Ga naar inhoud

stuurprogramma voor IDE controller

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste lezer, wie kan mij helpen aan een stuurprogramma voor de IDE controller? Het stuurprogramma van dit ding is niet goed meer en er staat bij apparaatbeheer een uitroepteken bij. \'\'Automatisch zoeken naar een stuurprogramma\'\' wil ook niet lukken. Dan staat er; \'\'windows kan het stuurprogramma voor uw IDE controller niet installeren. Als u weet wie de fabriekant is, ga naar de website van de fabriekant\'\' enzo. maar ik kan die niet echt vinden. Ook staan er elke keer als ik de laptop opnieuw opstart, andere letters voor IDE controller. Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen? Graag reacties
Link naar reactie
Jawel ik heb wel in doos een utility cd erbij gekregen maar daar staat de driver voor die IDE controller niet op :( ik ben naar de site gegaan van VIA technologies want daarva is die chipset. maar geen suc6 geboekt. Ik ga nu op deze site kijken van belinea. [url]http://www.notebookera.com/notebook-drivers/r_69_9.shtml[/url] Het gaat om de IDE controller, waaronder moet ik dan zoeken op die site? Misschien gewoon VIA technologies of niet?
Link naar reactie
Screenshot van het actieve venster:\r\n\r\nBewerkings programma openen.\r\nGewenste venster actief maken.\r\nAlt+PrintScrn.\r\nEn \"Plakken\" in het bewerkingsprogramma.\r\n\r\nOpslaan als .JPG, maaarrr... voor het forum is een [B]max. van 97 kB[/B] voor .JPG ingesteld, dus in een geschikt programma eventueel een sterkere JPG compressie gebruiken, of het (grotere) bestand via een link naar een plaatjes-upload-site laten zien. (Image hosting zoals Photobucket of TinyPic)\r\n\r\n! zorg er voor dat het plaatje het liefst niet hoger dan 600 pixels is, en niet breder dan 800, om de lay-out van het forum niet te verstoren, en mensen met 1024x768 beeldresolutie niet hoeven te scrollen.\r\n\r\nLukt het kleiner dan 97 kB:\r\nIn het venster van \"[I]reageer op dit onderwerp[/I]\" zie je boven het tekstveld een \"paperclipje\" ([I]Beheer bijlagen[/I]). Klik daarop, blader naar je .JPG van minder dan 97 KB (! zie daar ook de andere formaten), kies \"[I]uploaden[/I]\", ga terug naar je tekst, en zet je cursor in de tekst op de plaats waar het plaatje moet komen, klik op het paperclipje, en kies die afbeelding.
Link naar reactie
Dat is ook helemaal geen echte controller maar een virtuele van Daemontools o.i.d., welke software voor het mounten van ISO\'s of branden van CD/DVD\'s heb je geïnstalleerd gehad?\r\n\r\nDat ding op uitschakelen zetten of de bijbehorende software goed deïnstalleren, alleen de controller deïnstalleren zal niet werken, die staat er dan weer na een reboot.
Link naar reactie
[QUOTE=ferdi1984000;483537]Ok ik ben op windrivers.com gaan kijke. Er staan er bestwel veel, weetje misschien welke ik moet hebbe dan?[/QUOTE]\nDe bedoeling is dat je die virtual drive kwijtraakt, niet dat je een driver er voor zoekt, want het programma Daemon tools is toch gedéinstalleerd ?\n\nHerinner je je dat je Daemon Tools zelf gedéinstalleerd hebt ?\n\nWeet je nog welke versie je had ? Dat is belangrijk.\nHier is een Engelse tekst hoe een aantal drivers van Daemon Tools met de hand te verwijderen. Nederlandse tekst is denk ik niet te vinden.\n[url]http://forum.daemon-tools.cc/f26/error-25002-invalid-driver-names-driver-conflict-how-remove-daemon-tools-drivers-2138/[/url]\nEr zijn namelijk drie verschillende teksten voor verschillende versies:\nv3.43 en eerder.\nv3.43 - v3.47\nv4.0 en later\n\nMaak wel een herstelpunt voordat je ook maar iets doet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...