Anoniem2 Geplaatst: 29 oktober 2009 Delen Geplaatst: 29 oktober 2009 Ik ben in het bezit van de sony vaio vgn-ar71m, hij werkt opzich best goed, maar ik vond hem soms een beetje traag. nou keek ik gister toevallig bij configuratiescherm->systeem\r\nen kwam erachter dat de laptop volgens windows vista slechts 2GB aan werkgeheugen heeft, terwijl de sticker op de latop toch duidelijk aangeeft dat het 4GB aan werkgeheugen hoort te hebben. Ook op internet staat dat de sony vaio vgn-ar71m 4Gig hoort te hebben.\r\nNou heb ik me laten wijsmaken dat windows vista(32-bits) maximaal 3 GB kan gebruiken op de een of andere manier:confused: maar dan nog lijkt het mij dat hij dan met 3GB hoort te werken in de plaats van 2.\r\nHeeft iemand een idee hoe dat nou zit en hoe ik dat eventueel zou kunnen fixen?\r\n\r\nbij voorbaat dank! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2009 [QUOTE=LGunit;493796]Nou heb ik me laten wijsmaken dat windows vista(32-bits) maximaal 3 GB kan gebruiken op de een of andere manier:confused: [/QUOTE]\r\nDat is geen fabeltje, da\'s echt waar. Limiet ligt overigens iets boven de 3 GB, ergens in de buurt van 3,2 GB. Maar dat terzijde.\r\n\r\nControleer eerst eens hoeveel geheugen een tooltje als SIW of Everest rapporteert. Als dat ook 2 GB is, vervoeg je jezelf in het BIOS en kijk je wat die rapporteert. Als dat ook 2 GB, schakel je de laptop uit, verwijder je voeding en accu en maak je het klepje aan de onderkant los waar het geheugen achter verstopt zit. En dan dus kijken hoeveel geheugenbankjes er in zitten en hoe groot die per stuk zijn. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen