Ga naar inhoud

verbinding valt uit?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb sinds ong. een maand een probleem met mijn internetverbinding. Deze valt denk ik steeds heel kort uit. Tijden het surfen heb ik in ieder geval niet tot nauwelijks ergens last van, soms wordt een pagina niet geladen. Maar programmas als msn, xfire en online games vallen steeds uit. Sowieso is mijn verbinding bij online games heel slecht terwijl dit vroeger niet zo was. \r\nSoms is dat uitvallen van programma\'s maar een paar keer per dag maar soms is dit echt elk kwartier. \r\nMijn computer is aangesloten op de router (een Sitecom WL-173). Dingen als mijn router resetten of mijn firmware updaten heb ik al geprobeerd maar dat heeft niet geholpen.\r\nHeeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe het op te lossen is?
Link naar reactie
oke dat veranderd het verhaal \n\nik weet niet hoe je netwerk er precies uit ziet \nmaakt je sitecom wl-173 rechtstreeks verbinding met het internet ?\n\nals dat het geval is zou je de sitecom wl-173 kunnen benaderen \nhttp:// dat ip adres van de sitecom\n\nals dat gelukt is moet je even zoeken of je kan vinden hoe lang de sitecom al verbinding heeft met het internet \nje zult namelijk moeten uitvinden waar het probleem ligt \n\nps als je het ip adres van je router niet kan vinden of meer info wil over je netwerk \nkun je een lan netwerk scanner gebruiken \n [URL=\"http://www.softperfect.com/products/networkscanner/?from=auto\"]hier kun je er een downloaden[/URL]\nna het downloaden kun je de net werk scanner openen \n\"ip range from\" 192.168.1.0 \"to\" 192.168.1.255\nen dan start scan
Link naar reactie
Rechtstreeks mijn computer aansluiten op de modem is niet mogelijk.\r\n\r\n\r\nBij die settings van mijn router staat nergens hoelang er verbinding is met het internet. Wel staat er bij hoeveel verzonden en ontvangen pakketten er zijn en daar staat bij dat er 242 pakketten verbroken zijn, ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.
Link naar reactie
[QUOTE=Rijst;493145]Mijn verbinding is niet draadloos, mijn computer is al bedraad aangesloten[/QUOTE]\r\n\r\nIs je PC nu wel of niet met een kabel aangezloten?\r\n\r\nIkzelf heb ook een dergelijk probleem gehad en daar lag het probleem in het feit dat mijn netwerkkaart op autodetect stond bij de verbindingssnelheid. Mijn router kon hier niet mee omgaan. Kijk bij de hardwareinstellingen van je netwerkkaart op wat voor snelheid deze staat ingesteld. Zet deze anders op 100Mbs en kijk of hij dan werkt.
Link naar reactie
[QUOTE=Rijst;493228]Rechtstreeks mijn computer aansluiten op de modem is niet mogelijk.\r\n\r\n\r\nBij die settings van mijn router staat nergens hoelang er verbinding is met het internet. Wel staat er bij hoeveel verzonden en ontvangen pakketten er zijn en daar staat bij dat er 242 pakketten verbroken zijn, ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nstaat er 242 pakketten verbroken niet verloren?\r\n\r\nheb je die lan scanner al geprobeerd die ik hier boven aangaf (of natuurlijk een naar eigen keus )\r\n\r\n\r\nals ik het dus goed begrijp ziet je netwerk er dus als volgt uit \r\n je hebt een computer die verbinding maakt met een router via een lan kabel \r\ndie router is op zijn beurt ook weer aangesloten op een modem die verbinding maakt met het internet \r\nik neem aan dat het modem ook met een lan kabel is verbonden met de router ?\r\n\r\nje zult eerst moeten uit vinden waar het probleem ligt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...