Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2009 Delen Geplaatst: 3 november 2009 hallo,\r\n\r\nhet scherm wat ik in de bijlage heb toegevoegd krijg ik steeds als ik internet explorer open.\r\nDit gebeurt op mijn laptop én op de gewone pc. Is dit een instelling? of ligt het aan de verbinding? Ik kan bijna nooit op internet omdat ik steeds dat scherm krijg. heel soms lukt het toch door F5 te gebruiken, maar dat is maar zelden.\r\n\r\nIk vind dit zo raar...ik heb mijn laptop nog maar 2 weken, hoe kan t dan aan een instelling liggen?\r\nik heb ook al geprobeert de firewall op verschillende \'standen\' te zetten, maar niks verbetert het.\r\n\r\nwie kan mij helpen?\r\n\r\nbedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2009 Als het op beide pc\'s gebeurt, lijkt het erop dat gewoon je indernetverbinding of router er uit ligt.\n\nEven allebei uit het stopcontact verwijderen en enkele minuten later weer inpluggen. Eerst modem en wachten totdat deze is \"uitgeknipperd\" en dan router. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2009 Het feit dat twee computers het hebben geeft toch aan dat je het in de MODEM of router moet zoeken.\r\nLees in de gebruiksaanwijzing hoe die te resetten ?\r\n\r\nVerder heb je hier misschien wat aan:\r\n[url]http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B956196&x=19&y=11[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2009 ja dat dacht ik ook al. paar keer alles aan en uit gezet en stekkers eruit enzo..maar dan zou ik dat zo\'n 20x per avond moeten doen, dat is niet de bedoeling lijkt mij toch? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2009 hoe kan ik dat controleren?\r\nwant als je het over de computernamen hebt...\r\nde pc heet WOONKAMER en mijn laptop heet PC_VAN_MARLEEN. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2009 Zijn de verbindingen draadloos of bekabeld? Als het bekabeld is zou het gewoon moeten werken als je alles hebt aangesloten. Als het draadloos is zou je een ander draadloos kanaal kunnen proberen. Dit kun je instellen in de router. \r\n\r\nJe heb het over; bijna nooit op internet kunnen. Als dit al zo vanaf het moment van aansluiten van het pakket is, denk ik dat je het niet goed hebt aangesloten! \r\n\r\nIs het wel goed geweest en als resetten niet werkt zou er wel iets kapot kunnen zijn. Begin met het vervangen van het kabeltje vanaf de hoofdaansluiting naar de modem en kijk of dit iets oplost, Zoniet vervang dan het kabeltje tussen modem en eventuele router en controleer opnieuw of het iets oplost. Als laatste de kabel tussen modem/router en pc. Als dit allemaal niks oplost dan kan de modem of eventuele router kapot zijn of is er in de wijkcentrale iets niet goed. Hiervoor moet je bij je provider zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2009 Bij beide PC\'s in een opdrachtprompt (met administratieve rechten[B]: [/B] rechtsklik er op en kies [I]\"Starten als...\"[/I]) het volgende intypen en op enter drukken:\n[code]IPCONFIG /ALL[/code]\n\nNoteren wat vermeld staat als \"[I]Standard Gateway[/I]\", en dat IP invoeren in de opdracht:\n[code]PING -t [I] dat_gevonden_IP_standard_Gateway[/I] > c:\\ping.txt[/code]\n\nDan blijft het een tijdje pingen naar de router, en het resultaat kan je lezen in het tekstbestandje c:\\ping.txt\n(Stop het na een minuut of zo met[B] Ctrl+C[/B])\n\n\nDoe daarna hetzelfde, maar dan met het IP dat je vind met de site [url]http://watismijnip.nl/[/url]\nDie geeft je IP \"[I]aan de buitenkant gezien[/I]\" van jouw verbinding. Dat is de andere kant van je router, dus de z.g. \"verre kant\", en zou hetzelfde resultaat moeten geven.\n\nTijden die germeld worden zouden bij beiden < 1 ms moeten kunnen halen.\n\nAls blijkt dat dit goed gaat, dan kan je de fisieke verbinding naar je provider of de provider zelf gaag verdenken.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 bedankt. \r\nals ik jou verhaal uitvoer Erikdenhouter dan kom ik tot de opdrachtprompt..ik heb daar ipconfig /all ingevoerd en krijg het lijstje wat je ziet in de bijlage.\r\ndaar staat als standaard gateway :: \r\nhier kan ik verder niks mee toch?\r\n\r\nverder kom ik dus niet\r\nwie kan mij helpen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2009 Sorry, je hebt iets meer op je scherm staan, dat lijstje is langer maar de top is al uit beeld gescrolled.... :p Maar dat is simpel op te lossen.\n\nDoe het maar zo:\n[CODE]IPCONFIG /ALL | MORE[/CODE]\n(opmerking: vertikaal streepje = \"pipe\", waarschijnlijk op je backslash toets)\ndan zie je dat het scherm stopt per pagina. \n\nOf doe het zo:\n[CODE]IPCONFIG /ALL > C:\\IPCONFIG.TXT[/CODE]\nzodat het resultaat in c:\\ipconfig.txt terecht komt. Ook dan kan je de wat langere lijst lezen.\n\nDaarna kan je de PING opdrachten er mee proberen.\n(Je kan ook de hele lijst hier plaatsen om te zien of iemand een onregelmatigheid ziet) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2009 bedankt! nu doet ie al wat meer inderdaad\r\nzie bijlagen voor de resultaten.\r\n\r\nthnx Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2009 Het IP om die eerste ping opdrachten naar te proberen is de [I]Standaard Gateway[/I] ( 192.168.1.1 )\r\nHeb je dat al uitgevoerd ?\r\n\r\nEn met dat IP verkregen met [url]http://watismijnip.nl/[/url] ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 sorry, ik snap dat pingen niet? hoe doe je dat? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 Open een opdrachtprompt en type\n\n[CODE]PING -t 192.168.1.1 >> c:\\ping.txt[/CODE]\n(Doe even met twee van die pijltjes i.p.v. één zoals ik eerder opgaf)\n\nDan gaat de PING opdracht pakketjes data verzenden (als test) naar dat IP, en dat IP is het IP van de router (Standaard Gateway).\nNa een minuut of zo druk je op Ctrl+C om te stoppen.\nHet resultaat staat in dat bestandje c:\\ping.txt. Daar kan je lezen of alle pakketjes aangekomen zijn, en hoe lang dat duurde.\n\nDoe daarna hetzelfde met dat IP verkregen met [url]http://watismijnip.nl/[/url] \nHet resultaat wordt ook aan dat bestandje toegevoegd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 sorry, dit werkt niet..\r\ner komt te staan: toegang geweigerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 Heb je de opdrachtprompt als administrator gestart ?\n\nWat als je alleen\n[CODE]PING 192.168.1.1[/CODE]\ndoet ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 als ik alleen ping 192 enz doe. dan krijg ik het volgende schermpje.\r\n\r\nhij gaat dus niet n minuut ongeveer door. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 Dat is OK, als de opdracht op die manier wordt uitgevoerd is het aantal data pakketjes beperkt tot 4. En je ziet, ze komen allemaal binnen 1 ms aan, behalve de eerste.\r\n\r\nJe kan het een paar maal herhalen om wat zekerder te zijn.\r\n\r\n\r\nDoe nu hetzelfde met dat tweede IP van die site. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 ik heb het voor beide ip\'s gedaan. beide geven nu 4x 1ms aan.\r\n\r\nwat geeft dit aan? wat moet ik nu doen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 Dit geeft (tot nu toe) aan dat je verbinding wel stabiel is, dus dat het misschien in de software gezocht moet worden.\n\nToch zou ik je ook willen vragen om nog één ping uit te voeren, en wel naar je provider.\nAlleen weet ik niet wie dat is, dus hopelijk dat je dat zelf wel weet....\n\nStel dat het chello.nl is dan gebruik je:\n[CODE]PING -t chello.nl[/CODE]\nNa een minuut druk je op Ctrl+C om te stoppen, en laat dan hier het resultaat zien.\n\nKan het niet zijn dat de beide browsers met een te hoge beveiliging staan ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 hij geeft bijgaand scherm.\r\n\r\n(time-out bij opdracht komt er heel vaak te staan als ik \'m door laat gaan, maar heb het even weggelaten omdat het anders zo\'n lange lijst wordt.\r\n\r\nik heb al wel de firewall verzet enzo, maar niets helpt. wat kan ik anders verzetten qua beveiliging? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen