Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2009 Delen Geplaatst: 21 oktober 2009 Hoi,\nWij hadden thuis altijd een prima xs4all verbinding. Op mijn advies zijn we overgestapt op xs4all only. Eigenlijk was iedereen wel tevreden, maar het was 3x zo snel voor hetzelfde geld. \nNormaal hadden we zo\'n 6 tot 8MB aan snelheid.\nMaar goed ik iedereen overgehaald. De overstap was inderdaad geruisloos. Behalve dan dat internet opeens niet meer vooruit te branden was. \nWe hebben iemand erbij gehaald en die zei dat we nog maar 0,7 MB snelheid hadden. Dus even mailen naar XS4ALL. Krijgen we een heel technisch verhaal terug waarom het zo slecht is. \n\nWat kan ik doen???\n\n(terugdraaien kan niet zeggen ze bij xs4all\n\nMaar het was altijd goed.... Dus bellen. mailen, nog eens bellen, wachten doorverbinden OMG dit gaat dus fout en ik krijg de schuld :s\n\nSinds xs4all only hebben we nog [B]maar[/B][B] 0,7 MB [/B]en dat terwijl er [B]20 MB belooft is[/B]. Ik kan wel janken!! Denk ik ook eens iets slims bedacht te hebben en nu is iedereen kwaad op mij. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2009 Vreemd dat het dan niet terug te draaien cq op te waarderen is.\nVraag of ze dat kunnen bevestigen.\nDan blijft er weinig anders over dan over te stappen. Wanneer ze niet leveren wat overeen gekomen ook niks betalen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2009 Je hebt sowieso nooit MBps bij internet over de telefoonlijn, dit is dan Mbitps. 1 Mbit is slechts een achtste van 1 MBps. (Dus je hebt thuis ook nooit via XS4ALL 6/8 MBps gehad kunnen hebben. Dit was dan 6/8Mbit wat overeenkomt met 0,75-1 MBps.) \n\nIs het niet toevallig zo dat je 0,7 MBps hebt? Want ze kunnen simpelweg geen 20 MB beloven, dit is dan 20 Mbitps = 2,5 MBps.\n\nBovendien is de snelheid die wordt geboden nooit de daadwerkelijke snelheid, dit is bij andere providers niet anders. 20 Mbitps is de snelheid die je maximaal kan halen. Tijdens piekperioden op het netwerk zal je deze snelheid nooit halen. De werkelijke snelheid ligt meestal rond 75-80% van het aangebodene. In dit geval moet jij dus ongeveer 1,9MBps krijgen.\n\nNou is de snelheid die jij haalt op je PC ook nog eens sterk afhankelijk van de netwerkconfiguratie thuis en hoe jij je snelheid meet.\n\nIk maak ook gebruik van XS4ALL only thuis, en krijg ook meestal ongeveer 80 á 85% van de maximale snelheid van mijn abonnement.\n\nJe kan je snelheid op een redelijk betrouwbare manier meten via [url]www.speedtest.net[/url]\n\nTer illustratie, ik heb een abonnement XS4ALL ONLY 1Mbit upload (=0,125 MBps), 8 Mbit (=1 MBps) download. Mijn snelheden zijn:\n\n[CENTER][URL=http://www.speedtest.net][IMG]http://www.speedtest.net/result/598366662.png[/IMG][/URL][/CENTER]\n\nEn de lijnkwaliteit: (Op een schaal van A-F waarbij A het beste is en F het slechtste.)\n\n[CENTER][URL=http://www.pingtest.net][IMG]http://www.pingtest.net/result/1457344.png[/IMG][/URL][/CENTER]\n\n\nVoor de duidelijkheid:\nMBps = [I]MegaByte per seconde[/I]\nMbitps = [I]Megabit per seconde[/I]\n\n8 Mbitps = 1 MBps Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2009 [QUOTE=Anouktrance;492091]Hoi,\r\nWij hadden thuis altijd een prima xs4all verbinding. Op mijn advies zijn we overgestapt op xs4all only. Eigenlijk was iedereen wel tevreden, maar het was 3x zo snel voor hetzelfde geld. \r\nNormaal hadden we zo\'n 6 tot 8MB aan snelheid.\r\nMaar goed ik iedereen overgehaald. De overstap was inderdaad geruisloos. Behalve dan dat internet opeens niet meer vooruit te branden was. \r\nWe hebben iemand erbij gehaald en die zei dat we nog maar 0,7 MB snelheid hadden. Dus even mailen naar XS4ALL. Krijgen we een heel technisch verhaal terug waarom het zo slecht is. \r\n\r\nWat kan ik doen???\r\n\r\n(terugdraaien kan niet zeggen ze bij xs4all\r\n\r\nMaar het was altijd goed.... Dus bellen. mailen, nog eens bellen, wachten doorverbinden OMG dit gaat dus fout en ik krijg de schuld :s\r\n\r\nSinds xs4all only hebben we nog [B]maar[/B][B] 0,7 MB [/B]en dat terwijl er [B]20 MB belooft is[/B]. Ik kan wel janken!! Denk ik ook eens iets slims bedacht te hebben en nu is iedereen kwaad op mij.[/QUOTE]\r\n\r\nAllereerst wordt er nimmer bij ADSL een snelheid BELOOFT, want dat is gewoonweg niet mogelijk..... Ook XS4ALL doet dit niet en geeft aan dat de genoemde snelheid TOT 20Mbit is.\r\nInderdaad is terugdraaien niet zomaar mogelijk, dar jouw ptt-lijn is opgezegd. Wil je nu terug naar de oude situatie, dan zou je opnieuw bij de KPN een telefoonlijn aan moeten vragen.\r\nAangezien XS4ALL geen \'nieuwe\' klanten aansluit anders dan via ADSL-Only, zou je dan ook een andere provider moeten kiezen.\r\n\r\nNu even inhoudelijk op jouw probleem;\r\n\r\nA) welk merk en type modem heb je?\r\n\r\nB) hoe oud is dit modem?\r\n\r\nC) hoe lang is de draad tussen het modem en het ISRA-punt?\r\n\r\nD) heb je nog telefoon via KPN of ook via Only?\r\nAls de telefonie ook via Only loopt, heb je dan wel de splitter er tussenuit gehaald?\r\n\r\nE) kan je in het modem kijken welke waarden daar onder ADSL staan? Met name is het belangrijk wat het modem aangeeft bij de SNR waarden, Attainnable rate en de Attenuation. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2009 0,7x10=7Mbps (x8 gaat niet op vanwege de overhead). Dat zit dus precies tussen wat je eerder ook had. Het kan zijn dat er op die lijn gewoon niet meer mogelijk is. Je haalde eerder ook al niet de maximale snelheid van 8-9Mbps bij standaard adsl. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2009 [QUOTE=qpc;492145]Allereerst wordt er nimmer bij ADSL een snelheid BELOOFT, want dat is gewoonweg niet mogelijk..... Ook XS4ALL doet dit niet en geeft aan dat de genoemde snelheid TOT 20Mbit is.\r\nInderdaad is terugdraaien niet zomaar mogelijk, dar jouw ptt-lijn is opgezegd. Wil je nu terug naar de oude situatie, dan zou je opnieuw bij de KPN een telefoonlijn aan moeten vragen.\r\nAangezien XS4ALL geen \'nieuwe\' klanten aansluit anders dan via ADSL-Only, zou je dan ook een andere provider moeten kiezen.\r\n\r\nNu even inhoudelijk op jouw probleem;\r\n\r\nA) welk merk en type modem heb je?\r\n\r\nB) hoe oud is dit modem?\r\n\r\nC) hoe lang is de draad tussen het modem en het ISRA-punt?\r\n\r\nD) heb je nog telefoon via KPN of ook via Only?\r\nAls de telefonie ook via Only loopt, heb je dan wel de splitter er tussenuit gehaald?\r\n\r\nE) kan je in het modem kijken welke waarden daar onder ADSL staan? Met name is het belangrijk wat het modem aangeeft bij de SNR waarden, Attainnable rate en de Attenuation.[/QUOTE]\r\nTot zo ver ben ik het met jouw eens, ADSL 2 is een verbinding die je niet kan garanderen tot een afstand van 3 kilometer.\r\n\r\nDe term tot 20Mb is dus ook rechtvaardig het is voor die dienst niet te garanderen.\r\n\r\nDe \"oude\" ADSL verbindingen die waren wel weer te garanderen.\r\n\r\nEn de vragen klopt men moet daar maar eens na kijken, vooral de afstand IS?RA <-> modem is een punt en de splitter is een veel voorkomende storing die ik meemaak. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2009 [QUOTE]De \"oude\" ADSL verbindingen die waren wel weer te garanderen.[/QUOTE]\r\n\r\nDSL is nooit te garanderen geweest, maar jaren geleden hadden nog maar weinig mensen DSL, waren er bijna geen providers (minder DSLAM\'s in de centrale), was de koperleiding nog een stuk \'jonger\' en waren de snelheden zo laag, dat men minder last van overspraak en ruis had. De kans dat je dus toen met je 4Mbit lijntje de snelheid niet kon halen, was zo klein, dat het niet noemenswaardig was. Toch heeft geen enkele ADSL-provider ooit garantie gegeven over de te halen snelheden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen