Ga naar inhoud

niet goed connectable met torrents.

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zit sinds kort bij 2 torrent sites, en daar staat in je profiel een smilie met de betekenis of je connectable bent (groen) of niet (geel) en bij mij staat hij geel.\r\nToen ik emule gebruikte is het me ook nooit gelukt om goed mijn ports te forwarden.\r\nMaar aangezien er bij die 2 torrent sites gebruik wordt gemaakt van een ratio wil ik ook\r\ngoed kunnen uploaden.\r\n\r\nIk heb gebruik gemaakt van portforward.com en exact gedaan wat er beschreven stond bij mijn router (ICIDU). Ook heb ik de instellingen van Utorrent aangepast zoals beschreven op de site.[url]http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ICIDU/NI-707502/Utorrent.htm[/url]\r\nTevens heb ik ook de beschrijving gevolgd wat betrefd een static ip adress: [url]http://portforward.com/networking/static-xp.htm[/url]\r\n\r\n\r\nIn mijn router staat dit:\r\nLAN : IP Address: 192.168.1.1 \r\nSubnet Mask: 255.255.255.0 \r\n\r\nWAN : IP Address: 172.19.3.2 Dynamic IP \r\n\r\nEigenschappen tcp/ip verbinding:\r\nip adres : 192.168.1.101\r\nsubnetmasker : 255.255.255.0\r\nstand gateway: 192.168.1.1\r\n\r\ndns server: 62.177.144.11\r\nalt server: 82.204.127.40\r\n\r\nZo staat het ingevuld in mijn router volgens portward bij forwarding>virtual servers\r\n\r\nID Service Port IP Address Protocol Status Modify \r\n1 20222 93.125.253.200 ALL Enabled Modify Delete \r\n\r\nIk weet ook niet zeker welke IP ik hier in moet vullen,die ik van m\'n ISP krijg of zoals die in \r\nipconfig staat 192.168.1.101 of 192.168.1.1?\r\nAl heb ik dat ook al geprobeerd zonder succes. \r\nOok heb ik dat programma geprobeerd van portforward.com om je poorten te testen en\r\ndaar kwam ook uit dat poort 20222 nog dicht was.\r\n\r\nIk gebruik AVG en daar staat mijn firewall uitgeschakeld en ook de firewall van\r\nwindows staat uit en heb ik ook nog getracht poort 20222 open te zetten voor het geval\r\ndat.\r\n\r\nToch lukt het me niet om connectable te worden, misschien zie ik wat over het hoofd.\r\nGraag advies op wat ik verder kan proberen.
Link naar reactie
\"93.125.253.200\" hoe kom je daaraan? en heb je geen portforwarding in de nat van de router staan? \r\n\r\nDaar dien je interne ip adres met het portnummer in te vullen.\r\n\r\nJe kunt overigens beter een range voor de dhcp server in de router invullen maar voor je PC dan een vast ip adres te kiezen buiten die range met als gateway en dns server het ip adres van de router en het gebruikte adres uiteraard in de portforwarding gebruiken.
Link naar reactie
93.125.253.200 is mijn externe ip.(volgens portforward.com en what\'s my ip?)\r\n\r\nEr is nog een aparte tab in mijn router setting : port triggering . daar heb ik ingevuld staan:\r\nPort Triggering \r\n \r\nID Trigger Port Trigger Protocol Incoming Ports Incoming Protocol Status Modify \r\n1 20222 ALL 20222 ALL \r\n \r\nMaar er is geen ruimte om een ip adres in te vullen, alleen de poort, poortrange en udp/tcp of beide.\r\n\r\nDe faqs van de desbetreffende sites die zeggen dat Upnp aanmoet spreekt ook tegen wat portward.com zegt dat Upnp uitmoet.
Link naar reactie
Oke upnp gaat uit. (weet ook niet precies wat dat is, dacht dat het juist automatisch dingen opzocht qua verbinding)\r\n\r\nBij virtual server heb ik nu 192.168.1.101 ingevuld staan (dat staat bij ip-adres in ipconfig)\r\nMaar in de router settings van icidu staat bij lan ip 192.168.1.1 en wan ip 172.19.3.2 Dynamic IP \r\nHeb ik dan de goede nu? dat zou ook al een stuk schelen als ik nu in ieder geval de goede ip zou\r\nhebben.\r\n\r\nIk ga nog even proberen wat je zei over die DHCP.
Link naar reactie
Dat zijn je ip adressen van de router en modem, hoef je niets mee te doen.\r\n\r\nAls je een vast ip adres eerst aanmaakt in de PC en je gebruikt die bij de virtual server moet het goed gaan maar ook in die progjes dient het goed te staan samen met het poortnummer.\r\nDien je wel eerst een ip range uit te delen in de router en een ip adres er buiten te kiezen.\r\n\r\nEn uiteraard in de firewall.
Link naar reactie
Zo staat het nu :\r\n\r\nDHCP Settings \r\nDHCP Server: Enabled \r\nStart IP Address: 192.168.1.100\r\nEnd IP Address: 192.168.1.125\r\nAddress Lease Time: 2880minutes \r\nDefault Gateway: 0.0.0.0 (optional) \r\nDefault Domain: 0.0.0.0 (optional) \r\nPrimary DNS: 0.0.0.0 (optional) \r\nSecondary DNS: (optional) \r\n\r\nVirtual server\r\nID Service Port IP Address Protocol Status Modify \r\n1 20222 192.168.1.126 ALL Enabled Modify Delete \r\n\r\nFirewall settings: Staan allemaal uit\r\n[ ] Enable Firewall (the general firewall switch) \r\n \r\n[ ] Enable IP Address Filtering \r\nDefault IP Address Filtering Rules: \r\nAllow the packets not specified by any filtering rules to pass through the router \r\n\r\n[ ] Enable Domain Filtering \r\n[ ] Enable MAC Address Filtering \r\nDefault MAC Address Filtering Rules: \r\nAllow these PCs with enabled rules to access the Internet \r\n\r\n\r\nEn ook in tcp/ip settings 192.168.1.126 als ip ingevuld, dus moet nu buiten de range vallen.\r\nEchter wil het allemaal nog steeds niet werken.\r\nAangezien ik niet weet of bij die torrent sites dat connectable gelijk geupdate word ,daarom heb\r\nik verschillende online port checkers gebruikt zoals [url]http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/[/url]\r\nmaar die zegt dan Port 20222 is closed on 192.168.1.126.\r\n\r\nEn zowel Avg firewall en Windows firewall staan nog uitgeschakeld
Link naar reactie
Neem eens een ander poortnummer, 7000 b.v. en die DNS en reserve DNS in de router dien je de DNS adressen van de ISP te nemen, overigens, dan kun je op de PC het ip adres van de router gebruiken, of dezelfde als in de router.\r\n\r\nOok die site om het te testen werkt niet goed, heb diverse poortnummers die geforward heb getest en er wordt gewoon beweert dat ze dicht staan, niet erg betrouwbaar dus.
Link naar reactie
Oke waarschijnlijk heb ik last van een double-nat. en moet er in het copperjet 1616-2p modem ook nog het 1 en ander veranderd worden. al staat daar ook de firewall uitgeschakeld.\r\n\r\nHeb iets over bridgen gelezen, maar dat ziet er nogal ingewikkeld uit.\r\nOntzettend veel opties, en als ik een poort open probeer te zetten krijg ik de volgende foutmelding: \"webserver: Error adding NAT reserved mapping pool item0
Link naar reactie
[QUOTE=lugum;482998]Oke waarschijnlijk heb ik last van een double-nat. en moet er in het copperjet 1616-2p modem ook nog het 1 en ander veranderd worden. al staat daar ook de firewall uitgeschakeld.\r\n\r\nHeb iets over bridgen gelezen, maar dat ziet er nogal ingewikkeld uit.\r\nOntzettend veel opties, en als ik een poort open probeer te zetten krijg ik de volgende foutmelding: \"webserver: Error adding NAT reserved mapping pool item0[/QUOTE]\r\n\r\nVolgens mij moet je dit doen.\r\nZo heb ik het ook staan\r\n1. Ga naar de copperjet 172.19.3.1\r\n2. Ga naar port forward zet daar de firewall uit en voeg een nat reserved map toe.\r\n3. External niet aanzitten\r\n4. Internal zet je op 172.19.3.2 ( je router )\r\n5. Port ranges zet je op 1 tot maakt niet uit als je poort er maar tussen valt. \r\n6. Ga naar je router dmv 192.168.0.1 of 172.19.3.2\r\n7. Daar ga je naar port forward en voer je je ip adres in, met het portnummer.\r\n8. Dan ga je naar youget signal en test de poort met je externe ip dus die begint met 93.125\r\n9. Klaar!\r\n\r\nHet voordeel is dat als je een keer weer wat moet instellen qua poorten, dat je dat alleen nog maar in de router hoeft te doen.\r\n \r\nSucces en groeten\r\n\r\nWouter
Link naar reactie
hehe eindelijk na een halve dag is het dan eindelijk gelukt.\r\n\r\nzoals je het beschreef wouter was ik al aardig op weg alleen had ik bij stap 4 172.19.3.1 ingevuld ipv 172.19.3.2 (en wist in mijn achterhoofd al dat 3.1 niet goed zou zijn)\r\nin youget staat die nu eindelijk open, in utorrent staat die op groen. \r\nen even stond die nog in m\'n torrentsite op geel, maar inmiddels staat die ook nu op\r\ngroen. \r\n\r\nbeide heren bedankt voor de hulp. *trakteer iedereen op een biertje*
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...