Ga naar inhoud

Printen van vista pc naar xp pc wil niet.

Aanbevolen berichten

Hallo forum leden,\r\n\r\nIk heb al een tijd een probleem.\r\nIk heb onlangs een laptop gekocht welke draait op vista\r\nde andere 2 pc\'s draaien op xp.\r\nIk kan zonder problemen met de laptop bij de gedeelde bestanden op de andere pc\'s komen, dus het netwerk werkt goed.\r\nAan 1 van de pc\'s hangt oa een HP930C op de laptop is deze ook gewoon zichtbaar.\r\nMaar als ik hem wil benaderen krijg ik de melding \"toegang geweigerd\"\r\nik heb al bij diverse experts geinformeerd, maar tot nu toe geen antwoord gekregen.\r\nHet printen vanaf de 2e pc geeft geen problemen.\r\n\r\nWie weet raad?!?!\r\n\r\nAlvast bedankt voor jullie hulp.\r\n\r\nGreetzz Gerrit
Link naar reactie
[QUOTE=Yoda88;493063]Hallo forum leden,\r\n\r\nIk heb al een tijd een probleem.\r\nIk heb onlangs een laptop gekocht welke draait op vista\r\nde andere 2 pc\'s draaien op xp.\r\nIk kan zonder problemen met de laptop bij de gedeelde bestanden op de andere pc\'s komen, dus het netwerk werkt goed.\r\nAan 1 van de pc\'s hangt oa een HP930C op de laptop is deze ook gewoon zichtbaar.\r\nMaar als ik hem wil benaderen krijg ik de melding \"toegang geweigerd\"\r\nik heb al bij diverse experts geinformeerd, maar tot nu toe geen antwoord gekregen.\r\nHet printen vanaf de 2e pc geeft geen problemen.\r\n\r\nWie weet raad?!?!\r\n\r\nAlvast bedankt voor jullie hulp.\r\n\r\nGreetzz Gerrit[/QUOTE]\r\n\r\nAllereerst moet de printer gedeeld staan op de pc waar deze aan vast zit.\r\nTen 2e moet je zorgen dat een eventuele firewall de printerdeling toe laat.\r\nZorg er daarna voor dat je op de Vista pc een nieuwe printer toevoegd en kies dan voor een \'netwerkprinter\'.\r\nAls het goed is zal vista deze printer ook daadwerkelijk vinden.\r\nVind Vista de printer niet, controleer dan even of in het netwerkcentrum van Vista \'bestand en printerdeling\' wel aan staat en \'met wachtwoord beveiligd delen\' uit staat.\r\nZiet ie nu de printer, dan moet je deze aanklikken en desgewenst als standaard printer instellen.\r\nZorg er uiteraard wel voor dat de printer aan staat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...