Ga naar inhoud

Packard bell opnieuw installeren.

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn computer opnieuw installeren, maar het lukt mij niet.\r\n\r\nIk heb het helemaal volgens de gebruikershandleiding gedaan.\r\n\r\nEr zit alleen een hersteldiskette bij.\r\n\r\nAls ik deze gebruik vraagt de computer om een master cd1 die ik niet heb en ook nooit heb gehad.\r\n\r\nDe computer is wel eens vaker opnieuw geinstalleerd, maar door iemand anders. En nu wil ik het zelf doen.\r\n\r\nDe computer is een packard bell.\r\n\r\nMicrosoft Windows XP\r\nHome edition\r\nVersie 2002\r\nService pack 3\r\n\r\nComputer Intel(R)\r\nPentium (R) 4CPU 2.53GHz\r\nKloksnelheid 2,52 GHz, 1.00 GB\r\n\r\nKan iemand mij advies geven wat ik moet doen?\r\n\r\nWel op een eenvoudige manier, want ik weet niet veel van computers.
Link naar reactie
Hoe is die pc door die ander geinstalleerd? \nJe mastercd\'s staan op een verborgen partitie van je harde schijf. \"Vroeger\" kreeg je de mogelijkheid om ze te branden dmv een meegeleverd programma\'tje van PB, of dat nog zo is weet ik niet.\n\nHeeft die andere persoon je hele schijf geformatteerd en XP eroverheen gezet, ben je alles kwijt, dus ook de recovery gegevens van PB.\n\nJe kunt bij PB wel mastercd\'s bestellen, maar die kosten geld.
Link naar reactie
Ik weet niet hoe de pc opnieuw is geinstalleerd.\r\n\r\nIk denk dat ik alles kwijt ben.\r\n\r\nHoe kan ik eventueel de verborgen partitie vinden?\r\n\r\nAls ik dat niet kan vinden is dat jammer. We hadden al een nieuwe pc gekocht en de \"oude\" zou een kennis overnemen. En dan moet hij eerst opnieuw geinstalleerd worden en als dat niet lukt gaat de pc weg, want zij kunnen er dan niets mee.
Link naar reactie
Je kunt ook, als je (van de support website van Packard Bell) alle XP hardware drivers ergens veilig kunt stellen, alle partities (incl. recovery partitie) verwijderen en de schijf opnieuw partitioneren en formatteren.\r\n\r\nDaarna Windows XP Home installeren (kun je zo\'n schijf ergens van iemand lenen?) en de eigen OEM-licentie key die op de behuizing geplakt zit, gebruiken.\r\n\r\nWinXP zo installeren en de veilig gestelde hardware drivers gebruiken.
Link naar reactie
@Foobar en Simpel: ik kan gelukkig nog lezen en mijn pc is een Packard Bell (PB). PB is enige tijd geleden door ACER opgekocht of overgenomen. een identieke herstel software staat op de herstel partie! F11 staat in de handleidng, bij een \"echte\" ACER is het idd Alt F10\r\nDus gompy, als je de pc al niet het raam uit hebt gegooid, druk F11 bij het opstarten herhaaldelijk in. Kan echter goed zijn dat jouw PB van vòòr de overname door ACER gekocht is, dan moet je eens de handleiding erop naslaan. Welk model/type PB is het?
Link naar reactie
Er zit maar 1 sticker op en daar staat: Windows XP Home Edition en NEC COMPUTERS en nog wat nummers en de produktkey.\r\n\r\nIk heb via nog de kaart liggen en daar staat op:\r\nModel: I XTREME 9411\r\n\r\nIk heb de foto van de computer gekopieerd naar mijn computer, maar kan het hier niet plaatsen.\r\nIk weet niet of ik dat kan plaatsen hier.
Link naar reactie
@Heftrucker,\r\n\r\nWat is het verschil? Beide links werken, alleen die van tomtom901 is misschien niet zo duidelijk...\r\nHelaas blijkt uit de link dat er een herstel CD nodig is. Ik weet ook niet of je van een CD kan booten want gompy moet een opstart diskette gebruiken, wat staat erin de BIOS?\r\nAls de opstart diskette geen andere CD met XP aanvaard dan kan je diverse opstart diskettes, om de cd drive aan tespreken, downloaden van het internet. Dit is meestal een file die je moet installeren op een floppy, zolas bij Win95 zat.
Link naar reactie
Ik wil de systeembios ook opnieuw installeren, maar ik weet niet welke ik moet installeren.\r\n\r\nEr staat:\r\nColumbia II/ Culombia IV BIOS of\r\nColumbia II BIOS\r\n\r\nEr staat bij taakbeheer de gegevens:\r\n\r\nDetails:\r\nBios ROOT\\SYSTEM\\0002\r\n\r\nStuurprogrammagegevens:\r\n\r\nStuurprogramma bestanden:\r\nC\\Windows\\System32\\DRIVERS\\mssmbios.sys\r\n\r\nBestandsversie:\r\n5.1.2600-5512(xpsp 080413-2111)\r\n\r\nKan iemand mij zeggen welke ik nu kan installeren?
Link naar reactie
Ik heb geen floppy waar ik de bios op moet zetten.\r\n\r\nMijn bedoeling was om alles opnieuw te installeren, want er is iets niet goed op de pc.\r\n\r\nIk kan met de muis bijvoorbeeld bestanden (foto\'s, word bestanden, snelkoppeling enz) niet weggooien (rechts klikken).\r\nMaar ik kan bijvoobeeld emails wel weggooien met rechts klikken.\r\nEr zit dus iets fout, maar ik weet niet wat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...