Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Beste lezer, ik hoop dat iemand mij kan helpen want heb al een aantal forum\'s doorzocht maar niks gevonden wat echt helpt. Mijn laptop word namelijk veelste warm. Nadat ik hem heb opgestart kan ik hem 10 á 15 minuten normaal gebruiken en daarna wordt ie warm en nogal traag. Ik heb hem nu iets langer dan een jaar en een half jaar terug had ik hier allemaal geen last van,...Hij word soms wel bijna 85 graden, cpu gebruik schommelt enorm tot 100% en t ram geheugen word ook veel te veel gebruikt. Heb al best veel geprobeerd maar kan het blijkbaar niet zelf oplossen. Ik hoop dat iemand mij helpen kan en weet wat er ongeveer of precies aan de hand is. Voor eventuele gegevens van iets kan ik hier altijd plaatsen als dat nodig is. Graag reacties,... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 85 graden? nieuwe kopen en deze gebruiken om poffertjes op te bakken zou ik zeggen.\r\n\r\nwat heb je zelf allemaal al geprobeerd dan?\r\n\r\nopzich is een hoge temperatuur voor een laptop niet vreemd maar 85 graden is best heet idd. je kan proberen dat ding es ff stofvrij te maken van binnen, en dan vooral de fan. en anders laten doen. voor het hoge cpu en ram gebruik kun je hem eens scannen op virussen en andere troep of meteen heel je besturingssysteem opnieuw installeren. schoon os werkt sowieso prettiger lijkt me. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Nou ik heb hem een paar weken terug al stofvrij gemaakt met perslucht. Heb wel alleen dat klepje onder de fan opengemaakt de rest nog niet. En ik heb al verschillende virusscanners eroverheen gehaald maar niks gevonden. Er is ook een probleem met het stuurprogramma van een IDE controller, maar dan kan die toch niet zo warm worden omdat ie een stuurprogramma mist? Wat is eigelijk een IDE controller. Is dat voor de cd/dvd brander? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 IDE controller is de aansluiting op het moederbord voor de harde schijf. De driver hiervoor kun je vinden op de website van de fabrikant van het moederbord. Maar is Windows opnieuw installeren ook een optie? Dan weet je zeker dat je geen virussen en troep hebt. \r\n\r\nIk weet niet of je de boel wel allemaal goed hebt doorgeblazen en alle stof er uit is, anders zou de fan wel kapot kunnen zijn. Dat ie dan minder goed koelt en dat ie daardoor zo warm is Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Ja, ik ga het wel allemaal opnieuw installeren denk ik. Als ik er echtnie uit kom dan he, want ik heb dat al eens gedaan en toen moest ik alles overzetten om geen bestanden te verliezen en dergelijke.\r\nMaar even nog over die IDE controller. Het stuurprogramma van dit ding is niet goed meer en er staat bij apparaatbeheer een uitroepteken bij. \'\'Automatisch zoeken naar een stuurprogramma\'\' wil ook niet lukken. Dan staat er; \'\'windows kan het stuurprogramma voor uw IDE controller niet installeren. Als u weet wie de fabriekant is, ga naar de website van de fabriekant\'\' enzo. maar ik kan die niet echt vinden. Ook staan er elke keer als ik de laptop opnieuw opstart, andere letters voor IDE controller. Enig idee hoe ik op die website kom? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Je moet even uitzoeken wat voor moederbord er in zit. Dit kun je doen door dit [URL=\"http://download.softpedia.com/dl/f2202e30f829bcc62cdce58229ea499a/4a955cff/100016369/software/system/info/everesthome220.zip\"]http://download.softpedia.com/dl/f2202e30f829bcc62cdce58229ea499a/4a955cff/100016369/software/system/info/everesthome220.zip[/URL] te downloaden. Met dit programma kun je zien wat er allemaal qua hardware in zit. Vervolgens ga je naar de website van de fabrikant en zoek je op de support of download pagina op het juiste type nummer enzo. Dan zou het gewoon moeten lukken denk ik. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 Nee ik heb hem gewoon op een gladde vlakke ondergrond staan. Ik heb een Belinea 1.1 o.book maar op die site van hun staat vrij weinig of eigelijk helemaal niks. In het programma wat je me stuurde die ik gedownload heb, kan ik kijke bij moederbord en dan chipset drivers. maar krijg niet de benodigde gegevens. Moet ik niet gewoon op de site van microsoft zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 nee op microsoftsite heb je niks te zoeken behalve eventuele updates maar [URL=\"http://www.notebookera.com/notebook-drivers/r_69_9.shtml\"]hier [/URL]staan heel veel drivers voor Belinea 1.1 o.book, dan zou die daar tussen moeten staan denk ik. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 ik ben dus op deze site geweest [url]http://www.belinea-treiber.de/index.php?&direction=0&order=&directory=Belinea%20Notebooks/Belinea%20o.books/Driver/Belinea%20o.book%201/Windows%20Vista%2032[/url] maar daar staat de IDE controller driver niet bij. en btw ik heb deze drivers allemaal al op de utility cd staan die in de doos zat. ik heb dit alleens geprobeerd of ik het stuurprogramma van deze cd kon afhalen maar was niet gelukt :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2009 ik heb een printscreen gedaan heb nu een afbeelding voor je om te zien wat er scheelt en wat er gezegd wordt zodra ik probeer te installeren. hoe moet ik die jpg afbeelding hierzetten zodat jij hem kan zien? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2009 hier is de afbeelding, zodat je kan zien wat er scheelt. ik weet hier dus niet welk programma ik moet kiezen om te installeren. heb er al 2 geprobeerd en bij elke zegt ie steeds dat ie het niet kan installeren. VIA technologies is de fabriekant van de IDE controller. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2009 ik werk zelf niet met vista, maar volgens mij zijn dat apparaten waarvoor vista een stuurprogramma heeft ofzo. je zult toch echt moeten uitzoeken wat er precies in zit en dan het juiste stuurprogramma downloaden.\r\n\r\nniet dat het probleem van oververhitting veroorzaakt word door dat een driver niet geinstalleerd staat maar goed, je wil toch alles volledig installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2009 heb je wel het stof van de ven afgehaald.\r\nZelf zet ik altijd de stofzuiger op mn ven.\r\ndoor het stof gaat ie namelijk langzamer draaien en krijgt ie dus minder lucht. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2009 Ja dat is waar,....ik ga de kans een keer wagen aan Revo uninstaller, misschien dat die iets kan uithalen voor mij. Maar ik snap nog steeds niet waarom mn laptop zo snel warm word. Ik denk zelf dat ik het gebruik van CPU en RAM naar benede moet bijstellen. Ik heb dan weliswaar 1GB werkgeheugen maar de fabriekant van mijn belinea heeft zelf Vista erbij geleverd dus zou moeten lukken allemaal. Paar weken terug viel ie heel af en toe uit van de hitte. Nu gebeurd dat niet meer omdat ik minder programma\'s in het geheugen heb enz enz. Wie weet nog tips voor het bijstellen van CPU en RAM gebruik? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2009 Kan ik misschien zelf 4 GB inbouwen? of kan ik dat beter door een expert laten doen,... Kan ik daarna die 1GB uit mn laptop weer verkopen of heeft dat geen zin? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen