Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2009 Delen Geplaatst: 21 oktober 2009 Ik ben al een tijdje van plan een laptop aan te schaffen.\r\nIk wil deze gebruiken voor allerlei doeleinden, waaronder vooral gamen en gewoon schoolwerk.\r\nNu las ik in de folder van Mediamarkt en Scheer & Foppen de volgende aanbiedingen van laptops.\r\nHet betreft allebei het merk Packard Bell, waar ik ook nog aan twijfel, is dit merk betrouwbaar?\r\nHet gaat mij vooral in het verschil tussen de kwaliteit van de processor en de videokaart.\r\nAllebei de laptops hebben 4GB werkgeheugen en een 15,6 inch beeldscherm.\r\n\r\nAanbieding MediaMarkt:\r\nPackard Bell Easynote TJ65-CU-224a Notebook\r\nIntel Pentium processor T4300 (2,1 GHz, 1 MB L2 cache, 800 MHz FSB)\r\nNvidia GeForce G105 512 MB DDR2.\r\n320 GB harde schijf. €499,-\r\n\r\nAanbieding Scheer & Foppen:\r\nPackard Bell tj61 sb 005 Notebook\r\nAMD Turion X2 Dualcore rm74 processor\r\nATI Radeon HD4570 met 512mb dedicated geheugen.\r\n500 GB harde schijf. €549,95 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2009 videokaarten vergelijken kun je op [url]www.notebookcheck.com[/url]. Merk wel op dat het allebei niet echt gamelaptops zijn. Zware 3D games kun je vergeten, zeker in de hoogste kwaliteitinstellingen. Voor schoolwerk is het uiteraard wel prima.\n\nVoor een middenklasse gamelaptop neem je iets met een HD4650 of gelijkwaardige grafische kaart. Zie genoemde website voor vergelijkingen. Ook dan zijn de hoogste kwaliteitsinstellingen nog niet bereikbaar in games, maar kun je ze wel spelen op een lagere instelling.\n\nVoor een echte gamelaptop moet je ruim 1000 euro meenemen, om een indicatie te geven... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2009 [QUOTE=BHum10;492223]Het betreft allebei het merk Packard Bell, waar ik ook nog aan twijfel, is dit merk betrouwbaar?[/QUOTE]Packard Hell komt uit de koker van Acer: zo slecht als vroeger is het niet meer, maar Acer is ook niet echt een kwalitatief hoogstaand merk. Waag je je aan deze merken, denk dan wel aan garantieuitbreiding als je niet het risico wilt lopen dat je na het verstrijken van de karige garantieduur met een dure reparatie zit.\r\n\r\nEr zijn ook merken die kwalitatief beter in elkaar zitten, kijk maar eens naar Asus, Toshiba en MSI. Zijn nauwelijks duurder dan Packard Hell of Acer, maar er zit op de meeste wel standaard 2 jaar garantie.\r\n\r\nSuggestie:\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/product/083158/asus-notebook-k70ab-ty050c-17-3---ql64--250gb[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen