Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2009 Delen Geplaatst: 25 oktober 2009 Ij ben bij tele2 en\r\nIk heb dit niet eerder gezien. Zie bijsluiter jpg.jpg \r\nbij dit batch bestand met deze text\r\n\r\n%SystemRoot%\\system32\\netstat.exe -a 1\r\n%SystemRoot%\\system32\\cmd.exe\r\n\r\nAlt bijsluiter heb ik het met txt inlaats van bat gezet\r\n\r\nIk vraag mij af of het geen spyprogram is wat aan het wachten is \r\nMvg\r\nJohn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2009 Google al gebruikt?\n[url]http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/netstat/[/url]\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Netstat[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2009 Google gaf geen antwoord maar ik heb routing gebruikt en dat begint bij theplanet.com en eindigt bij tele 2\njohn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2009 %SystemRoot%\\system32\\[B]netstat.exe[/B] -a 1 is een Windows programma.\n\nVoer maar in in een opdrachtprompt: \n[CODE]%SystemRoot%\\system32\\netstat.exe /?[/CODE]\nen dan zie je onder de optie [B]-a[/B]:\n\"[I]-a Alle verbindingen en luisterende poorten weergeven.[/I]\"\nEn de [B]1[/B] staat voor \"[I]Elke seconde verversen[/I]\".\n\nDat batchfile is denk ik onderdeel van een diagnostische modus van een programma. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2009 hi\nDat weet ik en gebruik het al jaren maar dat was niet de vraag. Ik vroeg naar het verschil in het resultaat. Het blijkt dat tele2 via een andere host server werkt \nAls je dit wil regelmatig wil testen gebruik dan de bijsluiter en verander TXT in Bat Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2009 Ja leuk dat je dat gevonden heeft, maar ik zie geen overeenkomst met je initiele vraag.\r\nEven kort door de bocht:\r\n%SystemRoot%\\system32\\netstat.exe -a 1 -> laat openstaande verbindingen zien.\r\nDit kun je ook gewoon als start->uitvoeren-> en dan netstat -a 1 doen. Want dit staat in het path en dus hoef je normaliter niet %systemroot%\\system32 er voor te zetten.\r\n\r\n%SystemRoot%\\system32\\cmd.exe -> deze opent een command prompt. Staat ook in het path net als boven.\r\n\r\nVerder is theplanet.com een hosting provider in Amerika, ik vraag me af wat die met jouw email te maken heeft, of je moet daar al een server hebben ofzo.:)\r\nDeze verhuurt met name dedicated servers en die worden met regelmaat gehacked (net zoals overal in de wereld) en van daaruit worden er nogal eens gekke dingen gedaan.\r\n\r\nIk zou als ik jou was maar eens een spyware programma als Malwarebytes laten draaien ofzo. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2009 [QUOTE]Verder is theplanet.com een hosting provider in Amerika, ik vraag me af wat die met jouw email te maken heeft[/QUOTE]\n\nIn profiel staat dat TS uit California komt......... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2009 Sorry, helemaal verkeerd begrepen. De netstat opdracht is helemaal geen onderdeel van je vraag. Die opdracht startte je zelf, en het gaat je om het resultaat van de opdracht. :oops: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2009 Door al de jaren in California is mijn verhaal soms niet te duidelijk en zie dat pas als ik er op gewezen word.\nMvr\nJohn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2009 OK, de gramatica die het een beetje vervaagt dus.\r\n\r\nWat betreft de melding vind ik veel met de termen\r\ntcp \"close_wait\" netstat\r\nin Google, en allemaal melden ze dat het meest waarschijnlijke is dat een programma is vergeten de laatste handeling uit te voeren, n.l. de socket verbreken na een \"einde\" signaal.\r\nIk krijg nergens de indruk om het als een bedreiging te zien ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2009 [quote]In profiel staat dat TS uit California komt.........[/quote]\r\nBedankt! Dat had ik niet gezien, alleen gelezen dat het om Tele2 ging en dan is het wel vreemd als je opeens iets ziet wat via een hosting provider gaat.\r\nHet tussenliggende antwoord van TS had ik vreemd genoeg totaal niet gezien.\r\n\r\n[quote]Het blijkt dat tele2 via een andere host server werkt [/quote]\r\nDat kan best. Een beetje provider zorgt dat hij transit contracten heeft met meerdere partijen. Reden hiervan is om een goede gang van zaken (dus dataverkeer) te waarborgen.\r\nStel dat het transitverkeer via KPN uit valt (ik noem maar iets) dan kan de bijv. de mail gewoon toch verstuurt worden alleen gaat dien dan via bijv. theplanet.com of een andere partij.\r\n\r\nDoe maar eens regelmatig een traceroute. Dan zul je ook vaker zien dat routes naar Duitsland de ene keer via Nederland gaan en soms ook via Amerika of Frankrijk.\r\n\r\nIk zie momenteel ook niets wat men als bedreiging kan zien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2009 [QUOTE=BlackTiger;493281]Doe maar eens regelmatig een traceroute. Dan zul je ook vaker zien dat routes naar Duitsland de ene keer via Nederland gaan en soms ook via Amerika of Frankrijk.[/QUOTE]\r\nDe kracht van het originele ontwerp van het web.... In het geval van een ramp van vele kilometers doorsnee (aardbeving, meteoriet-inslag, A-bom etc) zal de verbinding niet afhankelijk zijn van de weggeslagen servers, en (indien niet overbelast [B]![/B] ) in no-time een weg om het rampgebied vinden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2009 Exact!! ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen