Ga naar inhoud

windows7 of vista?

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen.\r\n\r\nNu ben ik vandaag in een computerwinkel geweest en daar hadden ze nu 2 computers met windows7 en verder allemaal vista staan.\r\n\r\nNu zei de verkoper dat windows7 net zo goed is dan vista. En eigenlijk ook nog wat trager. Nu denk ik zijn dat verkooppraatjes om de vista toch te verkopen of is windows7 gelijk aan vista?\r\n\r\nWie kan mij hier advies geven?\r\n\r\nBij een andere computerwinkel zei de verkoper dat Packard Bell vanaf 7 november wordt verkocht, want PB kon het niet zo snel in produktie krijgen.
Link naar reactie
Geen idee bij welke computerzaken je bent geweest, maar de verkopers lijken me niet helemaal objectief.\n\nW7 zou voor fabrikanten al enige tijd beschikbaar moeten zijn, dus ook voor PB. Alleen levering mocht niet voor de officiele release. Het is toch raar dat bij de ene computerzaak wel pc\'s al klaar staan? En anders heeft PB zitten slapen.\nBedenk overigens dat PB vroeger de bijnaam Packer Hell had.... Schijnt begin dit jaar echter overgenomen te zijn door Acer.\n\nVergelijk Vista en W7; kijk naar de vele reacties van mensen over de 1e ervaringen met W7 en maak je keuze. Waarom iets \'ouds\' kopen, een update bestellen en dan zelf gaan lopen installeren?
Link naar reactie
[QUOTE=gompy;492602]Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen.\r\n\r\nNu ben ik vandaag in een computerwinkel geweest en daar hadden ze nu 2 computers met windows7 en verder allemaal vista staan.\r\n\r\nNu zei de verkoper dat windows7 net zo goed is dan vista. En eigenlijk ook nog wat trager. Nu denk ik zijn dat verkooppraatjes om de vista toch te verkopen of is windows7 gelijk aan vista?\r\n\r\nWie kan mij hier advies geven?\r\n\r\nBij een andere computerwinkel zei de verkoper dat Packard Bell vanaf 7 november wordt verkocht, want PB kon het niet zo snel in produktie krijgen.[/QUOTE]\r\n\r\nHet is gewoon een onzin verhaal wat ze daar ophangen, Windows 7 is echt niet trager, gemvoelsmatig zelfs stukken sneller. Daarbij zitten er veel meer voordelen in Win7 tov Vista, dus ik heb ook sterk het idee dat ze proberen de Vista\'s de deur uit te krijgen met een ...verhaal.\r\nWat je wel zou kunnen vragen is of er een upgrade voucher bij die Vsta pc\'s geleverd wordt, deze worden namelijk al maanden aangeboden bij Vista.\r\nIn dat geval kan je gratis upgraden van die Vista naar een zelfde versie van Win7.
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;492624]weet niet hoe die regeling is per leverancier. Acer berekent euro 15,00[/QUOTE]\r\n\r\nIs inderdaad per leverancier verschillend, bij een \'losse\' verkoop van een OEM versie, dus ook als je een pc koopt die niet door een \'merk\' in elkaar gezet is maar door de pc-boer op de hoek, is de upgrade echt gratis.\r\nDe kosten worden er door de merken opgegooit, zoals Acer in dit geval, daar zij voor de distributie en aanpassingen van de Windows 7 DVD zorgen. Bij een gewone pc-boer doe je met de bijgeleverde OEM versie rechtstreeks zaken met Microsoft zelf.
Link naar reactie
Ik had ook het idee dat de verkoper bij vi-computers eerst de vista wil verkopen.\r\n\r\nBij scheer&foppen zei de verkoper dat Packard Bell vanaf 7 november wordt verkocht, want PB kon het niet zo snel in produktie krijgen.\r\n\r\nOnze oude computer is PB. We hebben er wel problemen mee gehad. Maar dat doet toch meestal de persoon die er achter zit bij ons.\r\n\r\nDe andere is vista en daar hebben we geen problemen mee.\r\n\r\nMaar omdat W7 nu uit is willen we toch hier voor gaan. En ik lees alleen maar goede berichten van W7.\r\n\r\nMorgen gaan we naar saturn. Deze winkel heeft meer keus en daar gaan we kijken wat zij te koop hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...