Ga naar inhoud

Partitie verkleinen

Aanbevolen berichten

De HD op mijn desktop PC (Dell Inspiron 545 MT) heeft een grootte van 1 TB.\r\nNu heb ik reeds drie partities aangemaakt: \r\nC = 468 GB (programma\'s)\r\nK = 244 GB (Bestanden)\r\nG = 204 GB \r\nEen poging om met schijfbeheer (in systeembeheer van Windows) partitieC te verkleinen\r\nlukte niet. Er verschijnt dan de boodschap: \"Hoeveelheid beschikbare ruimte kan beperkt zijn als momentopnamen of wisselbestanden op het volume zijn ingeschakeld.\r\nIs dit uit te schakelen, zo ja hoe? \r\n100 MB voor het OS en de programma\'s is nl. ook genoeg.
Link naar reactie
100 GB is toch wat aan de krappe kant voor Vista/7 + programma\'s. Daar zou ik in de eerste plaats toch liever 150 GB van maken. \n\nNa herpartitioneren moet je nog zo\'n 25% vrije ruimte hebben wil je uberhaupt kunnen herpartitioneren. Probeer dus nog eens met een wat grotere schijfruimte om te zien of dat wel werkt. Als dat wel werkt, kun je er altijd nog wat extra van af schaven als je het nog te groot vindt, maar dan is in ieder geval de oorzaak van die melding gevonden.\n\nTot slot: je moet de partitiegrootte in MB\'s opgeven, dus 153600 voor 150 GB.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;494177]100 GB is toch wat aan de krappe kant voor Vista/7 + programma\'s. Daar zou ik in de eerste plaats toch liever 150 GB van maken. \r\n\r\nNa herpartitioneren moet je nog zo\'n 25% vrije ruimte hebben wil je uberhaupt kunnen herpartitioneren. Probeer dus nog eens met een wat grotere schijfruimte om te zien of dat wel werkt. Als dat wel werkt, kun je er altijd nog wat extra van af schaven als je het nog te groot vindt, maar dan is in ieder geval de oorzaak van die melding gevonden.\r\n\r\nTot slot: je moet de partitiegrootte in MB\'s opgeven, dus 153600 voor 150 GB.[/QUOTE]1 Iets meer dan 100 GB, ook met het oog op de komst van Windows 7 (een upgrade coupon is aanwezig), lijkt mij inderdaad niet verkeerd.\r\n2 Op dit moment is toch al 74 GB van de partitie in gebruik. Het punt is windows het vastgesteld heeft op 468 GB. Met, zoals vermeld, de mededeling: \"Hoeveelheid beschikbare ruimte kan beperkt zijn als momentopnamen of wisselbestanden op het volume zijn ingeschakeld.\" Dit heb ik ingetoetst in het zoekvak van Google, maar geen oplossing gevonden. Of het ook uitgeschakeld kan worden?\r\nDe PC is nu nog heel weinig gebruikt, het lijkt mij goed deze direct zo goed mogelijk in te richten. Met meer bestanden en programma\'s wordt dat steeds lastiger.\r\n\r\n[I]Menu start aanpassen[/I]\r\nEen beetje off topic, maar ik vond twee zaken die een hoop tijd besparen.\r\n Het startmenu rechts heb ik zo ingericht dat daar d.m.v. muisaanwijzing direct naar de juiste map gesprongen kan worden, zonder klikken. Dit kan ingesteld worden door:\r\na De eigenschappen van het startmenu te wijzigen (reschtsklik op vrije ruimte), dan:\r\n- tabblad Menu Start\r\n- Knop Aanpassen\r\n- Documenten [URL=\"http://picasaweb.google.nl/lh/photo/JxVvqpDkUxqyRMmu1x68Uw?feat=directlink\"]als menu[/URL] weergeven\r\nb. Door rechtsklik op Documenten kan de naam en de locatie aangepast worden.\r\nMisschien voor velen bekend, maar voor mij tot dusver nog niet. En het is (naar mijn mening) behoorlijk tijdbesparend.\r\n\r\n[I]Beveiliging[/I] \r\nVaak komt er de boodschap \"Uw toestemming is vereist\".\r\nOf, nog een stap verder: \"Geen toestemming ... \".\r\nDit heb ik uitgeschakeld. M.b.v. [URL=\"http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/word_zelf_de_baas_over_windows_vista.html\"]beveiliging te wijzigen[/URL]. (NIet voor onervaren gebruikers!)\r\nOp bovenstaande pagina staat ook beschreven hoe gebruikersaccountbeheer uitgeschakeld kan worden.\r\nDat heeft echter als nadeel dat dan de gebruikersnaam en het wachtwoord voor inloggen op internetpagina\'s niet vastgehouden wordt. Deze optie heb ik niet toegepast.\r\n\r\n[I]Herstelpunt[/I]\r\nWel goed na wijzigingen een herstelpunt te maken.\r\nWant soms wordt, bij problemen, automatisch een eerder aangemaakt herstelpunt geselecteerd. Waardoor de wijzigingen weer verdwenen zijn.\r\n\r\n[I]Update[/I]\r\nHelaas blijkt bovenstaande m.b.t. uitschakelen van beveiliging niet afdoende. Bij het verplaatsen van sommige mappen verschijnt nog die boodschap.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...