Anoniem2 Geplaatst: 12 mei 2007 Delen Geplaatst: 12 mei 2007 Ga echt nooit, maar dan ook helemaal nooit overstappen op XS4ALL only!!\nWij hadden thuis altijd een prima xs4all verbinding. Op mijn advies zijn we overgestapt op xs4all only. Hadden we normaal 6MB. Sinds xs4all only hebben we nog maar 0,7 MB en dat terwijl er 20 MB belooft is. Ik kan wel janken!! Denk ik ook eens iets slims bedacht te hebben en nu is iedereen kwaad op mij. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2009 [quote]Denk ik ook eens iets slims bedacht te hebben en nu is iedereen kwaad op mij.[/quote]\n\nach gossie :-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2009 Ik maak al gebruik van XS4ALL ONLY sinds het beschikbaar is. Nooit problemen mee gehad en de snelheid is ook wat ze beloven. Stuk stabieler dan andere providers van wat ik heb begrepen van kennissen! ;D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2009 [QUOTE=NeeChee;492125]Ik maak al gebruik van XS4ALL ONLY sinds het beschikbaar is. Nooit problemen mee gehad en de snelheid is ook wat ze beloven. Stuk stabieler dan andere providers van wat ik heb begrepen van kennissen! ;D[/QUOTE]\r\n\r\nDat het net zo stabiel is, dat klopt niet hoor. Ook ik heb al 2 jaren Only en ik kan je vertellen dat het ADSL-gedeelte van Only echt slechter is dan voorheen AVK.\r\nIk heb ontzettend veel problemen gekregen na de overstap qua snelheid, disconnects etc. en ben noodgedwongen teruggegaan van 20Mbit abo naar 4Mbit abo.\r\nVanaf dat moment volg ik alle berichtgeving over Only in de newsgroups van XS4ALL en geloof me, ik ben geen uitzondering, integendeel!!!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2009 [QUOTE=qpc;492136]Dat het net zo stabiel is, dat klopt niet hoor. Ook ik heb al 2 jaren Only en ik kan je vertellen dat het ADSL-gedeelte van Only echt slechter is dan voorheen AVK.\r\nIk heb ontzettend veel problemen gekregen na de overstap qua snelheid, disconnects etc. en ben noodgedwongen teruggegaan van 20Mbit abo naar 4Mbit abo.\r\nVanaf dat moment volg ik alle berichtgeving over Only in de newsgroups van XS4ALL en geloof me, ik ben geen uitzondering, integendeel!!!![/QUOTE]\r\n\r\nDan ben ik wellicht wel de uitzondering... Een positieve in deze zin :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2009 dacht al dit heb ik eerder ergens gelezen , klopt ook wel , het topic is al meer dan 2 jaar oud . :mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2009 Jep, maar dit is recent [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=60107[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2009 Het \"probleem\" is de dienst van XS4All, vroeger was het ADSL en nu is het ADSL 2, het laaste is meer gevoelig voor de afstand van verdeler KPN en IS/RA thuis.\r\n\r\nJe kan en dat kan bij geen enkele IPS waar ADSL 2 wordt aangeboden de snelheid garanderen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2009 Nee hoor. ADSL is er nog steeds, daar is ADSL2 en ADSL2+ bij gekomen. Deze technieken zijn allemaal gevoelig voor de afstand van ISRA punt naar de wijkcentrale.\r\n\r\nEr wordt nergens een snelheid gegarandeert, ook niet bij ADSL. Alleen KPN doet dit wel eens, maar dan gaat het om een gegarandeerde snelheid van 4 mbit bijv. En dat haal je bijna altijd wel, zelfs op een bitstream lijntje op 6 km van de centrale.;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2009 [QUOTE=BlackTiger;493192]Nee hoor. ADSL is er nog steeds, daar is ADSL2 en ADSL2+ bij gekomen. Deze technieken zijn allemaal gevoelig voor de afstand van ISRA punt naar de wijkcentrale.\r\n\r\nEr wordt nergens een snelheid gegarandeert, ook niet bij ADSL. Alleen KPN doet dit wel eens, maar dan gaat het om een gegarandeerde snelheid van 4 mbit bijv. En dat haal je bijna altijd wel, zelfs op een bitstream lijntje op 6 km van de centrale.;)[/QUOTE]\r\nDat zeg ik dus ook en ADSL is aardig te garanderen omdat de bandbrede laag is, dit is niet te garanderen met ADSL 2 en ADSL 2+. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2009 [quote=queenfanmichel;493123]Het \"probleem\" is de dienst van XS4All, vroeger was het ADSL en nu is het ADSL 2, .[/quote]\n \n[quote=queenfanmichel;493326]Dat zeg ik dus ook en ADSL is aardig te garanderen omdat de bandbrede laag is, .[/quote]\ndat zei je dus niet . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2009 Inderdaad dat zei hij niet.\r\nEr is een verschil ook tussen garanderen en \"vrij aardig\" garanderen.\r\n\r\nEn bij een provider met ADSL2 kun je ook een snelheid van 4 mbit garanderen, wordt volgens mij zelfs inmiddels ook al gedaan. Dan zetten ze gewoon goedkope abo\'s op een ADSL2 lijn en die worden dan ingeschoten met een laag profiel.\r\n\r\nZeg nooit nooit. :mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 Moet ik het goed zeggen [URL=\"http://www.zdnet.nl/news/82789/xs4all-verhoogt-en-garandeert-adsl-snelheden-/\"]XS4All[/URL] garandeerd wat jij minimaal aan snelheid krijgt.\n[QUOTE]Snelheidsgarantie\nADSL-klanten die nu al de maximaal haalbare snelheid hebben die op hun adres leverbaar is, downgraden naar een lichter abonnement en zijn dus goedkoper uit. Dat komt doordat Xs4all vanaf nu per abonnement een snelheidsondergrens garandeert. Wie het 20 Mbit-abonnement kiest, kan rekenen op een minimale lijnsnelheid van 8 Mbit. En het abonnement van 8 Mbps heeft op zijn beurt een snelheidsondergrens van minimaal 4 Mbps.\n \n\"We willen helderheid bieden aan klanten\", verklaart Hania. Bij ADSL is de internetsnelheid afhankelijk van diverse factoren, bijvoorbeeld hoe ver de klant van de KPN-centrale woont. Wanneer iemand een abonnement van bijvoorbeeld 8 Mbps afsluit, wil dat dus niet zeggen dat hij ook zo snel zal kunnen internetten. Dat leidt bij afnemers soms tot teleurstelling.[/QUOTE]\n\nEn daarbij is mij altijd verteld dat snelheiden tot 4Mbps en de afstand tot 3 km te garanderen is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 [QUOTE=queenfanmichel;493524]Moet ik het goed zeggen [URL=\"http://www.zdnet.nl/news/82789/xs4all-verhoogt-en-garandeert-adsl-snelheden-/\"]XS4All[/URL] garandeerd wat jij minimaal aan snelheid krijgt.\r\n\r\n\r\nEn daarbij is mij altijd verteld dat snelheiden tot 4Mbps en de afstand tot 3 km te garanderen is.[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE] En het abonnement van [B]8 Mbps heeft op zijn beurt een snelheidsondergrens van minimaal 4 Mbps[/B][/QUOTE]\r\n\r\nDus je neemt een abonnement van 8Mbit en hebt de garantie dat e 4 krijgt.... Dat is dus geen gegarandeerde snelheid van het 8Mbit abonnement dat je neemt....\r\nDat is hetzelfde als dat ik jouw een literpak melk verkoop en ik garandeer je dat er minimaal een halve liter in zit..... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 [QUOTE=qpc;493530]Dus je neemt een abonnement van 8Mbit en hebt de garantie dat e 4 krijgt.... Dat is dus geen gegarandeerde snelheid van het 8Mbit abonnement dat je neemt....\r\nDat is hetzelfde als dat ik jouw een literpak melk verkoop en ik garandeer je dat er minimaal een halve liter in zit.....[/QUOTE]\r\nBen ik het helemaal met jouw eens, gegarandeerde minimale snelheid heeft men over.\r\n\r\nMaar een liter halfvol is toch halfvol;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 [quote=queenfanmichel;493545]Maar een liter halfvol is toch halfvol;)[/quote]\nnee hoor , een liter halfvollemelk is nog steeds een liter .:mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 [quote]Wie het 20 Mbit-abonnement kiest, kan rekenen op een minimale lijnsnelheid van 8 Mbit. En het abonnement van 8 Mbps heeft op zijn beurt een snelheidsondergrens van minimaal 4 Mbps.[/quote]\r\nVergeet die onzin nu maar, want als je te ver van de centrale woont zeggen ze gewoon \"sorry meneer u kunt geen adsl2 krijgen\".\r\nEn zels op bepaalde afstanden is die ondergrens van 4 mbit niet te garanderen, in bepaalde buitengebieden, zeer ver van de centrale kun je namelijk nog op 3216 uitkomen of zoiets in plaats van op 4096. Maar er is geen hond die dat gaat controleren.\r\n\r\nTrouwens een gegarandeerde minimale snelheid noem ik geen \"gegarandeerde snelheid\" aanbieden. Die minimumgrens is namelijk bij elke provider wel te halen. Op die manier kan iedereen snelheden garanderen.\r\n\r\nDat noem ik dus geen enkele garantie maar pure commerciele lokkertjes die voor elke provider gelden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2009 [QUOTE=BlackTiger;493666]Vergeet die onzin nu maar, want als je te ver van de centrale woont zeggen ze gewoon \"sorry meneer u kunt geen adsl2 krijgen\".\r\nEn zels op bepaalde afstanden is die ondergrens van 4 mbit niet te garanderen, in bepaalde buitengebieden, zeer ver van de centrale kun je namelijk nog op 3216 uitkomen of zoiets in plaats van op 4096. Maar er is geen hond die dat gaat controleren.\r\n\r\nTrouwens een gegarandeerde minimale snelheid noem ik geen \"gegarandeerde snelheid\" aanbieden. Die minimumgrens is namelijk bij elke provider wel te halen. Op die manier kan iedereen snelheden garanderen.\r\n\r\nDat noem ik dus geen enkele garantie maar pure commerciele lokkertjes die voor elke provider gelden.[/QUOTE]\r\n\r\nEn vergeet de kwaliteit van de koperlijnen niet, vaak al 50 jaren oud in de straat, de hoeveelheid DSLAM\'s in de centrale, de \'dichtheid\' van het aantal aansluitngen op zo\'n DSLAM, de hoeveelheid buren die ook ADSL hebben etc....\r\nAllemaal factoren waar je A) geen invloed op hebt en B) niet achter kan komen. Bij XS4ALL gebeurd het dan ook regelmatig dat ze klanten via de postcode-check afwijzen, omdat ze daar \'bijna\' zeker weten dat zelfs die 4Mbit niet haalbaar is door een combinatie van al deze factoren. De techniek zou dan bv over 3km adsl moeten kunnen leveren, maar door al die omstandigheden is er teveel overspraak op de lijn, waardoor het achteraf toch niet mogelijk is voor sommige mensen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2009 Klopt. De afstand is overigens wel variabel, want hier kunnen ze nog bijv. 6 mbit leveren op 4 km afstand, maar dat is dan ook wel een beetje het einde.\r\nHoe ouder de lijnen en met name ook de ISRA punten in de huizen, hoe langzamer de verbinding, etc. etc. Er komt het nodige bij kijken.\r\n\r\nEn precies..... als het niet lukt verwijzen ze je naar een goedkoper account of ze wijzen ja aanvraag gewoon af. Zoals gezegd... een makkelijke manier om dingen te garanderen.;)\r\n\r\nBen het helemaal met QPC eens. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen