Anoniem2 Geplaatst: 7 november 2009 Delen Geplaatst: 7 november 2009 Ik ben bezig om html websites om te bouwen naar php. Dit om te voorkomen dat ik nog langer frames hoef te gebruiken, maar er toch de voordelen van heb. Door middel van de php optie \'include\' voeg ik op de index pagina een header (incl. navigatie), en de homepage. Probleem is echter, dat de afzonderlijke pagina\'s alleen de \'body\' mogen bevatten en dat alle info uit de \'head\' weg moet worden gehaald.\r\n\r\nDe body ziet er in de index dan zo uit:\r\n[code]\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n \r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n[/code]\r\n\r\nIk werk met Microsoft Expression en die plaatst alle opmaak van de verschillende pagina (header.inc.php en homepage.inc.php) in de head tussen de \'style\' tags. Wanneer ik dus alle codes uit de head verwijderd, is de complete opmaak verdwenen. \r\nIk heb geprobeerd om de style tags naar de body te kopiëren, met succes. Toch vraag ik me af of dit officieel mogelijk is...?\r\nVroeger zette frontpage de opmaak altijd meteen in de body, dat was in dit geval handiger geweest. Kan ik dit misschien ook instellen in Expression Web? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2009 De index-pagina krijgt wel head- en body-tags. De pagina\'s die je include krijgen geen head- en body-tags, alleen content. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2009 [QUOTE=FooBar;495320]De index-pagina krijgt wel head- en body-tags. De pagina\'s die je include krijgen geen head- en body-tags, alleen content.[/QUOTE]\r\n\r\nWeet ik, maar die heb ik alleen hierboven niet weergegeven. Maar ik kan niet van alle afzonderlijke pagina\'s de style tags gaan kopieëren naar de head van index.php, omdat vna iedere pagina de style weer bij 1 begint (gaat op nummer) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2009 Excuses, dan heb ik je probleem verkeerd begrepen.\n\nTja, de oplossing is dan om je website opnieuw op te bouwen, maar dan met één stijlblad dat geldt voor alle pagina\'s. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 [QUOTE=wolterklok;495312]Ik ben bezig om html websites om te bouwen naar php. Dit om te voorkomen dat ik nog langer frames hoef te gebruiken, maar er toch de voordelen van heb.[/QUOTE]\r\n\r\nVoor zover ik weet heeft php niets te maken met de opbouw/layout van je pagina.\r\n\r\nOm van je frames af te komen zou je css moeten gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 [QUOTE=Obelix71;495370]Om van je frames af te komen zou je css moeten gebruiken.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb het idee van [url]http://webbuilding.jaspervries.nl/?tab=tutorials&pag=php&sub=php_0a[/url] \r\n\r\nOp zich is het toch een goede methode, of niet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 [QUOTE=wolterklok;495395]Op zich is het toch een goede methode, of niet?[/QUOTE]\r\n\r\nDat lijkt me wel. Heb ik zelf opgeschreven namelijk...\r\n\r\nEen opmerking daarbij is dat in die tutorial geen rekening wordt gehouden met websites die voor iedere pagina een afzonderlijk stijlblad hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 Over de methode en de tut\'s van FooBar zal ik me niet negatief uitlaten; veel te waardevol ;-)\nEen alternatief zou via css zijn.\n\nWat mij alleen opviel was dat je aangeeft met php frames op te lossen. Die woordkeuze klopt niet. In de tut staat ook: \"Onderstaand html-fragment zal de frames gaan vervangen door tabellen:\" Het is en blijft html. Alleen is het een (goede) manier om frames te omzeilen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 [QUOTE=FooBar;495419]Dat lijkt me wel. Heb ik zelf opgeschreven namelijk...\r\n\r\nEen opmerking daarbij is dat in die tutorial geen rekening wordt gehouden met websites die voor iedere pagina een afzonderlijk stijlblad hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nDa\'s toevallig! \r\nMaar wat dat betreft is het dus makkelijker als Expression, net als Frontpage vroeger, de kleuren etc. meteen in de body zou weergeven, toch? Enig idee hoe ik dat kan bereiken?\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;495427]Over de methode en de tut\'s van FooBar zal ik me niet negatief uitlaten; veel te waardevol ;-)\r\nEen alternatief zou via css zijn.\r\n\r\nWat mij alleen opviel was dat je aangeeft met php frames op te lossen. Die woordkeuze klopt niet. In de tut staat ook: \"Onderstaand html-fragment zal de frames gaan vervangen door tabellen:\" Het is en blijft html. Alleen is het een (goede) manier om frames te omzeilen.[/QUOTE]\r\n\r\nCSS heb ik me ook even in verdiept. Dat lijkt me best lastig. Want als ik dan bijvoorbeeld in Expression de opmaak verander, moet ik dan niet alles handmatig veranderen?\r\n\r\nWoordkeuze is inderdaad fout. Heb ook nog niet zoveel verstand van php... Snap in ieder geval wat je bedoelt;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 Voor jou zou het inderdaad makkelijker zijn als Expression het oude Frontpage gedrag zou vertonen. Aan de andere kant is het niet meer van deze tijd om inhoud en opmaak met elkaar te verweven. Dat wordt in professionele sferen tegenwoordig altijd los van elkaar gedaan.\n\nEigenlijk zou je eens moeten kijken of je in Expression een extern stijlblad kunt selecteren om toe te passen op alle pagina\'s van je website. Hoe? Geen idee; ik schrijf HTML en CSS altijd met de hand, simpelweg omdat dat de meeste vrijheid en controle geeft.\n\nAls je het eenmaal door hebt is CSS niet zo lastig en wil je waarschijnlijk niet meer anders, maar het begin kan er inderdaad beangstigend uit zien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2009 [QUOTE=FooBar;495487]Voor jou zou het inderdaad makkelijker zijn als Expression het oude Frontpage gedrag zou vertonen. Aan de andere kant is het niet meer van deze tijd om inhoud en opmaak met elkaar te verweven. Dat wordt in professionele sferen tegenwoordig altijd los van elkaar gedaan.\r\n\r\nEigenlijk zou je eens moeten kijken of je in Expression een extern stijlblad kunt selecteren om toe te passen op alle pagina\'s van je website. Hoe? Geen idee; ik schrijf HTML en CSS altijd met de hand, simpelweg omdat dat de meeste vrijheid en controle geeft.\r\n\r\nAls je het eenmaal door hebt is CSS niet zo lastig en wil je waarschijnlijk niet meer anders, maar het begin kan er inderdaad beangstigend uit zien.[/QUOTE]\r\n\r\nTja het probleem is dat ik zelf nog wel bereid ben om daar een beetje mee te stoeien en om het te gaan leren, maar ik maak de website voor iemand anders, die er niet zo heel veel verstand van heeft. Diegene kan zijn huidige site nu zelf bijhouden in Frontpage en het is ook de bedoeling dat ie dat blijft doen.\r\nNaar mijn idee loop je bij CSS toch tegen het probleem aan, dat wanneer je bijvoorbeeld één woord in een andere tekstkleur wilt zetten, in de gehele tekst, je in de css-codes moet gaan spitten. Je kunt dan toch niet simpel dat ene woord selecteren en via frontpage makkelijk een ander kleurtje seleceteren? Of zit ik dan helemaal fout?\r\n\r\nAnders gezegd: Hoe kan ik het beste deze website gaan maken, voor iemand die hem zelf wil onderhouden, maar minimaal verstand van heeft? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2009 als het gaat om het aanpassen van de kleur van 1 woordje is het makkelijker om dit buiten css om te doen. Maar vaak betreft de opmaak van je pagina meer dan 1 woordje. Stel dat je 10 pagina\'s hebt en je wilt het lettertype aanpassen. Dan is het met css snel geregeld en hoef je niet al die pagina\'s aan te passen. Daarnaast scheelt het enorm veel opmaakcode in je html pagina\'s (en dat maakt het weer overzichtelijker). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2009 [QUOTE=wolterklok;496355]Tja het probleem is dat ik zelf nog wel bereid ben om daar een beetje mee te stoeien en om het te gaan leren, maar ik maak de website voor iemand anders, die er niet zo heel veel verstand van heeft. Diegene kan zijn huidige site nu zelf bijhouden in Frontpage en het is ook de bedoeling dat ie dat blijft doen.\r\nNaar mijn idee loop je bij CSS toch tegen het probleem aan, dat wanneer je bijvoorbeeld één woord in een andere tekstkleur wilt zetten, in de gehele tekst, je in de css-codes moet gaan spitten. Je kunt dan toch niet simpel dat ene woord selecteren en via frontpage makkelijk een ander kleurtje seleceteren? Of zit ik dan helemaal fout?\r\n\r\nAnders gezegd: Hoe kan ik het beste deze website gaan maken, voor iemand die hem zelf wil onderhouden, maar minimaal verstand van heeft?[/QUOTE]\r\n\r\nJe zou eventueel een CMS kunnen gebruiken, of de website met XHTML & CSS opzetten, zoals Foobar en ik hem ook opbouwen. Voor vragen kun je hier dan eventueel terecht.. Als je hem dan goed opgezet hebt maakt dat de include ook makkelijker. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen