Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2009 Delen Geplaatst: 26 oktober 2009 Ik heb 3 harde schijven in mijn computer, alle 3 met een sata aansluiting.\r\nHoe kan ik softwarematig zien welke harde schijf op welke sata aansluiting zit op het moederbord.\r\nIk neem aan dat mijn besturingssysteem op sata 1 zit.\r\nDit omdat mijn windows er heel lang over doet om op te starten en ik soms een melding krijg dat 1 van mijn harde schijven op het punt staat om er mee op te houden.\r\nEn bij sommige nieuwe opstarts ben ik ook soms 1 van die harde schijven kwijt ben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2009 Alles even loskoppelen, en een voor een aansluiten en opstarten. Als de bootschijf niet de vertraging veroorzaakt, de andere een voor een erbij aansluiten. Zie je vanzelf welke de boosdoener is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2009 In Schijfbeheer staat op welke schijf wat staat. Je krijgt de melding waarschijnlijk van een [URL=\"http://nl.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T.\"][U]s.m.a.r.t.[/U]-[/URL]monitor, aanwezig op je moederbord? Installeer een programma als ActiveSMART om te zien welke schijf aan het overlijden is en waaraan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen