Ga naar inhoud

Aanhalingstekens/trema

Aanbevolen berichten

Beste,\n\nIk zit met het volgende probleem. [COLOR=\"Blue\"][B]Zodra ik aanhalingstekens, of een trema wil typen in wordt, doet hij het niet. ik moet dan de \" toets geregeld ingedrukt houden. en dan plots komen er 5 tegelijk. Ik gebruik Word 2007.[/B][/COLOR] Wat kan hier het probleem zijn?\n\n(overigens,ontdek ik net, dat als ik het hier wil typen, de aanhalingstekens direct verschijnen, waardoor ik dus de trema met geen mogelijkheid kan krijgen..)\n\niemand een oplossing voor 1 van deze 2 problemen?\n\n[B]edit;[/B] op het laatste probleem heb ik de oplossing gevonden; het lag aan de combinatie Shift-alt. Schakel ik deze uit, zodat ik niet direct de aanhalingstekens krijg, dan moet ik dubbel op de aanhalingstekens knop drukken, om de aanhalingsteken/trema te krijgen..
Link naar reactie
Stel de toetsenbordtaal eens in op \"Verenigde Staten\" in plaats van \"Verenigde Staten (Internationaal)\". Of andersom. Eén van die twee gaat waarschijnlijk doen wat je wil.\n\nIn geval van \"Verenigde Staten (Internationaal)\" geldt bijvoorbeeld:\n\"e --> ë\n\nIn geval van \"Verenigde Staten\" geldt:\n\"e --> \"e\n\nDie laatste zorgt dus als je iets typt dat dat er dan ook gewoon komt te staan. Geen fratsen. Voor een e met umlaut gebruik je dan gewoon Alt+137 of binnen Office Ctrl+Shift+; e
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;495144]\nIn geval van \"Verenigde Staten (Internationaal)\" geldt bijvoorbeeld:\n\"e --> ë\n\nIn geval van \"Verenigde Staten\" geldt:\n\"e --> \"e[/QUOTE]\nBij mij heb ik voor het eerste effect: [I]Verenigde Staten (internationaal)[/I]\nBij mij heb ik voor het tweede effect: [I]Engels (Verenigde Staten)[/I]\n\nEn ik kan wisselen tussen die twee met Ctrl+Shift (wat nog wel eens per ongeluk gebeurt)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...