Ga naar inhoud

Excell formule aftrekken kleuren

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een excell lijst met 10 kolommen\r\nIn kolom G heb ik een totaal van de kolommen C t-m F \r\nKolom L heeft ook een nummer\r\nNu wil ik in kolom K een formule hebben die kolom G en L van elkaar af trekken. De normale formule werkt prima, maar er moet iets extra´s in.\r\nnamelijk dat de waarde in kolom K niet boven de nul mag uitkomen en \r\ndat de nul dan zwart gekleurd blijft. en als de waarde onder de nul is wil ik\r\ngraag dat dit nummer rood gekleurd wordt.\r\n\r\nvoorbeeld: in kolom G3 heb ik een totaal van 100 staan en in kolom L3 80\r\nDus moet in kolom K3 -20 komen te staan en die moet rood gekleurd worden.\r\nIn kolom G4 staat een totaal van 60 en in kolom L4 40, dus als ik G4 van L4 aftrek dan kom je op 20 uit in kolom K4, maar de waardes boven de nul wil ik niet zien, dus die moet dan op nul komen te staan en zwart gekleurd worden.\r\n\r\nIs dit uberhaupt mogelijk?\r\n\r\nAlvast bedankt iedereen
Link naar reactie
[QUOTE=madmeijer;493521]de waarde in kolom K niet boven de nul mag uitkomen en \ndat de nul dan zwart gekleurd blijft. en als de waarde onder de nul is wil ik\ngraag dat dit nummer rood gekleurd wordt.[/QUOTE]\n\nZou hiervoor de mogelijkheid \"voorwaardelijke opmaak\" gebruiken. Voorkomt dat je handmatig de celeigenschappen (kleur) moet aanpassen.\n\n[QUOTE=Hans60;493526]De kleur kun je aanpassen in de celeigenschappen, op het tabblad \'getal\' kun je aangeven hoe negatieve getallen weergegeven moeten worden.[/QUOTE]\nIs ook een mogelijkheid.\n\n[QUOTE=Hans60;493526]Dat kan volgens mij met de volgende formule voor cel K3: =ALS(SOM(L3-G3)<0;SOM(L3-G3);0) [/QUOTE]\nWaarom som gebruiken? Kan toch ook met =ALS(L3-G3<0;L3-G3;0)?
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;493526]Dat kan volgens mij met de volgende formule voor cel K3: =ALS(SOM(L3-G3)<0;SOM(L3-G3);0) De kleur kun je aanpassen in de celeigenschappen, op het tabblad \'getal\' kun je aangeven hoe negatieve getallen weergegeven moeten worden.[/QUOTE]\r\n\r\nHelemaal super Hans, werkt prima. \r\n\r\nenige was dat ik even de L en G moesten omdraaien in de formule, misschien door mijn verkeerde uitleg maar geeft niks.\r\n\r\nNogmaal super bedankt:-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...