Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2009 Delen Geplaatst: 30 oktober 2009 Hallo\r\n\r\nIk heb een Pentium 4 in gebruik als backup pc. Nadat ik deze een tijd niet gebruikt heb en hem opstartte ging hij na +/- 4 minuten opeens uit. Ik dacht aan een termperatuur probleem in combinatie met stof. \r\nIk heb de pc open gemaakt en helemaal stof vrij gemaakt. Ik heb ook de koeler er even afgehaald en schoon gemaakt. \r\nNadat ik de pc opstartte en in de Bios de temperatuur controleerde, zag ik dat de temperatuur van de CPU begon op +/- 80 graden. Per seconde liep de temperatuur ongeveer 1 graad op tot dat een temperatuur van ongeveer 106 graden werd bereikt. De pc ging weer automatisch uit. \r\n\r\nDe pc heeft een asus p4pe-x moederbord. Ik heb de kap eraf gehouden tijdens het testen en zag dat de koeler gewoon draaide. Nadat de pc uit ging heb ik aan het koelblok gevoeld, maar het leek niet echt warm, zou het probleem misschien een kapotte temperatuur sensor kunnen zijn? Zo ja hoe kan ik dat testen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2009 Ja dat denk ik wel want als je processor 106 graden zou zijn zou deze al lang zijn doorgebrand... \nJe mag de processor zowieso nooit warmer dan 80 graden maken.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 Kijk eens hoe warm de CPU gelijk na het opstarten als de PC een paar uur heeft uitgestaan, als de sensor dan al een abnormale waarde aangeeft weet je gelijk dat ie kapot is.\nKijk ook eens naar de koelpasta van je CPU Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2009 [QUOTE]Kijk ook eens naar de koelpasta van je CPU[/QUOTE]\nInderdaad, als je het koelblok van de CPU hebt afgehaald, dien je eerst het koelblok en CPU te ontdoen van resten \'warmtegeleidingspasta\' en daarna nieuwe (een bolletje ter grootte van een erwtje) aan te brengen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2009 [QUOTE=dutch-online;495575]\'warmtegeleidingspasta. juist want dat is het.\r\n\r\ngoed en gelijkmatig over het oppervlak van de processor verdelen\r\n\r\nsoms zit het ook in een klein flesje met een kwastje ,is ook wel handig.[/QUOTE]\r\n\r\nNee, absoluut niet verdelen!!!!! Gewoon een \'druppel\' op het midden van de CPU plaatsen, de koeler plaatsen, een klein beetje draaien en verder afblijven. De pasta vloeit vanzelf uit in de loop van een paar dagen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2009 [QUOTE=dutch-online;495593]Uit de flesjes van Zalman komt geen druppel .;):D dat komt er alleen met een kwastje uit.,en dat werkt prima.\r\n\r\n\r\nEn probeer bij sommige koelbloks maar eens iets te bewegen , maar 1 mogelijkheid om te plaatsen binnen de [ klemmen] of hoe je de bevestiging maar wil noemen.(li):rolleyes:;):D[/QUOTE]\r\n\r\nVandaar dat die Zalman pasta waarschijnlijk ook niet zo goed uit de testen komt, het is de uitzondering op de regels....\r\n\r\n[url]http://www.arcticsilver.com/pdf/appinstruct/as5/ins_as5_intel_quad_wcap.pdf[/url]\r\n[url]http://www.highflow.nl/forum/f14/koelingspasta-handleiding-165/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2009 [QUOTE=qpc;495592]Nee, absoluut niet verdelen!!!!! Gewoon een \'druppel\' op het midden van de CPU plaatsen, de koeler plaatsen, een klein beetje draaien en verder afblijven. De pasta vloeit vanzelf uit in de loop van een paar dagen.[/QUOTE]\r\n\r\nDaar heb ik nog nooit last van gehad..\r\nMaar 1 druppeltje, das toch veel te weinig?\r\nZo\'n druppeltje zal maar een paar millimeter uitlopen denk ik zo.\r\nIk smeer het gewoon bijna helemaal uit (Dat je dus ongeveer 1 cm van de rand afzit) het uit over de processor.\r\nZo heb ik het geleerd op mijn stage\r\n\r\nMaar daar zijn de meningen ook weer over verdeeld Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2009 [QUOTE=erik11;495756]Daar heb ik nog nooit last van gehad..\r\nMaar 1 druppeltje, das toch veel te weinig?\r\nZo\'n druppeltje zal maar een paar millimeter uitlopen denk ik zo.\r\nIk smeer het gewoon bijna helemaal uit (Dat je dus ongeveer 1 cm van de rand afzit) het uit over de processor.\r\nZo heb ik het geleerd op mijn stage\r\n\r\nMaar daar zijn de meningen ook weer over verdeeld[/QUOTE]\r\n\r\nAch, als de makers van de meest gebruikte (en ook beste) pasta\'s dit vertellen, dan mag je toch aannemen dat dit de beste manier is??????? Zij weten het \'t beste.....\r\nDe enige die afwijkend is, is Zalman, maar dat is ook een heel erg afwijkend \'vloeistof\' die zij verkopen.\r\nPasta die uitgesmeerd dient te worden, heeft niet de unieke samenstelling die een goede pasta behoort te hebben, dus dat een kleine hoeveel als druppel of als streep op de cpu geplaatst, zichzelf uitvloeit in de loop van enkele dagen en dan een volkomen dichtende laag vormt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2009 ok weer wat geleerd vandaag :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen