Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2009 Delen Geplaatst: 22 oktober 2009 Hey iedereen\r\n\r\nIk ben een redelijke nOOb wat betreft PC\'s.\r\nIk heb gisteren het spel Operation Flashpoint 2 gekregen, maar ik denk dat mijn Nvidia kaart een beetje outdate is... Heb zelf een GE6600, en op de hoes vh game stond vermeld dat minimum een GE7500 vereist is, dus ben ik eens wat aan het surfen geweest, en denk wel dat ik een nog iets zwaardere kaart ga nemen dan de 7500. Maar is dit wel goed? En op zich kan ik daar wel aangeraken, en desnoods iemand vinden die het kan vervangen, maar als ik enkel en alleen dat vervang, is het dan voldoende om het probleem op te lossen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2009 Je zou kunnen beginnen met het vermelden van wat specificaties:\r\n\r\nmerk + type moederbord;\r\ntype processor;\r\nhoeveelheid intern geheugen.\r\n\r\nDeze gegevens kun je makkelijk uitlezen met een tooltje zoals bijv. CPU-Z:\r\n[url]http://www.cpuid.com/cpuz.php[/url]\r\n\r\nVerder dien je de specificaties van de voeding te vermelden: een zwaardere videokaart trekt doorgaans ook meer stroom. Deze informatie kun je niet uitlezen met software, daarvoor dien je de behuizing te openen en te kijken op de sticker die op de zijkant van de voeding geplakt zit.\r\n\r\nKijk naar:\r\n\r\nmerk + type voeding\r\naantal watt\r\naantal +12V lijnen (+12V1, +12V2, ... of +12Va, +12Vb, ...)\r\naantal ampères per +12V lijn\r\naantal watt of ampères gecombineerd op de +12V\r\n\r\nEen moderne videokaart trekt z\'n stroom nl. grotendeels (AGP) of volledig (PCI-e) van de +12V.\r\n\r\nAls we dat allemaal weten, dan kunnen we kijken wat voor videokaart je het beste in je systeem kunt stoppen: een GeForce 7900 kan zo\'n spel misschien net aan, maar hoe zwaarder de videokaart des te mooier (hogere schermresolutie, meer detailniveau) kun je het spel draaien.\r\n[url]http://www.bit-tech.net/news/gaming/2009/08/13/operation-flashpoint-2-system-requirements/1[/url]\r\n\r\nMaar je stopt ook geen zware videokaart in een zwaar verouderd systeem, want de processor moet het ook allemaal wel kunnen trekken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2009 Ok, bedankt, ik zal vanavond eens kijken wat ik allemaal kan vinden :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen