Ga naar inhoud

Spontaan probleem - DVD Slimptype A DS8A1P AT

Aanbevolen berichten

Goedenavond,\r\n\r\nMijn excuses dat ik gelijk met een vraag cq probleem kom op dit forum (ben altijd al een gast lezer), maar heb mezelf nu geregistreerd aangezien ik een probleem heb waarop ik na veel forums/berichten door te lezen en zeer veel te googlen, nog steeds geen oplossing voor heb en hoop dat iemand mij verder kan helpen.:confused:\r\n\r\nHet volgende:\r\n\r\nHeb een Acer Extensa 5220 laptop met een Simptype DVD RW DSA81P firmware CA11 erin zitten. Sinds een maand of 3 veel downloads van TPB en deze te branden op DVD. Gebruik overigens: ConverXtoDVD 3 voor AVI\'s, NTI moviemaker voor ISO files en Nero voor de de zgn TS folders. SubSynch voor ondertiteling, enfin dat even ter zijde.\r\n\r\nHeb nooit problemen gehad en alles werkte perfect, tot van de week. Had nieuwe (lege) DVD+R 1-16x vab Philips (zoals altijd) en plotseling na het converteren van een AVI, welke daarna automatisch brandt op een DVD, spuugde ConvertXtoDVD de DVD uit zonder iets te branden. \r\n\r\nWrite Error: at 0 (16) Code 05 27 00 (illegal request, CD is write protected)\r\n\r\nDacht eerst dat er iets was fout gegaan met conversie, dus opnieuw gedaan en telkens de dezelfde error. Daarna eens met Nero geprobeerd en deze spuugde ben linea recta DVD uit.\r\n\r\n23.8.2009\r\n\r\nNeroAPI\r\n\r\n22:52:31 #1 Text 0 File DlgWaitCD.cpp, Line 279\r\n\r\n Last possible write address on media: 2295103 (510:01.28, 4482MB)\r\n\r\n Last address to be written: -1 ( 0:00.-1, 0MB)\r\n\r\n \r\n\r\n22:52:31 #2 Text 0 File DlgWaitCD.cpp, Line 291\r\n\r\n Write in overburning mode: NO\r\n\r\n \r\n\r\n22:52:31 #3 Text 0 File DlgWaitCD.cpp, Line 2578\r\n\r\n Recorder: Slimtype DVD A DS8A1P, Media type: DVD+R\r\n\r\n Disc Manufacturer ID: INFOME, Media Type ID: R30, Product revision number: 0\r\n\r\n Disc Application Code: 0, Extended Information Indicators: 7\r\n\r\n \r\n\r\n22:52:31 #4 Text 0 File DlgWaitCD.cpp, Line 458\r\n\r\n >>> Protocol of DlgWaitCD activities: <<<\r\n\r\n =========================================\r\n\r\n \r\n\r\n22:52:31 #5 Text 0 File SCSIPassThrough.cpp, Line 36\r\n\r\n SPTILockVolume - completed successfully for FCTL_LOCK_VOLUME\r\n\r\n \r\n\r\n22:52:31 #6 Text 0 File Cdrdrv.cpp, Line 8411\r\n\r\n ---- DVD Structure: Physical Format Information (00h) ----\r\n\r\n Layer: 0, Address: 0 (0 h), AGID: 0; Length: 2050\r\n\r\n Book Type: DVD+R (10), Part Version: 1.0x (1)\r\n\r\n Disc Size: 120 mm, Maximum Rate: (F h)\r\n\r\n Number of Layers: 1, Track Path: Parallel Track Path (PTP), Layer Type: recordable\r\n\r\n Linear Density: 0,267 um/bit, Track Density: 0,74 um/track\r\n\r\n Starting Physical Sector Number of Data Area: 30000 h (DVD-ROM, DVD-R/-RW, DVD+R/+RW)\r\n\r\n End Physical Sector Number of Data Area: 26053F h\r\n\r\n End Sector Number in Layer 0: 0 h (LBN: FFFD0000 h, 4193920 MB)\r\n\r\n Data in Burst Cutting Area (BCA) does not exist\r\n\r\n Disc Application Code: 0 / 0 h\r\n\r\n Extended Information indicators: 7 h\r\n\r\n Disc Manufacturer ID: INFOME..\r\n\r\n Media type ID: R30\r\n\r\n Product revision number: 0\r\n\r\n Number of Physical format information bytes in use in ADIP up to byte 63: 56\r\n\r\n Media Specific [16..63]:\r\n\r\n 00 00 07 49 4E 46 4F 4D - 45 00 00 52 33 30 00 38 ...INFOME..R30.8\r\n\r\n 23 54 37 13 02 52 6C 02 - 7C 5D 15 15 0B 0A 08 08 #T7..Rl.|]......\r\n\r\n 01 19 1B 0C 0C 0C 0D 01 - 00 00 00 00 00 00 00 00 ................\r\n\r\n \r\n\r\n22:52:31 #7 Text 0 File DVDPlusRW.cpp, Line 666\r\n\r\n Start write address at LBA 0\r\n\r\n DVD high compatibility mode: Yes\r\n\r\nNa heel wat Googlen kwam ik dus uit bij Media ID van de DVD en warempel, deze was inderdaad anders dan mijn voorgaande (gebrande DVD\'s, welke nog wel gekeken kunnen worden) nu was het ineens R30 ipv de (weet niet precies meer) BIMG of iets dergelijks.\r\n\r\nDacht dus de oplossing te hebben door gewoon andere DVD\'s te bestellen, totdat ik vanmiddag de zelf gemaakt DVD van mijn vader (op zijn eigen PC - vakantie compilatie) het ineens ook niet meer deed cq gekeken op de laptop kon worden, terwijl deze het altijd heeft gedaan.\r\n\r\nIk sta dus nu voor een raadsel en aangezien Acer support gewoonweg niet reageert of geen forum heeft, hoop ik nu een oplossing/advies van jullie te ontvangen dat mij en mijn dochter weer happy maakt.\r\n\r\nWat heb ik gedaan zover ik weet:\r\n- Vista Windows uitdate geinstalleerd (automatisch);\r\n- Bij apparaatbeheer het stuur programma verwijderd en opnieuw geinstalleeerd;\r\n- Gekeken op de Slimtype drive een firmware update nodig had, maar is uptodate schijnbaar\'\r\n\r\nVerder niks eigenlijk......excuses voor het lange bericht, maar wilde zo duidelijk mogelijk zijn, indien iemand een suggestie heeft meer info nodig heeft, be my guest!!\r\n\r\nThx!
Link naar reactie
het media id kan idd roet in het eten gooien, maar ook branders hebben niet het eeuwige leven.\r\nhoe oud is de laptop ??\r\ndie code R30 zijn waardeloze dvd\'s en alleen goed om een dvd te branden kijken en dan weg gooien\r\ngeen foto\'s bewaren voor 3 jaar (je kan er ook onderzetters van maken trouwens ;) )\r\n\r\nhet schijfje van je vader kan ook overleden zijn (wel erg toevallig)\r\n\r\nprobeer eerst eens een ander merken schijfjes (misschien ff 1 lenen)\r\ntaiyo yuden en verbatim zijn toch wel de betere schijfjes.
Link naar reactie
hoihoi,\r\n\r\nThanks voor je reactie.\r\n\r\n- Laptop is iets van 1,5 jaar nu;\r\n- DVD van mijn vader werkt wel gewoon op mijn werklaptop en ook op ook de laptop van mijn vrouw, dus die is nog gwn okay;\r\n- Had idd ook inmiddels vernomen dat de Taiyo en Verbatim de beter zijn, zal dat wel ff proberen;\r\n\r\nMaar als je het mij vraagt speelt toeval een te grote rol, zal het toch wel weer fijn vinden als mijn dochterje van 3 gwn die film van mijn pa op de thuis laptop kon zien ipv de werk laptops van mij en mijn vrouwtje (beide met externe DVD spelers Dell 420\'s, en is zo\'n gedoe telkens om die aan te hooken)\r\n\r\nNog andere checks die ik kan doen alvorens die waardeloze Acer uit het raam te gooien ? (vind het echt een kont laptop! \r\n\r\nThx in advance...btw nice old skool Turn Up the Bass Avater!\r\n\r\nCiao!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...