Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Beste lezer, wie kan mij helpen aan een stuurprogramma voor de IDE controller? Het stuurprogramma van dit ding is niet goed meer en er staat bij apparaatbeheer een uitroepteken bij. \'\'Automatisch zoeken naar een stuurprogramma\'\' wil ook niet lukken. Dan staat er; \'\'windows kan het stuurprogramma voor uw IDE controller niet installeren. Als u weet wie de fabriekant is, ga naar de website van de fabriekant\'\' enzo. maar ik kan die niet echt vinden. Ook staan er elke keer als ik de laptop opnieuw opstart, andere letters voor IDE controller. Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen? Graag reacties Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 En dan de chipsetdrivers, en niet op IDE drivers zoeken.;)\r\n\r\nWel vreemd die melding, zijn gewoon standaard drivers en die van windows werken ook. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 ok ik heb dus een belinea 1.1 o.book ik ga wel ff op die site zoeken onder chipset drivers. alvast bedankt zover;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 op de site van belinea staat er niks of niet veel in ieder geval. moet ik niet naar die site van microsoft gaan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 [url]http://www.belinea-treiber.de/index.php?&direction=0&order=&directory=Belinea Notebooks/Belinea o.books/Driver[/url] \r\nIs gewoon een driverpakket waar alles inzit, heb je die niet op stick o.i.d. erbij gekregen dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Jawel ik heb wel in doos een utility cd erbij gekregen maar daar staat de driver voor die IDE controller niet op :( ik ben naar de site gegaan van VIA technologies want daarva is die chipset. maar geen suc6 geboekt. Ik ga nu op deze site kijken van belinea. [url]http://www.notebookera.com/notebook-drivers/r_69_9.shtml[/url] Het gaat om de IDE controller, waaronder moet ik dan zoeken op die site? Misschien gewoon VIA technologies of niet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 ik ben nu hier, [url]http://www.belinea-treiber.de/index.php?&direction=0&order=&directory=Belinea%20Notebooks/Belinea%20o.books/Driver/Belinea%20o.book%201/Windows%20Vista%2032[/url] maar de IDE controller driver staat er niet bij. btw ik heb deze drivers op de utility cd die erbij zat in de doos. of zie ik het verkeerd? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Stop die cd erin en laat windows de chipsetdriver zoeken, rechtermuisklik erop en voor stuurprogramma bijwerken kiezen.\r\n\r\nEr werd al gezegd dat er geen aparte ide driver is maar een chipsetdriver. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 ik heb een printscreen gedaan heb nu een afbeelding voor je om te zien wat er scheelt en wat er gezegd wordt zodra ik probeer te installeren. hoe moet ik die jpg afbeelding hierzetten zodat jij hem kan zien? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Screenshot van het actieve venster:\r\n\r\nBewerkings programma openen.\r\nGewenste venster actief maken.\r\nAlt+PrintScrn.\r\nEn \"Plakken\" in het bewerkingsprogramma.\r\n\r\nOpslaan als .JPG, maaarrr... voor het forum is een [B]max. van 97 kB[/B] voor .JPG ingesteld, dus in een geschikt programma eventueel een sterkere JPG compressie gebruiken, of het (grotere) bestand via een link naar een plaatjes-upload-site laten zien. (Image hosting zoals Photobucket of TinyPic)\r\n\r\n! zorg er voor dat het plaatje het liefst niet hoger dan 600 pixels is, en niet breder dan 800, om de lay-out van het forum niet te verstoren, en mensen met 1024x768 beeldresolutie niet hoeven te scrollen.\r\n\r\nLukt het kleiner dan 97 kB:\r\nIn het venster van \"[I]reageer op dit onderwerp[/I]\" zie je boven het tekstveld een \"paperclipje\" ([I]Beheer bijlagen[/I]). Klik daarop, blader naar je .JPG van minder dan 97 KB (! zie daar ook de andere formaten), kies \"[I]uploaden[/I]\", ga terug naar je tekst, en zet je cursor in de tekst op de plaats waar het plaatje moet komen, klik op het paperclipje, en kies die afbeelding. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 ok dan, heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg erik. hier volgt dan mijn screenshot, ik weet hier dus niet welk programma ik moet instaleren. heb er al 2 geprobeerd en daarna zegt ie steeds dat ie het niet kan installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 Dat is ook helemaal geen echte controller maar een virtuele van Daemontools o.i.d., welke software voor het mounten van ISO\'s of branden van CD/DVD\'s heb je geïnstalleerd gehad?\r\n\r\nDat ding op uitschakelen zetten of de bijbehorende software goed deïnstalleren, alleen de controller deïnstalleren zal niet werken, die staat er dan weer na een reboot. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 inderdaad verschijnt ie elke keer opnieuw na een nieuwe start. ik denk dat het inderdaad van het vervelende programma deamontools is ja, want die heb ik een keer gedownload. \nik weet niet wat ik moet doen om hem voorgoed weg te krijgen. nog suggesties? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 Of gewoon deïnstalleren.;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2009 Deinstalleren? nou het lijkt erop dat dat niet kan anders had ik het allang gedaan. Ik ga het een keer met Revo uninstaller proberen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2009 kijk even op windrivers.com voor de juiste driver, het is een chipsetdriver en misschien heb je de herstel cd nog van je notebook. kijk hier of je de driver kan vinden en instaleren maar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2009 Zou hele topic nog eens goed doorlezen.:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2009 Ok ik ben op windrivers.com gaan kijke. Er staan er bestwel veel, weetje misschien welke ik moet hebbe dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2009 Nou, sterkte ermee dan maar.:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2009 [QUOTE=ferdi1984000;483537]Ok ik ben op windrivers.com gaan kijke. Er staan er bestwel veel, weetje misschien welke ik moet hebbe dan?[/QUOTE]\nDe bedoeling is dat je die virtual drive kwijtraakt, niet dat je een driver er voor zoekt, want het programma Daemon tools is toch gedéinstalleerd ?\n\nHerinner je je dat je Daemon Tools zelf gedéinstalleerd hebt ?\n\nWeet je nog welke versie je had ? Dat is belangrijk.\nHier is een Engelse tekst hoe een aantal drivers van Daemon Tools met de hand te verwijderen. Nederlandse tekst is denk ik niet te vinden.\n[url]http://forum.daemon-tools.cc/f26/error-25002-invalid-driver-names-driver-conflict-how-remove-daemon-tools-drivers-2138/[/url]\nEr zijn namelijk drie verschillende teksten voor verschillende versies:\nv3.43 en eerder.\nv3.43 - v3.47\nv4.0 en later\n\nMaak wel een herstelpunt voordat je ook maar iets doet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen