Ga naar inhoud

Formatteren

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag,\r\n\r\nIk had even een aantal vraagjes over het altijd leuke formatteren van een computer:s\r\n\r\nIk wil windows XP opnieuw op mijn laptop installeren, maar daarvoor wil ik eerst de oude verwijderen. Nou levert dit laatste een aantal problemen op:\r\n\r\n-Wanneer ik in deze computer met de rechtermuisknop op de C schijf klik en dan formatteren selecteer, dan kan ik wel aangeven dat ik in NFTS wil en dergelijke, maar wanneer ik dan op starten druk geeft hij een foutmelding. Bij deze foutmelding staat echter niet bij wat er nou precies mis is.\r\n\r\n-Als ik setup start van mijn Windows CD, en ik wil daar de partitie verwijderen waar mijn oude windows op staat, dan geeft hij aan dat dit niet gaat omdat er in die partitie tijdelijke bestanden staan voor de installatie van de nieuwe Windows.\r\n\r\n-Ik weet dat het ook mogelijk is om te formatteren bin MS-DOS. Maar wanneer ik op F8 druk tijdens het opstarten, krijg ik een scherm met daarin selecties voor o.a. veilige modus, veilige modus met netwerkmogelijkheden, maar geen MS-DOS.\r\n\r\nVerder zou ik geen andere manieren weten om te formatteren. \r\n\r\nAlle hulp is dus welkom!
Link naar reactie
Bezint eer ge begint, zou ik willen zeggen, als ik bovenstaande zo lees.\n\nFormateren van de harde schijf waarop Windows staat terwijl Windows draait lukt natuurlijk niet. Terwijl het systeem actief is, zou het zichzelf moeten verwijderen....\nIk vermoed dat bij die setup van windowscd hetzelfde probleem een rol speelt. Wat zou moeten kunnen lukken is opstarten vanaf die cd (daarvoor zul je vermoedelijk de opstartvolgorde in de BIOS moeten veranderen).\n\nHet belangrijkste: zorg wel dat je alle (belangrijke) bestanden/gegevens op een extern medium hebt opgeslagen. Deze ben je anders ook kwijt. Geldt voor bestanden, maar bv. ook voor je mailbox (als je Outlook o.i.d. gebruikt). Veel mensen vergeten dit....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...