Ga naar inhoud

Facturatie in excel

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Voor een vriend van me ben ik al enige tijd bezig om in excel een factuur te maken die voor hem geschikt is. Als basis heb de sjabloon van microsift gebruikt \r\n[url]http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/financien/factureren_met_excel_4.aspx[/url]\r\nNu krijg ik één ding maar niet voor elkaar, aangezien hij een klus en onderhoudsbedrijf heeft en veel als onderaannemer werkt heeft hij veel te maken met verlegde BTW op de facturen.\r\nDit is een optie die niet in het boven vermelde sjabloon zit. Mijn kennis van excel en VBA is niet toereikend om dit voor elkaar te krijgen, is er iemand die dit zou kunnen en het dan ook nog wil doen.\r\nIk zou deze persoon zeer erkentelijk zijn.\r\n\r\net is dus de bedoeling dat behalve de L en de H voor laag en hoog tarief er ook nog een V optie in komt waarbij meteen herkent wordt dat de BTW verlegd wordt en dit ook nog wordt aangegeven.\r\n\r\nHet allermooiste zou dan ook nog zijn als in de laatste twee regels van de factuur twee regels in komen waarin vermeld wordt dat 70% van de factuur op rekening courant geboekt moet worden en 30% op de G-rekening
Link naar reactie
Kun je niet beter gewoon een facturatieprogramma nemen waarin je zelf de b.t.w. per artikel of werkzaamheid kunt vastleggen?\r\nGewoon gratis, je kunt zelf een factuursjabloon maken evt.\r\n\r\nHet heet [url=http://www.wiversoft.be/]Wiversoft Facturatie[/url] (klik) en is gratis. Met de betaalde versies kun je er allerlei onderdelen ook bij krijgen. Ik zou niet eens gaan knutselen in Excel.\r\n\r\nVerder kun je zelf teksten onder de factuur aangeven en bijv. daar in vermelden wat jij hier schrijft over die 70% en 30% alhoewel ik zelf van mening ben dat dit lastig gaat worden voor klanten.\r\nJe kunt dat beter zelf omboeken maar oke, da\'s ieders eigen keuze.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;493282]\r\nVerder kun je zelf teksten onder de factuur aangeven en bijv. daar in vermelden wat jij hier schrijft over die 70% en 30% alhoewel ik zelf van mening ben dat dit lastig gaat worden voor klanten.\r\nJe kunt dat beter zelf omboeken maar oke, da\'s ieders eigen keuze.[/QUOTE]\r\n\r\nIn de bouwwereld waar we het hier over hebben mag het niet zoals jij aangeeft, die 30% naar een G-rekening is een verplichting als de BTW verlegd is. Daar kan je dus geen andere oplossing voor bedenken.\r\nHeeft iets te maken met de garantie op af te dragen sociale lasten. Dat is n.l. het enige wat van die rekening betaald mag worden. Oja, en verlegde BTW facturen van ander onderaannemers natuurlijk.\r\n\r\n\r\nIk heb er juist voor gekozen om met deze factuur te werken omdat hij lekker overzichtelijk is en voor de rest makkelijk aan te passen. Alleen dit ene stukje krijg ik niet voor elkaar
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...