Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2009 Delen Geplaatst: 2 november 2009 Als computerleek heb ik twee nieuwe geheugenkaarten in mijn computer geplaatst. Na een mail van de producent (Medion MD41300) en een uitgebreide zoektocht op het internet ben ik er achter gekomen dat er maximaal 2X512 MB geheugen (DIMM 333) in mijn computer kan. Na het plaatsen van de kaarten start de computer wel op maar krijg ik niets meer dan een zwart scherm. Na het terugzetten van de oude kaarten (2x256MB) start de computer alleen op als er maar een kaart in gaat. Ik heb uiterst voorzichtig gewerkt en er kan met geen mogelijkheid iets beschadigd zijn. Ook heb ik de stroom er af gehaald en de accu verwijderd. Wie kan me helpen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2009 maakt het daarbij nog uit welke geheugenmodule je plaatst? M.a.w. is één van de slots stuk of is één van de modules overleden? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2009 Ja, alleen een van de oude kaarten kan er nog in, ook maar in een specifiek slot. De andere slot werkt niet meer, maar ik vraag me af hoe dit kan!! Maar de nieuwe kaart van 512MB werkt niet in het enige nog functionele slot. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2009 had je jezelf wel eerst statisch ontladen voor je met geheugen aan de slag ging? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2009 Moederbord al eens gereset met CMOS Clear (of CR2032 batterijtje er een kwartiertje uithalen met de stekker eruit)? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2009 Na een speurtocht op internet kwam ik een verhaal tegen van iemand met hetzelfde probleem. Namelijk de aluminium sticker op de geheugenkaart. Het verwijderen van deze resulteerde in het wonderbaarlijk herstel van mijn tweede slot. De nieuwe kaarten doen het nog steeds niet en heb ik maar geretourneerd naar de winkel. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen