Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2009 Delen Geplaatst: 23 augustus 2009 Dag allemaal,\r\n\r\nIk zit met het volgende probleem. Ik ben mijzelf ASP.NET aan het leren en nu moet ik een loop maken. Ik heb overal gezocht op google hoe ik dit moet doen, maar alles leidt naar een dood spoor.\r\n\r\nZouden jullie mij op weg kunnen helpen?\r\n\r\nGroet, Guido.\r\n\r\nPS: Met loop bedoel ik een aantal rijen uit de database lezen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2009 Ik heb geen verstand van ASP.NET, maar ik weet dat w3schools voor PHP altijd duidelijke uitleg geeft. Ik kwam deze link tegen, misschien heb je er wat aan: [url]http://www.w3schools.com/aspnet/aspnet_dbconnection.asp[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2009 Dank voor je antwoord. \n\nIk had de link inderdaad al gezien, maar hier wordt alleen de database connectie gemaakt, die had ik al. Ik weet ook zeker dat deze juist. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2009 Hoe je erdoorheen moet \'loopen\' ligt aan hoe je de data heb opgehaald. Hier is een eenvoudige voorbeeld met een [B]While -> End While[/B] loop, ik ga er hier vannuit dat je een datareader heb gebruikt:\n\n[CODE]\nmyCommand = New SqlCommand(\"SELECT id, naam FROM Person\", myConnection)\nmyReader = myCommand.ExecuteReader()\nWhile myReader.Read()\n \'lees waardes uit de datareader\n \' bijvoorbeeld Response.Write(\"id: \" & myReader(0).ToString() & \" naam: \" & myReader(1).ToString())\nEnd While\nmyReader.Close()[/CODE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2009 Hartelijk dank voor je antwoord.\r\n\r\nOp dit moment zit ik op school, dus kan ik niet bij mijn eigen webservers. Ik zal als ik thuis kom kijken of dit werkt.\r\n\r\nSuper bedankt voor je antwoord in ieder geval! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen