Ga naar inhoud

laptop start niet op.

Anoniem2

Aanbevolen berichten

• Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hm,het zit niet echt mee :(\n \nVoor we naar Tesdisk overgaan,wil ik toch graag dat je ook bootrec /ScanOs en ook bootrec /RebuildBcd uit probeerd.\n \nAls het niet werkt,dan graag dit nogmaals,waar heb je overigens deze commando\'s ooit uitgevoerd?\n[quote]bcdedit /export C:\\BCD_Backup\nc:\ncd boot\nattrib bcd -s -h -r\nren c:\\boot\\bcd bcd.oud\nbootrec /RebuildBcd [/quote]\n \nIk heb het getest direct bij x:\\sources en daar werkte het perfect.\n \nHaal intussen PartedMagic op,daar staat het programma Testdisk op.\n \n[URL]http://partedmagic.com/[/URL]\n \nAls de download heel langzaam is,kies dan voor \"Download\" links in het beginschem en onder \"Stable versions:\" de 2e link.\n \nDeze dus.\n[URL]http://www.digitalincursion.net/partedmagic/[/URL]\n \nOff topic.\n@erikdenhouter\n \nIk vond het nogal vreemd,dat het commando \"map\" in de herstelconsole verdwenen is.\n \nDaar is \"Diskpart\" voor in de plaats gekomen,zie deze site.\n \n[URL]http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/dd367881.aspx[/URL]\n \nRecovery Console Command: Map\nWinRE Equivalent: DiskPart\n \nHier de tekst van mijn test.\n[quote]Microsoft Windows [Version 6.0.6000]\nCopyright (c) 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.\n \nX:\\Sources>diskpart\n \nMicrosoft DiskPart version 6.0.6000\nCopyright (C) 1999-2007 Microsoft Corporation.\nOn computer: MINWINPC\n \nDISKPART> list volume\n \nVolume ### Ltr Label Fs Type Size Status Info\n---------- --- ----------- ----- ---------- ------- --------- --------\nVolume 0 P OCZ RALLY2 FAT Removable 3824 MB Healthy\nVolume 1 D NTFS Partition 25 GB Healthy\nVolume 2 M NTFS Partition 25 GB Healthy\nVolume 3 N NTFS Partition 25 GB Healthy\nVolume 4 I NTFS Partition 223 GB Healthy\nVolume 5 E NTFS Partition 25 GB Healthy\nVolume 6 J NTFS Partition 25 GB Healthy\nVolume 7 K TEST NTFS Partition 25 GB Healthy\nVolume 8 L DATA-228GB NTFS Partition 223 GB Healthy\nVolume 9 C NTFS Partition 25 GB Healthy\nVolume 10 F NTFS Partition 25 GB Healthy\nVolume 11 G NTFS Partition 68 GB Healthy\nVolume 12 H NTFS Partition 68 GB Healthy\nVolume 13 O 2007.11.03_ UDF DVD-ROM 120 MB Healthy\n \nDISKPART> list disk\n \nDisk ### Status Size Free Dyn Gpt\n-------- ---------- ------- ------- --- ---\nDisk 0 Online 186 GB 1622 KB\nDisk 1 Online 298 GB 32 KB\nDisk 2 Online 298 GB 1622 KB\nDisk 3 Online 3824 MB 0 B\nDISKPART> select disk 2\nDisk 2 is now the selected disk.\n \nDISKPART> list partition\n \nPartition ### Type Size Offset\n------------- ---------------- ------- -------\nPartition 1 Primary 25 GB 32 KB\nPartition 0 Extended 273 GB 25 GB\nPartition 2 Logical 25 GB 25 GB\nPartition 3 Logical 25 GB 50 GB\nPartition 4 Logical 223 GB 75 GB\nDISKPART>[/quote]\n \nGreetz
Link naar reactie
[QUOTE=Wanderer;482627]Ik vond het nogal vreemd,dat het commando \"map\" in de herstelconsole verdwenen is.\r\n \r\nDaar is \"Diskpart\" voor in de plaats gekomen,zie deze site.\r\n \r\n[URL]http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/dd367881.aspx[/URL]\r\n \r\nRecovery Console Command: Map\r\nWinRE Equivalent: DiskPart[/QUOTE]\r\n;) OK, thanks.
Link naar reactie
Ben ik weer beste mededenkers.. \r\nWanderer: wat ik nu gedaan heb is: bootrec /ScanOs en ook bootrec /RebuildBcd \r\nHelaas geen veranderingen.\r\nDaarna weer (heb het al diverse keren geprobeerd):\r\nbcdedit /export C:\\BCD_Backup\r\nc:\r\ncd boot\r\nattrib bcd -s -h -r\r\nren c:\\boot\\bcd bcd.oud (kreeg foutmelding: A duplicate file name exists, or the file cannot be found (bij dir stond hij er wel bij en maar 1x)\r\nbootrec /RebuildBcd \r\n\r\nGeen resultaat... Daarna maar eens bootrec Fixboot geprobeert. Helaas, ook niet.\r\n\r\nNu ben ik partedmagic aan het branden... \r\n\r\ngroetjes, \r\nWilleke
Link naar reactie
[QUOTE=willeke;482719]kreeg foutmelding: A duplicate file name exists, or the file cannot be found (bij dir stond hij er wel bij en maar 1x...[/QUOTE]\nTelkens even een nieuwe naam gebruiken, want je bent aan het hernoemen naar een al bestaande naam.\nDus als bcd[B].[/B]oud al bestaat maak je de volgende bcd.2, en dan bcd.3 etc.\ndus\n[code]ren c:\\boot\\bcd bcd.2[/code]\nErg belangrijk is het waarschijnlijk niet[B];[/B] de \"echte\" bcd blijft nu bestaan (omdat het hernoemen naar een andere naam niet lukt), waardoor je geen backup van de oude hebt, maar dat geeft in feite niet zolang de opdracht bootrec /RebuildBcd maar de al bestaande bcd overschrijft met een nieuwe.
Link naar reactie
Hij heeft de test gedaan en gaf aan het eind OK. Verder kon je nog wat opties kiezen maar ik heb voor logout gekozen en opnieuw opgestart.. Natuurlijk niets veranderd. In de Bios staat dat hij eerst de hdd op moet starten.\r\nIk krijg het idee om er het gratis linux programma op te zetten. Maar er staan nog foto\'s op van de eigenaar. Hoe kan ik die het beste veiligstellen?\r\ngroetjes,\r\nWilleke
Link naar reactie
Ach, je kon de map niet vinden... even vragen zou je er zo gebracht hebben. :(\n\nMosterd na de maaltijd, maar voor gelijk-geraakten, met de volgende opdracht had je ze makkelijk kunnen herkennen:\n[code]DIR /s /p C:\\*.JPG[/code]\n\nDaarmee zou elke .JPG op het C: station genoemd worden, en onderweg zou je het pad kunnen opschrijven.\n\nHad je het zo gedaan:\n[code]DIR /s c:\\*[B].[/B]jpg > c:\\fotos.txt[/code] dan zou elk .JPG [B]met pad[/B] in het bestand c:\\fotos.txt genoemd worden.\n\nHelaas....
Link naar reactie
Ik heb van de laatste 7 postings geen e-mail notificatie gekregen :confused::(\nDaar baal ik dus goed van :@\n[QUOTE]ik kon de map niet vinden waar de foto\'s instonden... Had geen geduld meer.... ben nu windows xp aan het installeren. [/QUOTE]\nIk vrees,dat je in het zicht van de haven overboord bent gesprongen :(\n\nMosterd na de maaltijd maar toch...\nMet Testdisk had je de Advanced optie moeten kiezen,daar kun je zien hoe het met de bootsector gesteld is of inmiddels was.Als de bootsector beschadigd is,kun je die veelal repareren door de \"backupbootsector\" terug te plaatsen.\n\nIn PartedMagic zit de filemanager PCMan,daar kun je data mee verplaatsen in een grafische omgeving.\n\nGreetz
Link naar reactie
Ja... ik ben misschien te vroeg opgehouden.. kreeg soms ook geen postings te zien...\r\nMaar de laptop is van een puber waarvan het geduld begint op te raken.. haar vrienden op msn missen haar.. helaas...\r\nIk het 3x opnieuw xp erop moeten installeren. De 3e keer kwamer er geen foutmeldingen. Dus er is iets mee met die laptop... Nu draait het maar ik ben aan het proberen om msn aan de praat te krijgen.. het chatten in ieder geval.. dat lukt nog niet.. \r\nIk krijg de volgende foutmelding: Het aanmelden bij .NET Messenger Service is mislukt omdat de service niet compatibel is met deze versie van het programma.. Natuurlijk al een paar keer alles opnieuw geïnstalleerd.. maar goed.. weer verder stoeien.. en ik heb nog geen geluid.. zit nog met de drivers.... deze laptop staat er naast voor eventuele tips van jullie... pffff.... deed alles het maar weer... \r\ngroetjes,\r\nWilleke
Link naar reactie
[quote]Ik heb van de laatste 7 postings geen e-mail notificatie gekregen [/quote]\nIk vrees achteraf,dat dit nog m\'n eigen schuld was ook :oops:\n \nIn de e-mail notificatie van ComputerIdee,staat altijd de inhoudt van de posting,maar je moet dacht ik,wel eerst de site bezoeken voor je weer nieuwe notificaties krijgt :(\n \nSorry daarvoor willeke.Verder heb ik helaas geen sjoege van dat messenger gedoe,dus ik hoop dat er iemand zal reageren.\n \nAls de laptop weer helemaal in orde is,maakt dan een \"image\",zodat je die bij onverhoopte problemen terug kunt zetten,met behoudt van data.\n \nGreetz
Link naar reactie
[QUOTE=Wanderer;482964]Ik vrees achteraf,dat dit nog m\'n eigen schuld was ook :oops:\r\n \r\nIn de e-mail notificatie van ComputerIdee,staat altijd de inhoudt van de posting,maar je moet dacht ik,wel eerst de site bezoeken voor je weer nieuwe notificaties krijgt :([/QUOTE]\r\nHoeft niet je eigen schuld te zijn. Ik krijg wel eens een mail veel later.
Link naar reactie
Dank voor je steun :D ,maar ik herinner mij zoiets dat ik willkes antwoordt alleen in de e-mailnotificatie gelezen heb,met name dit,\n[QUOTE]Nu ben ik partedmagic aan het branden... [/QUOTE]\nen dacht,dat wacht ik even af met het bekende gevolg :(\n \nJammer van onze inspanningen,waren close denk ik,maar wel begrijpelijk dat willeke deze beslissing nam ;) ze had het toch al pittig lang volgehouden en dat maakt je ook niet al te vaak mee (Y)\n \nGreetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...