Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 Hoi allemaal,\r\n\r\nIk weet niet of ik voor dit onderwerp het juiste topic heb gekozen maar toch....\r\n\r\nIk ga voor iemand een exchange server maken en hierbij komt dit op een pc te staan waar nu Vista home premium op staat.\r\n\r\nKan ik dan een exchange server alleen maken in windows server 2003 of zijn er programmatjes of opties in windows vista die dit toelaten om te doen.\r\n\r\nIk kan server 2003 instaleren naast deze versie van Windows alleen deze computer staat ook geregeld uit. \r\nIs dit dan een probleem of niet met het ontvangen van je mail e.d.?\r\n\r\nAlvast bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 Als je een exchange server wil beginnen, zul je dat moeten doen op een computer die altijd aan kan blijven staan. Als dat niet kan zou ik er niet eens aan beginnen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 [QUOTE=FooBar;493566]Als je een exchange server wil beginnen, zul je dat moeten doen op een computer die altijd aan kan blijven staan. Als dat niet kan zou ik er niet eens aan beginnen.[/QUOTE]\r\n\r\nZijn er dan andere opties die u mij aanraad.\r\n\r\nDe persoon die dit aan mij vroeg moet voor een speciale gelgenheid een aantal maanden over een e-mail adres beschikken, maar dan zonder hotmail of msn erachter.\r\n\r\nHij wil dus niet [email]Bzalm@hotmail.com[/email] maar bijvoorbeeld [email]Bzalm@zalmwinnkels.nl[/email], omdat zalmwinkels zijn eigen bedrijf is. (dit is overigensgewoon een voorbeeld).\r\n\r\nMischien ideen of suggesties.\r\n\r\nAlvast bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 Dan kun je beter ergens email hosting nemen, voor 25 euro per jaar (vaak minder) kun je dat al hebben. Als je zoiets als zalmwinkels.nl wilt hebben moet je sowieso die domeinnaam registreren. De prijzen daarvan varieren nogal, bij Strato is dat goedkoop.\r\nEchter dan kun je ook ergens een webhosting account nemen, ik heb al plaatsen gezien waar je voor 25 euro per jaar zowel webhosting alsook een gratis bijbehorende .nl domeinnaam krijgt.\r\nDan heb je als het goed is ook de email erbij, hoef je zelf nergens voor te zorgen.\r\n\r\nEen mooi programma voor tijdelijke oplossingen is Kerio Mailserver, die is feitelijk voor windows, maar ook voor Linux verkrijgbaar en kan dus ook op gewoon XP draaien.\r\nKost wel geld, of je moet er via alternatieve wijze aan zien te komen, feit blijft echter dat als je een mailserver hebt, de pc met de mailserver 24/7 aan moet blijven staan.\r\nVandaar dat zo\'n goedkope webshosting altijd goedkoper is, al is het alleen al maar aan stroomkosten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 Neemt je verder ook heel wat zorg uit handen, voor het bijhouden en installeren van een web en exchangeserver is wel redelijk wat kennis benodigd. Nu kom je wel al een heel eind met handleidingen, maar toch.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 [QUOTE=tomtom901;493664]Neemt je verder ook heel wat zorg uit handen, voor het bijhouden en installeren van een web en exchangeserver is wel redelijk wat kennis benodigd. Nu kom je wel al een heel eind met handleidingen, maar toch..[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben goed bekend met servers e.d. alleen ben altijd ook opzoek naar alternatieven en andere mogelijheden die het makkelijker of leuker maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 Verder, als die server uitstaat en je hebt geen MX record om terug te vallen dan gaat die mail verloren.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2009 [quote] alleen ben altijd ook opzoek naar alternatieven en andere mogelijheden die het makkelijker of leuker maken.[/quote]\r\nRegistreer je domein bij Transip of Strato, dan heb je automatisch een backup mx voor als het mis gaat. Als je alternatieven zoekt, is Kerio Mailserver gewoon een bijzonder leuk alternatief.\r\n\r\nAls je echt wat leuks zoekt en andere mogelijkheden, zet dan eens een linux server op met postfix, mysql email accounts, postfixadmin met spamassassin. Wel veel meer werk, maar dan heb je ook wel iets, ook nog sneller en professioneler.\r\nHet handig is dat Apache zich daar ook op thuis voelt (is origineel voor Linux gemaakt), je kunt met postfix ook al heeeeel veel afvangen door beperkingen op de helo te zetten etc. Da\'s echt leuk hobbyen.;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2009 Een linux server met postfix heb ik nog nooit gedaan, dat ga ik dan eens proberen.\r\n\r\nBedankt voor het idee :P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2009 Kunt ook nog ff kijken naar Desknow. ( [URL=\"http://www.desknow.com\"]www.desknow.com[/URL]) Voor Windows en Linux. Draait gewoon op XP en als je geen bijzondere dingen wilt is ie gratis.\r\nAnder is er nog Hmailserver ( [URL=\"http://www.hmailserver.com/\"]http://www.hmailserver.com/[/URL]) Ook gratis. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2009 [quote]Een linux server met postfix heb ik nog nooit gedaan, dat ga ik dan eens proberen.[/quote]\r\nJe hoeft het ook niet helemaal alleen te doen hoor, hier is een mooie handleiding die je van dienst kan zijn:\r\n[url]http://www.howtoforge.com/virtual-users-and-domains-postfix-courier-mysql-centos5.1-p2[/url] en evt. kan ik wellicht hier en daar ook nog wel helpen als je er ooit eens mee gaat beginnen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2009 Ik heb een artikel geschreven omtrent Exchane hosting. Daar staan ook een aantal onafhankelijke providers bij. Je kan er altijd informatie aan vragen.[URL=\"http://pc-en-internet.infonu.nl/hosting/45178-exchange-hosting-blijf-altijd-bereikbaar-via-e-mail.html\"]http://pc-en-internet.infonu.nl/hosting/45178-exchange-hosting-blijf-altijd-bereikbaar-via-e-mail.html[/URL]\r\n\r\nJe ziet maar, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2009 klinkt interresant :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen