Ga naar inhoud

geen internet

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik van KPN een nieuw modem ontvangen en aangesloten. Ik heb drie computers in huis waarvan het er twee zonder problemen doen. Op de derde computer heb ik geen internet. Bij lan-verbinding staat \'onbekend netwerk\". Deze computer heeft Vista. Weet iemand of ik wat veranderen moet of in moet stellen?\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\ngroet Volley
Link naar reactie
Heb je alle kabels op een switch aangesloten? Als je de kabels allemaal op de router zelf aangesloten hebt kan het zijn dat je een uitgang hebt gekozen die bedoelt is voor andere zaken dan internet. Probeer dan eens of het wel werkt als je de kabels omdraait, als dit het geval is even een goedkope switch kopen en je kunt internetten.
Link naar reactie
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen een router en een switch? \r\nMoet ik verder nog ergens op letten wanneer ik deze ga kopen? Nu heb ik dus een modem Experia Box TG 787. Ik heb al wat op internet rondgekeken, maar veel routers zijn voor draadloos internet, deze heb ik dus niet nodig. Iemand een tip?
Link naar reactie
Ik kan het niet laten om op te merken \"er staat niet voor niets \"TV\" bij\"... :)\n\nEnfin...\nEen router deelt IP-adressen uit aan computers die aangesloten worden. Verder regelt deze dat het verkeer van- en naar internet naar de juiste aangesloten computer wordt doorgestuurd.\n\nEen switch doet dat alles niet, maar kan gebruikt worden om een router met extra poorten uit te breiden. Twee routers in één netwerk is niet aan te bevelen; kan in principe wel, maar dan eindig je met twee losse netwerken.\n\nAls die experiabox routert zou ik een simpele switch nemen om zo alles aan te kunnen sluiten. Ben je met 10 of 15 euro klaar. Een router is toch al weer wat duurder. Een switch van 15 euro: [url]http://www.paradigit.nl/info.php?group=17&art=11001265[/url]
Link naar reactie
Je hebt natuulijk gelijk dat er niet voor niets \'TV\' bijstaat, maar de poorten zijn alle vier exact hetzelfde. Vandaar mijn hoop dat het ook voor internet gebruikt zou kunnen worden, of dit op de site (192.168.2.1.) van het modem ingesteld zou kunnen worden. Helaas is deze site onbereikbaar. \r\nIk zal kijken naar een switch, bedankt voor de hulp!\r\n\r\nGroet Volley
Link naar reactie
[QUOTE=volley;495391]Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen een router en een switch? [/QUOTE]\r\n\r\nHet verschil tussen een router en een switch.\r\n\r\nEen router kan verbindingen leggen tussen 2 netwerken, dit heb je bijvoorbeeld nodig als je van je privé netwerk (binnenshuis) naar buiten wilt (internet). Een switch maakt het mogelijk om meerdere \"aansluitingen\" op 1 aansluiting aan te sluiten.\r\n\r\nAls je een switch koopt zal je probleem dus opgelost zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...