Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2009 Delen Geplaatst: 26 oktober 2009 Hallo allemaal\r\n\r\nSinds gisteren kan ik niet meer mijn DVD-stations (Samsung) benaderen onder Windows 7 RC. In de bios worden ze wel goed herkend, in apparaatbeheer staan ook de beide stations, echter met een geel uitroepteken. Van de 3 stuurprogramma\'s worden er 2 niet digitaal ondertekend. Beide stations hebben tot voor kort probleemloos gewerkt, en is er nooit iets vreemds gebeurt op de pc. Ik vermoed dat er een update is geïnstalleerd die ervoor heeft gezorgd dat de ze niet meer worden herkend. Echter kan ik alleen maar updates vinden van Silverlight (al verwijderd) en Defender. Drivers zijn er niet, wel een firmwareupdate, maar helaas herkend deze ook de drives niet...\r\n\r\nMijn vraag is of er meer mensen zijn die hier last van hebben en natuurlijk of er ook iets tegen te doen is.\r\n\r\nMet vriendelijke groeten\r\n\r\nFokkeB Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2009 [QUOTE=FokkeB;493233]Hallo allemaal\r\n\r\nSinds gisteren kan ik niet meer mijn DVD-stations (Samsung) benaderen onder Windows 7 RC. In de bios worden ze wel goed herkend, in apparaatbeheer staan ook de beide stations, echter met een geel uitroepteken. Van de 3 stuurprogramma\'s worden er 2 niet digitaal ondertekend. Beide stations hebben tot voor kort probleemloos gewerkt, en is er nooit iets vreemds gebeurt op de pc. Ik vermoed dat er een update is geïnstalleerd die ervoor heeft gezorgd dat de ze niet meer worden herkend. Echter kan ik alleen maar updates vinden van Silverlight (al verwijderd) en Defender. Drivers zijn er niet, wel een firmwareupdate, maar helaas herkend deze ook de drives niet...\r\n\r\nMijn vraag is of er meer mensen zijn die hier last van hebben en natuurlijk of er ook iets tegen te doen is.\r\n\r\nMet vriendelijke groeten\r\n\r\nFokkeB[/QUOTE]\r\n\r\nDit soort problemen komen vaak voor als er meerdere brandprogramma\'s door elkaar heen of een brandprogramma met compatibiliteitsproblemen geinstalleert zijn. Welke brandprogramma\'s heb je er op gezet en welke versies? Gebruik je misschien ook nog zoiets als Alcohol of Deamon om virtuele schijven aan te maken? die kunnen ook dit probleem veroorzaken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2009 De oorzaak is waarschijnlijk inderdaad zoal qpc beschrijft[B];[/B] bepaalde brandprogramma\'s plaatsen z.g. [I]filterdrivers[/I] (upperfilter en/of lowerfilter) om een aangepaste functionaliteit uit de brander(s) te halen, maar (vooral) bij installatie of dé-installatie van zo\'n brandpropgramma gaat er iets fout.\n\nDeze problemen hadden onder XP en Vista al wel een oplossing, maar Windows 7 ? :confused:\n\nHier heb je de Microsoft oplossing voor die eerdere besturingssystemen, en ik heb sterk het idee dat het ook bij W 7 wel zal werken, maar maak [I]in ieder geval[/I] een herstelpunt voordat je er aan begint.\n[url]http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B314060&x=11&y=7[/url]\n\nEn misschien is het mogelijk om de methode \"[I]met de hand[/I]\" te gebruiken, i.p.v. die fix, want dan kan je zelf zien of inderdaad die register-vermeldingen te vinden zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2009 Heren, bedankt voor jullie aangedragen oplossingen; de DVD-stations zijn weer te zien in Windows!\r\n\r\nDe door \"erikdenhouter\" voorgestelde oplossing heb ik succesvol toegepast. Het lag idd aan het eenmalig emuleren van een ISO in Roxio. Sindsdien is het probleem ontstaan realiseer ik me nu. Meer brandprogramma\'s heb ik er trouwens ook niet opstaan. Wel herinner ik me nu dat dit probleem ook wel eens in XP en Vista is voorgekomen. Toen heb ik gewoon voor de leuk Windows er weer opnieuw opgezet. Dat is helaas zo nu en dan nog steeds nodig ook, want dan heb je ook weer een fris systeem. Windows 7 kan me op dit moment zeker bekoren; dus was ik nog niet toe aan een herinstallatie...\r\n\r\nNogmaals bedankt!\r\n\r\nFokkeB Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 Goed zo, dus ook onder W 7 is het te doen.\nMaar nog een klein vraagje (wegens de onbekendheid met W 7):\nheb je de fix toegepast, of (zoals ik voorstelde) \"met de hand\" het register bewerkt ?\n\n( En zo af en toe Windows opnieuw installeren.... ach liever niet. Niet te veel troep installeren, je systeem zo af en toe eens goed van de inhoud van de temp map en prullenbak ontdoen, en je komt een heel eind.\nEr zijn er die zweren bij [I]nooit[/I] defragmenteren, maar ik ben er ééntje die dat nog wel zo af en toe doet. Eerst een volledige schijfcontrole, en hobbelen maar. ;) ) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 [QUOTE=erikdenhouter;493681]Goed zo, dus ook onder W 7 is het te doen.\r\nMaar nog een klein vraagje (wegens de onbekendheid met W 7):\r\nheb je de fix toegepast, of (zoals ik voorstelde) \"met de hand\" het register bewerkt ?\r\n\r\n( En zo af en toe Windows opnieuw installeren.... ach liever niet. Niet te veel troep installeren, je systeem zo af en toe eens goed van de inhoud van de temp map en prullenbak ontdoen, en je komt een heel eind.\r\nEr zijn er die zweren bij [I]nooit[/I] defragmenteren, maar ik ben er ééntje die dat nog wel zo af en toe doet. Eerst een volledige schijfcontrole, en hobbelen maar. ;) )[/QUOTE]\r\n\r\nDefragmenteren heb je bij Vista en Win7 geen omkijken meer naar, gaat op de achtergrond vanzelfs, terwijl je gewoon door kan werken ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 Hallo\r\n\r\nIk heb het met de \'hand\' gedaan, leek me wel zo veilig. Eerst ook een systeemherstelpunt gemaakt, je weet het maar nooit. Dat van te veel troep installeren klopt helemaal. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Veel progjes gebruik je af en toe, of juist voor die ene taak. En dan op een gegeven moment mis je dit, of doet dat niet meer wat ie moet doen. De kortste klap vind ik dan gewoon alles back-uppen (nooit verkeerd) wat je wilt bewaren en dan lekker fris opnieuw beginnen. En dan gewoon een andere keus maken ik progjes (H).\r\nDefragmenteren doe ik ook regelmatig (eens per half jaar of zo, is ook regelmatig), maar daar ben ik eens flink van op de koffie gekomen. Ik doe veel met treinsimulatie, en kon eens na een defragmentatie alles opnieuw installeren. Helaas toen geen recente back-up van maanden werk voorhanden... Defragmenteren doe ik dus alleen op de systeemschijf.\r\n\r\nFokkeB Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2009 Ok bedankt, je hebt het dus handmatige veranderd.\r\n\r\nWat qpc zegt, het defragmenteren gebeurt op de achtergrond en automatisch bij de nieuwere systemen, dus eigenlijk geen omkijken naar.\r\nMaar bij XP en eerder is het altijd aan te raden als je defragmenteert altijd eerst een volledige schijfcontrole te doen. Een goed begin is het halve werk. ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2009 [QUOTE=erikdenhouter;493845]Ok bedankt, je hebt het dus handmatige veranderd.\r\n\r\nWat qpc zegt, het defragmenteren gebeurt op de achtergrond en automatisch bij de nieuwere systemen, dus eigenlijk geen omkijken naar.\r\nMaar bij XP en eerder is het altijd aan te raden als je defragmenteert altijd eerst een volledige schijfcontrole te doen. Een goed begin is het halve werk. ;)[/QUOTE]\r\n\r\nTuurlijk, en het is ook verstandig om een schijfopruiming te doen, waarbij eventueel ook de herstelpunten, behalve de laatste, opgeruimd worden. Scheelt een aanzienelijke hoeveelheid defragmentatie-tijd en de defragmentatie zal beter werken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen