Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2009 Delen Geplaatst: 2 november 2009 Hallo allemaal,\r\n\r\nSinds vorige week heb in een alles in 1 abonnement bij ZIGGO afgesloten (20 Mbps download en 3 MB upload)\r\nRouter : Netgear 300N WNR3500 V2\r\nModem: Arrix(of Arris)\r\n\r\nDe download snelheden zijn onacceptabel laag (200 Kbps via newsleecher)) en als ik dit aan de helpdesk van ZIGGO doorgeef wordt je als compleet malloot behandeld, want volgens de speedtest haal je tenslotte toch 20 Mbps. Verder is de Netgear voorzien van ZIGGO firmware en is daardoor niet te upgraden.(Ik ben eigenaar, maar ik mag hem niet gebruiken zoals ik het wil)\r\nHeeft iemand hier ervaring mee en wat belangrijker is, hoe los je zoiets nou op!!\r\n\r\nHopende op jullie hulp in deze,\r\nRoger Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2009 Merk op dat je bij downloaden altijd afhankelijk bent van de snelheid die de andere kant van de lijn te bieden heeft.\n\nProbeer eens elders wat te downloaden, bijvoorbeeld uit het downloadcentrum van Microsoft (neem een groter bestand, kleine bestanden kunnen een onjuist beeld geven) en kijk hoe snel dat gaat.\n\nAls dat wel met een acceptabele snelheid gaat, dan ligt \'t toch echt aan de newsserver die je gebruikt. Tenzij ziggo daar op knijpt, maar dat is me niet bekend. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2009 ik heb hetzelfde probleem met Ziggo, ik heb een 25 Mbit abo. Volgens [url]http://speedtest.ziggo.nl[/url] kom ik uit op 16 Mbit. Maar volgens [url]http://www.speedtest.nl[/url] en [url]http://pcdb.bbned.nl/[/url] 8 Mbit. Ook de tele2 speedtest [url]http://www2.versatel.nl/100mb.bin[/url] geeft 8 Mbit aan.\r\n\r\nIk denk dat hier gewoon weinig aan te doen valt en ik heb dus ook al bij Ziggo mijn pakket gewijzigd van 25 Mbit naar 10 Mbit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2009 ik heb een snelheid van 0 bs tot 25 mb s\r\nen alles wat er tussen zit\r\n\r\nvooral als het druk is wil nog wel eens de snelheid naar 0 reduceren\r\n\r\nop andere momenten kan ik niet eens met mijn ogen knipperen of het staat er\r\n\r\nmaar hoe wat en waarom weet ik ook niet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2009 Probeer eens [url]www.speedtest.net[/url].\nspeedtest.nl heb ik weinig vertrouwen in, en tests van providers heb ik moeite mee...\n\nOverigens, als je 8 Mbit van 10 Mbit haalt in de tests, kun je daar naar mijn idee niet over klagen.\n\nOverigens is het ook niet netjes om zomaar iemands topic te kapen, dus als je nog wil reageren, doe dat dan even in een nieuw topic. Wel zo netjes tegenover de TS van dit topic. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2009 Voor €0,75 meer heb ik mijn abbo bij Ziggo naar boven gewijzigd :p\n \n[URL=http://www.speedtest.net][IMG]http://www.speedtest.net/result/610226102.png[/IMG][/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2009 [quote=wong_inc;494488]Hallo allemaal,\n\nSinds vorige week heb in een alles in 1 abonnement bij ZIGGO afgesloten (20 Mbps download en 3 MB upload)\nRouter : Netgear 300N WNR3500 V2\nModem: Arrix(of Arris)\n\nDe download snelheden zijn onacceptabel laag (200 Kbps via newsleecher)) en als ik dit aan de helpdesk van ZIGGO doorgeef wordt je als compleet malloot behandeld, want volgens de speedtest haal je tenslotte toch 20 Mbps. Verder is de Netgear voorzien van ZIGGO firmware en is daardoor niet te upgraden.(Ik ben eigenaar, maar ik mag hem niet gebruiken zoals ik het wil)\nHeeft iemand hier ervaring mee en wat belangrijker is, hoe los je zoiets nou op!!\n\nHopende op jullie hulp in deze,\nRoger[/quote]\n\nDat downloaden met Newsleecher, dat is vanaf Usenet. Welke server gebruik je dan? Als je de standaard Ziggo newsserver gebruikt, verwacht daar dan niet teveel van. De retentie is niet echt geweldig en de snelheid zal inderdaad flink achterblijven bij de dedicated newsboeren zoals Giganews.\nBovendien is die 20 mbit sowieso een theoretisch maximum, dat sterk afhankelijk is van de wijk waarin je woont, en dan vooral hoeveel anderen op dat moment ook online zijn.\nMaar om je een idee te geven, ik zit ook op een 20 mbit lijn en speedtest.net weet me momenteel met de dichtstbijzijnde server te vertellen dat ik 17 mbit haal. Vind ik niet slecht. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2009 [QUOTE]\r\nOverigens is het ook niet netjes om zomaar iemands topic te kapen, dus als je nog wil reageren, doe dat dan even in een nieuw topic. Wel zo netjes tegenover de TS van dit topic.[/QUOTE]\r\n\r\nlol, topic kapen???\r\n\r\nik geef gewoon aan dat ik de snelheid ook niet haal bij ziggo en dat er naar mijn idee weinig aan te doen valt. Ik wist trouwens niet dat jij hier de moderator bent!!!\r\n\r\ntrouwens, speedtest.net geeft dezelfde snelheid als speedtest.nl en www2.versatel.nl/100mb.bin\r\n\r\n[QUOTE]\r\n25 Mbit naar 10 Mbit\r\n\r\nen wat hou je daar nu over ??? \r\n[/QUOTE]\r\n\r\nvan 25Mbit naar 10Mbit hou ik gewoon 8 over, net als bij mijn 25 Mbit abo Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2009 [QUOTE]De download snelheden zijn onacceptabel laag (200 Kbps via newsleecher)) en als ik dit aan de helpdesk van ZIGGO doorgeef wordt je als compleet malloot behandeld, want volgens de speedtest haal je tenslotte toch 20 Mbps. [/QUOTE]\r\n\r\nTja, als je via de speedtest inderdaad de 20Mbit haalt, dan ligt het niet aan Ziggo.... Neem eens een proef-abo bij een of andere newsgroup-provider en test de downloadsnelheid dan eens over een paar dagen.\r\nVaak kan je bij zo\'n provider gratis een paar dagen downloaden voordat je al dan niet een vast abonnement neemt.\r\nIk weet dat XSNews dit in ieder geval aanbied. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2009 [QUOTE=Esvee;494606]lol, topic kapen???[/QUOTE]\r\nHet kwam bij mij over alsof je een oplossing voor een soortgelijk probleem zocht. Vandaar de opmerking over topic kapen. Ik begrijp nu dat dat niet de bedoeling van je post was, dus mijn excuses daarvoor.\r\n\r\nOpmerkingen over al dan niet moderator zijn, zijn nergens voor nodig. Als je een beetje bekend zou zijn met de gang van zaken hier, dan zou je weten dat het hier heel normaal is dat gebruikers elkaar op dingen wijzen. Vandaar. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen