Ga naar inhoud

Videokaart voor 'oudere pc'

Aanbevolen berichten

Ik heb voor mijn vrouw een 2e hands pc gekocht. Hierin zit geen videokaart, alleen onboard. Nu wil ik een videokaart kopen (ook 2e hands) voor dit systeem. Hetgeen zij er mee wil gaan doen naast de dagelijkse mail en internetactiviteiten is een aantal spellen spelen (oa the Sims 2) en Videobewerking (overzetten video\'s van een camcorder op dvd)\r\n\r\nNa een beetje zoeken kwam ik een ASUS Nvidia GeForce 8600 gt 256 mb tegen. Is dat een goede optie? \r\n\r\nHier is een klein overzichtje van de systeem onderdelen:\r\n\r\nDell Dimension 5150\r\n\r\n CPU Type DualCore Intel Pentium D 820, 2800 MHz (14 x 200) \r\n Systeemgeheugen 1014 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM) -> wordt 2048\r\nHarde schijf SAMSUNG HD160JJ/P (160 GB, 7200 RPM, SATA-II) \r\n PCI Express controller: \r\n PCI-E 1.0 x1 port #1 Leeg \r\n\r\nVoeding was dacht ik 350W\r\n\r\nMvg Peter
Link naar reactie
[QUOTE=Peter2601;492749]Voeding was dacht ik 350W[/QUOTE]Voeding is volgens mij 305W, max. 22A op de +12V. Liever een modernere videokaart nemen, die zijn energiezuiniger en daardoor beter te combineren met de voeding. Zo\'n Pentium D trekt nl. ook flink wat stroom van die +12V lijn.\r\n\r\nHoeveel wil je uitgeven aan zo\'n videokaart?
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;492769]Voeding is volgens mij 305W, max. 22A op de +12V. Liever een modernere videokaart nemen, die zijn energiezuiniger en daardoor beter te combineren met de voeding. Zo\'n Pentium D trekt nl. ook flink wat stroom van die +12V lijn.\r\n\r\nHoeveel wil je uitgeven aan zo\'n videokaart?[/QUOTE]\r\n\r\nNou... Ik was een beetje aan t snuffelen op marktplaats en kwam deze videokaart tegen voor niet zo veel. Ik dacht zelf aan zo\'n €50,- (2e hands kan ook)\r\n\r\nGeef maar aan wat jij voor dit systeem een goede videokaart vindt
Link naar reactie
Ik denk zelf aan een ATi Radeon HD4650, die trekt max. zo\'n 7A van de +12V. Dan houd je nog 15A over voor de rest ...\r\n\r\nPrijzen hier: [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html#filter:TYwxCsMwDAD_ojmDrdDg-gGBDp0ylgzG1uBi6iCbEgj-exWCoYvg7iQdkDkQz5FSAAsbx3eB4ZJL5irOFS9Giqen28FOqlP8gBUoPvOVbh16oUS-Ulg28o9QwL4AjZJvI6xSxc4xVWIpByCe8-vSuTZq1LC2AbT5s6jvKNdmUtJa-wE]Pricewatch[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...