60. Gevalletje van copy/paste en verder niet opletten. Ik heb \'t in m\'n vorige post aangepast. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2009 Heren, dank u voor de tips. Ik ga op zoek naar de juiste kabels. Is er een webshop die jullie aanraden of kun je voor dit soort zaken beter naar de lokale computerzaak? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen