Ga naar inhoud

Consumenten pc of pc van shop?

Aanbevolen berichten

Hallo daar!\r\n\r\nIk wil graag een nieuwe pc aanschaffen maar twijfel enorm. Wat is aan te raden? Een Consumenten PC, bijvoorbeeld van acer ([url]http://www.informatique.nl/662124/acer-aspire-x1300.html[/url]) of een eigen gemaakte PC door de betreffende shop ([url]http://www.informatique.nl/IQ00001[/url]). Toevallig Informatique eruit gehaald, ik zie bij meerdere shops eigen PC\'s en consumenten PC\'s staan.\r\n\r\nBedankt voor de hulp!\r\nSonny
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Maak allemaal niet zo veel uit. Een kant-en-klaar pc die aan je wensen voldoet is meestal iets goedkoper dan dat je een pc laat samenstellen. Acer zou ik overigens wel met een grote boog omheen lopen; kans dat je vroeg of laat hardwareproblemen krijgt is erg groot bij dat merk, omdat ze veel te goedkope onderdelen toepassen. Voordeel is wel dat ze goedkoper zijn dan anderen, maar daar heb je niet zo veel aan als het stuk is.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;493345]Maak allemaal niet zo veel uit. Een kant-en-klaar pc die aan je wensen voldoet is meestal iets goedkoper dan dat je een pc laat samenstellen. Acer zou ik overigens wel met een grote boog omheen lopen; kans dat je vroeg of laat hardwareproblemen krijgt is erg groot bij dat merk, omdat ze veel te goedkope onderdelen toepassen. Voordeel is wel dat ze goedkoper zijn dan anderen, maar daar heb je niet zo veel aan als het stuk is.[/QUOTE]\r\n\r\nBen ik niet met je eens. Een zelfbouw pc hoeft helemaal niet duurder te zijn dan een kant en klaar systeem. Ik zie alleen maar voordelen bij een kant en klaar systeem, daar je elk onderdeel afzonderlijk zelf kan kiezen qua performance, prijs en uiterlijk. Bij kant en klaar systemen wordt er eigenlijk altijd wel ergens op bezuinigd.\r\nHeb je de keuze, stel dan een pc samen via een (goede) website en laat je des noods vantevoren goed inlichten (hier op het forum) of jouw keuze goed genoeg is.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties! Het liefst heb ik eigenlijk gewoon een kant en klare, met name omdat het erg kort dag is en het mij niet precies uitmaakt welke onderdelen erin zitten, als het maar een vlotte pc is die een goede reputatie heeft! Moet eigenlijk de PC morgen besteld hebben :) Iets meer of minder ervoor betalen maakt dus niet veel uit.\r\n\r\nAlleen twijfel ik nu nog meer tussen zo\'n Acer PC of een door een shop gemaakte pc. Die Acer X1300 is dus eigenlijk gevuld met troep (omdat er goedkope onderdelen inzitten)? Als ik dan de keuze moet maken tussen een consumenten pc of een samengestelde door een winkel, wat geniet jullie voorkeur dan?
Link naar reactie
Een \"vlotte PC\" is een subjectief begrip in de wereld van PC\'s. Voor een beetje internetten en office is bijna elke moderne Windows 7 PC wel vlot genoeg, maar als je ook andere applicaties uitvoert zoals zware gaming, videobewerking of 3D modelling, etc. dan heb je wel een specifieker geconfigureerde PC nodig.\r\n\r\nEn een goed uitgedokterde PC koop je liever niet in één dag, tenzij je toevallig iets bij de Aldi ziet staan! :mrgreen:
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;493383]Een \"vlotte PC\" is een subjectief begrip in de wereld van PC\'s. Voor een beetje internetten en office is bijna elke moderne Windows 7 PC wel vlot genoeg, maar als je ook andere applicaties uitvoert zoals zware gaming, videobewerking of 3D modelling, etc. dan heb je wel een specifieker geconfigureerde PC nodig.\r\n\r\nEn een goed uitgedokterde PC koop je liever niet in één dag, tenzij je toevallig iets bij de Aldi ziet staan! :mrgreen:[/QUOTE]\r\nDat is waar, het gaat eigenlijk alleen om internet en office, voor de rest wordt er weinig tot niets anders mee gedaan. Bedrag ligt max. rond 400 euro. Ik zat dus te denken aan die Acer Aspire X1300, X2-7450, 3GB, 320GB, VHP, alleen twijfel toch wel na de comments.\r\n\r\nHebben jullie concrete tips van een kant en klare PC die jullie mij aanraden? (kijkend naar budget en doeleinde). Kan dus ook door een shop gefabriceerde pc zijn...\r\n\r\nGroet!
Link naar reactie
Ik heb nu een Packard Bell met 22\" scherm voor 499€ gekocht. Ik werk met AutoCAD, dit draait er heel goed op. Mijn enigste probleem is de grafische kaart, eentje die op het moederboord zit, deze heeft moeite om te volgen! Dus denk ik eraan om er eentje apart er in te steken.\nIk ben er dus zeer tevreden over. Vroeger heb ik ook PC\'s samengesteld maar ben dit een beetje beu, maar kan zeker heel mooie systemen opleveren, net als \"kant-en-klaar\".\nHet is maar wat je zelf wilt doen an kan. Als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt hebben kan je leuke zaken doen!!\nProbeer Media Markt eens (deze komt er vandaan)
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;493428]Ik heb nu een Packard Bell met 22\" scherm voor 499€ gekocht. Ik werk met AutoCAD, dit draait er heel goed op. Mijn enigste probleem is de grafische kaart, eentje die op het moederboord zit, deze heeft moeite om te volgen! Dus denk ik eraan om er eentje apart er in te steken.\r\nIk ben er dus zeer tevreden over. Vroeger heb ik ook PC\'s samengesteld maar ben dit een beetje beu, maar kan zeker heel mooie systemen opleveren, net als \"kant-en-klaar\".\r\nHet is maar wat je zelf wilt doen an kan. Als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt hebben kan je leuke zaken doen!!\r\nProbeer Media Markt eens (deze komt er vandaan)[/QUOTE]\r\n\r\nIk hoop in jouw geval dat er een redelijk goede videokaart in geplaatst kan worden.... Vaak is de ruimte er niet voor de tegenwoordig lange kaarten en nog vaker is de voeding niet geschikt bij dit soort kant en klare systemen. Ze moeten ergens op bezuinigen bij dit soort pc\'s......
Link naar reactie
[QUOTE=delasonny;493389]Bedrag ligt max. rond 400 euro.[/QUOTE]Kijk dan eens bij Dell, met de aanbieding voor 429 euro (nu blijkbaar geen verzendkosten) kun je een hele tijd vooruit.\r\n[url]http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/Desktops/desktop-inspiron-545_headless/pd.aspx?refid=desktop-inspiron-545_headless&s=dhs&cs=nldhs1[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;493467]Kijk dan eens bij Dell, met de aanbieding voor 429 euro (nu blijkbaar geen verzendkosten) kun je een hele tijd vooruit.\r\n[url]http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/Desktops/desktop-inspiron-545_headless/pd.aspx?refid=desktop-inspiron-545_headless&s=dhs&cs=nldhs1[/url][/QUOTE]\r\nIs die Dell Inspiron 545 van €349,- ook een goed systeem? Heb namelijk liever een systeem onder de €400,-. Ik gebruik \'m dus voor internet en office.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;493482]Voor internet en office is die zeker goed genoeg. Fotobewerken gaat ook nog wel, maar dan houdt \'t ook zo\'n beetje op.\r\n\r\nMerk op dat er geen beeldscherm bij zit.[/QUOTE]\r\n\r\nBeeldscherm heb ik zelf, ik heb trouwens zelf ook Windows XP sp3 exemplaar. Is het dan zinvol om een PC aan te schaffen met opnieuw een Windows versie erbij? \r\n\r\nEn als het aan mij ligt koop ik deze Dell morgen, of zijn er misschien nog andere goede PC\'s voor zo\'n zelfde prijs? Dell Pc\'s zijn over het algemeen wel ok?
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;493489]Er staat nu een Dell pc + 20\" scherm voor 399€ (inclusief BTW)\r\nVoor wat jij wilt doen ruimschoots voldoende!\r\nOpgelet een AMD cpu.\r\n\r\n@QPC: \r\nDe kaart past erin, ik heb er geen problemen mee om eventueel de \r\nkast wat aan te passen i.v.m extra koeling e.d.[/QUOTE]\r\n\r\nIk begrijp wel dat je er geen probleem mee hebt, maar de kast moet natuurlijk wel zo zijn dat je deze aan [B]kan [/B]passen..... en vergeet de voeding niet he?
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;493489]Er staat nu een Dell pc + 20\" scherm voor 399€ (inclusief BTW)\r\nVoor wat jij wilt doen ruimschoots voldoende!\r\nOpgelet een AMD cpu.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIs deze Dell (Inspiron 546 Dual Core-technologie) ook goed genoeg voor office en internet? Zie dat de aanbieding alleen vandaag nog is dus ik moet snel zijn :)\r\n\r\nOf deze Dell met de 20\" scherm voor €399,- of die Dell Inspiron 545 van €349, wat is de beste keuze??
Link naar reactie
[QUOTE=delasonny;493491]...ik heb trouwens zelf ook Windows XP sp3 exemplaar. Is het dan zinvol om een PC aan te schaffen met opnieuw een Windows versie erbij?[/QUOTE]\nEr bestaat een behoorlijke kans dat je niet alle XP-drivers voor die pc kunt vinden. Lijkt me dus verstandig om het bij Win7 te houden, zeker omdat XP nu inmiddels echt heel oud is. Met de tijd mee gaan is in computerland over het algemeen geen slecht idee.\n\n[QUOTE=delasonny;493491]Dell Pc\'s zijn over het algemeen wel ok?[/QUOTE]Dell pc\'s zijn prima.\nHet enige misverstand dat er over Dell bestaat is dat ze goedkoop zouden zijn. In werkelijkheid is het met Dell hetzelfde gesteld als de MediaMarkt: ze zijn alleen goedkoop als je iets koopt wat in de aanbieding is. Wat in dit geval wel zo is dus.\n\n\nDie Dell+monitor is opzich een aantrekkelijk aanbod, maar heeft als nadeel dat er een single-core processor in zit. Zou ik alleen om die reden niet kopen. Voor 30 euro extra kun je er een dualcore in laten zetten en je kunt nog 10 euro besparen door een simpeler toetsenbord te nemen. Komen er nog 29 euro verzendkosten bij dat je op een totaal brengt van iets minder dan 450 euro.\n\nIn feite betaal je dan 100 euro voor een monitor en heb je voor de rest een pc die min of meer hetzelfde is als het exemplaar zonder monitor. Aan jou om te bepalen of je dat beeldscherm echt nodig hebt of niet. 100 euro is op zich niet duur voor een 20\" scherm. Dat scherm kost normaal 160 euro.
Link naar reactie
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Het beeldscherm kan ik in principe wel achterwege laten.\r\n\r\nAlleen bij die Inspiron 546 (incl. scherm) staat erachter dat het met Dual Core-technologie is? Jij gaf aan dat er een single core processor in zit. Of wil dual core technologie niet zeggen dat er een dual core processor in zit.\r\n\r\nWelke type kan ik het beste aanschaffen exclusief monitor? Hoop zo de knoop door te kunnen hakken!\r\n\r\nSonny
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...