Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2009 Delen Geplaatst: 30 oktober 2009 Laatst was ik een paar uur niet thuis en toen ik thuis was, was het eerste wat ik toen deed me pc aanzetten om te gamen. Maar hij ging niet meer aan ik meteen in paniek want ik kan niet zonder mijn pc ff rondgekeken in huis en zag dat alle electronische klokken aan het flitsen waren, een teken van stroomuitval dus. Na wat navraag bleek dat de stroom in mijn wijk is uitgevallen. Kan het zijn dat door die stroomuitval me pc kapot is gegaan? Ik heb andere voeding enzo geprobeert maar geen resultaat, er komt wel stroom binnen want het groene lampje achter de kast knippert als ik de voeding erin doe maar mijn pc gaat niet aan. Aangezien mijn printer op deze pc is aangesloten en ik het stuurprogramma van die printer niet kan vinden om op een andere pc het te laten draaien is dit een groot probleem. Ik heb ook een groot aantal programma;s wat ik gekocht heb waar ik licenties nodig voor had die ben ik nu waarschijnlijk kwijt. Als ik een nieuwe pc wil moet ik hem zelf betalen, maar aangezien ik 14 ben gaat dat heel lang duren. Repareren is ook niet echt een optie, voor het geld dat ik kwijt ben aan reparatie kan ik al een nieuwe pc kopen. Maar er staan nog belangrijke dingen zoals programma\'s met eenmalige licenties waarmee ik echt niet zonder kan, en ook geen geld heb om nieuwe licenties ervoor te kopen. Ik hoop dat ik snel een antwoord met hulp kan krijgen.\r\nMet Vriendelijke Groeten\r\nMich Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2009 Je zegt dat je PC[B] uit[/B] stond terwijl de stroomuitval plaatsvond ? \n\nEn je hebt een andere voeding geprobeerd, maar nog steeds [I]geen enkel teken van leven[/I] behalve een LEDje aan de achterkant (netwerkkaart ?). Dus ook geen fan of harddisk die draait ?\nDoet je monitor het wel ?\n\nDaarna kan in je manual van het moederbord of fabrikant zoeken hoe met een jumper op het moederbord een Clear CMOS te doen, de jumper welke meestal vlak naast het batterijtje op het moederbord zit.\nAls alternatief kan je ook proberen om een paar minuten de batterij te verwijderen om die Clear CMOS uit te voeren.\nClear CMOS is bedoeld om het BIOS hardwarematig op standaard waarden te zetten zonder dat je er softwarematig (via keyboard) in kan.\n\nEn dan (liefst met de nieuwe voeding) [I]alleen[/I] de plug naar het moederbord aansluiten, en verder alles (disk, insteekkaarten) even van de voeding losmaken.\nDan zien of het iets doet.\n\nIs er geen sprake geweest van een spannings-piek op het lichtnet ? ( \"power surge\" ) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2009 Het lampje is niet van de netwerk kaart want dit lampje is bijna boven en bevindt zich naast de ingang van de voeding Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen