Ga naar inhoud
  • 0

Andere firewall erbij installeren

Anoniem2

Vraag

Hallo,\r\n\r\nMijn vraag is of het raadzaam is om een extra firewall te installeren en zo ja welke? Heb internet verbinding via ziggo met een modem met daarachter een router met wpa beveiliging voor het draadloze gedeelte. Mijn PC is gewoon bedraad aangesloten en alleen voorzien van de ingebouwde windows firewall (XP). gebruik virusscanner van avira en MBAM voor eens in de maand alles eens door te lopen. \r\nHeb geen poorten openstaan volgens auditmypc.com\r\nIs een extra firewaal nog raadzaam?\r\n\r\nAlvast bedankt voor eventuele reacties.
Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
En kun je nog wat aanraden? of gewoon ervan uitgaan dat het tot nog toe goed is geweest en het dus ook wel zal blijven? Ken wel een beetje mijn weg op internet en ben ook niet iemand die ingaat op onzinnige aanbiedingen met de zgn virusscanners die een virus blijken te zijn. Ben er nog nooit een tegengekomen om eerlijk te zijn. Mijn surfgedrag lijkt me dus wel veilig. Maar ja weet niet wat anderen om me heen doen en of ze me proberen te hacken oid.\nDus nogmaals mijn vraag, windows houden of een externe erop zetten?\n\nDutch online bedankt voor je reactie
Link naar reactie
  • 0
Firewall houdt geen virussen tegen... Maar als je nooit virussen hebt, dan heb je aan de Windows Firewall meer dan genoeg. Deze houdt namelijk alleen ongewenste inkomende verbindingen tegen. Ongewenste uitgaande verbindingen doet \'ie niks mee, maar als je geen virussen hebt is dat geen probleem.\n\nAls je wel een virus hebt, wordt dat een heel ander verhaal. Dan wil je namelijk ook voorkomen dat dat virus bijvoorbeeld persoonsgegevens naar buiten gaat sturen. Iets waar de Windows Firewall niks tegen doet.\n\nMijn mening: de Windows Firewall is beter dan niks, maar een (commerciele) firewall die verkeer in beide richtingen in de gaten houdt is beter. En handig ook, want dan kun je zelf bepalen welke software op internet mag en welke niet.
Link naar reactie
  • 0
Surfgedrag kan nog zo veilig zijn... heb begrepen van expert(s) dat een site evengoed besmet kan zijn...\n\nNiettemin....\nZelf vind ik het fijn om gewaarschuwd te worden als een programma op mijn PC naar buiten toe wil communiceren... Dat kan een legitiem programma zijn, zoals Firefox en dan klik ik binnen ZoneAlarm op Always Allow, maar als een programma dat wil, terwijl ik niks heb opgestart, kan dat evengoed een Trojan zijn... en maak ik communicatie met de thuisbasis in ieder geval onmogelijk...\n\nIk heb dus ZoneAlarm, de gratis versie en heb op XP de WIndows-versie uitstaan. Evengoed zit ik ook achter een met firewall beveiligde router.\n\n(FooBar terwijl jij plaatste was ik nog aan het typen).
Link naar reactie
  • 0
Nou als mijn virusscanner een melding geeft neem ik die zeker serieus. Heb er geen zin in om mijn computer te verzieken omdat ik het vertik om naar waarschuwingen te luisteren. Scan iedere dag met avira en eens per week of 2 weken met MBAM. Verder houd ik natuurlijk goed in de gaten welke pagina\'s ik bezoek, en ja ik weet dat iedere pagina besmet kan worden. Maar volgens mij surf ik vrij veilig.\nDenk dat ik eens ga kijken naar een goede firewall.(zone alarm wat Reintje aangeeft hoor ik wel goede dingen over). Weet alleen niet of ik voor de betaalde of de gratis versie moet gaan.Gratis lijkt me afdoende omdat ik al een firewall in de router heb natuurlijk en verder antivirusprogramma en anti malware heb draaien.
Link naar reactie
  • 0
Er zijn ook wel anti-virus pakketten (suits) waarbij ook een firewall wordt geleverd (Bijv. Eset Smart Security). \nVerder zijn er ook goede andere (gratis) firewalls... ik hoor goede berichten over Online Armor bijv., die is er naast een free-versie ook beschikbaar in een betaalde versie.\n\nEerlijk gezegd, de manier waarop jij de PC beveiligd is prima en dan zou ik met een gerust hart een gratis firewall erbij nemen... (eentje die in ieder geval ook het uitgaande verkeer controleert).
Link naar reactie
  • 0
Argus,\nVolgens jou is het niet nodig? Naast de windows en de router firewall?\nDe router is een netgear wgr 614 deze checked ook alleen de inkomende pakketten volgens mij. Is het dus niet zoals Reintje aangeeft goed om een firewall te hebben die het uitgaande checked? \nIs Wot net zoiets als wat de virusscanner van AVG ingebouwd heeft? hier had ik wat slechte ervaringen mee i.v.m. snelheid.
Link naar reactie
  • 0
Je kunt WOT vergelijken met SiteAdvisor van McAfee \nRood is gevaar \n[URL]http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a996d45c3469/4a996d45b905a-Wot_1.jpg[/URL]\n \nAls je dan toch zo\'n Site aanklikt komt er een Pop-up van WOT\nWil je dan die Site toch bezoeken dan is het risico voor jezelf\n[URL]http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a996dcddac63/4a996dcdcf0e5-Wot1.jpg[/URL]\n \nHelp,mijn Computer is traag [URL]http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/tragecomputer.html[/URL]
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=dutch-online;483175]De Windows Firewall op Vista en Windows 7 is van een ander kaliber als op de XP versies. dacht ik.;) [/QUOTE]\r\nIn dit geval gaat het ook over XP, maar je hebt gelijk wat betreft Vista en Win7\r\n\r\nDe firewall in Vista werkt (in tegenstelling tot die in XP) wel beide richtingen op. Onder Vista en Win7 heb je dus eigenlijk geen aanvullende firewall meer nodig, dus als die niet al in je Internet Security pakket zit hoef je er verder geen te nemen.\r\n\r\n[QUOTE=Argus]En dan nog één erbij installeren?[/QUOTE]\r\nRouter-firewalls werken net als de XP firewall alleen maar voor inkomende verbindingen. Daarbij is de router-firewall niet in staat om op applicatie-basis te filteren, want de XP firewall wel weer kan.\r\nInschakelen van de router-firewall is desondanks geen slecht idee, want het houdt bepaalde aanvallen al direct buiten je thuisnetwerk.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=FooBar;483292]De firewall in Vista werkt (in tegenstelling tot die in XP) wel beide richtingen op. Onder Vista en Win7 heb je dus eigenlijk geen aanvullende firewall meer nodig, dus als die niet al in je Internet Security pakket zit hoef je er verder geen te nemen.[/QUOTE]\r\n\r\n[url=http://www.pcworld.com/businesscenter/article/128834/analysis_new_windows_vista_firewall_fails_on_outbound_security.html]Alleen staat hij standaard al het uitgaande verkeer toe.[/url]
Link naar reactie
  • 0
Ok gebruik nu de plugin van WOT. Is wel handig, alleen als het goed zzie zijn het alleen gebruikers reviews van sites. Dit zou dus in kunnen houden dat mensen die een \"gevaarlijke\"site als veilig beoordeeld willen hebben dit ook voor elkaar kunnen krijgen. Of zie ik dit verkeerd. Verder is het een handige plugin. Iedereen bedankt voor de hulp Houd alles gewoon zoals het is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...