Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2009 Delen Geplaatst: 30 oktober 2009 In dit bericht staat een link naar een pagina die ik geheel volgens de richtlijnen van W3C heb gebouwd en ook is goedgekeurd. Echter, er is een probleem dat ik maar niet kan oplossen. \r\n\r\nOnder de linker navigatiekolom staan een teller en een Adsense (Google advertentie) toegevoegd. Echter, als de tekst voorbij het navigatieblok komt, zakt zowel de teller als de advertentie omlaag.\r\nOngetwijfeld doe ik iets verkeerd maar ik weet niet wat! Is er iemand die mij hiermee kan/wil helpen?\r\n\r\nDe betreffen pagina is hier te vinden: \r\n\r\n[url]http://www.loki-travels.eu/CSS-probleem/indextest.html[/url]\r\n\r\nBijgevoegd het css document dat bij deze html-pagina hoort\r\n\r\nHopelijk weet iemand een oplossing! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2009 Probeer adsense eens in de div left te zitten, ipv er buiten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2009 [html]div.c2 {clear: both;}[/html]\n\nDit zorgt er voor dat onder de laatste div verder wordt gegaan.\n\nDus waarschijnlijk wil je dat er even uit halen, maar behalve dat zou ik de hele structuur anders opbouwen:\n-\"links\" krijgt drie divs in zich: voor menu, teller en adsense. Deze drie divs staan onder elkaar, dus hoef je niet te laten floaten.\n-\"links\" en \"rechts\" float:left;\n- \"footer\" zit niet meer in \"box\" en krijgt een clear:left.\n\nAls je dat niet kan volgen, moet je maar even roepen, dan maak ik een plaatje. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2009 Hallo FooBar,\n\nEcht geweldig! Het simpel weghalen van die ene regel werkt :-)\n\nDaarnaast wil ik altijd leren dus als je me een plaatje kunt leveren, dan kan ik daarmee experimenteren! Graag! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2009 Hallo Raymy\n\nBedankt voor de snelle reactie. Hoe gaat dit? Als leek is het me niet duidelijk! Sta altijd open voor suggesties. Ik kan er alleen maar van leren! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2009 Hallo Foobar,\n\nDit is toch niet de oplossing. De W3C logo\'s worden verplaatst naar de linker box en de content kan nu niet voorbij het einde van deze box komen! Zie: [url]http://www.loki-travels.eu/CSS-probleem/indextest2.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2009 Plaatje is bijgevoegd. Getekend zijn alleen divs en hoe ze in elkaar zitten. Gelijke kleuren zitten op hetzelfde niveau.\n\nHtml hierbij wordt dus:\n[html]\n \n \n \n \n \n \n \n \n[/html]\n\nIn de css krijgen alle divs [B]position:static[/B] mee. Dus geen gedoe met [I]relative[/I], want dan gaan gekke dingen gebeuren.\n\"left\" en \"right\" krijgen voorts beide [B]float:left[/B]. \"footer\" krijgt [B]clear:left[/B]\n\nVoor de rest uiteraard breedtes meegeven die je graag hebt, en dan zou het goed moeten gaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2009 Bedankt FooBar,\n\nIk ga ermee aan de slag. Ik laat in ieder geval weten wat het resultaat is! :-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2009 Hallo FooBar,\n\nNa een flinke poos stoeien ben ik eruit gekomen. Op deze link te zien: \n[url]http://www.loki-travels.eu/CSS-PROBLEEM/HEBBES.HTML[/url]\nZowel de html-pagina als de css-pagina zijn oké door W3C gevalideerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2009 Nu die footer-vermelding voor het template dat je gebruikt hebt nog even in orde maken ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen