Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 [QUOTE]a required device is inaccessible[/QUOTE]\r\n\r\nDit kan vertaald worden naar \'een benodigd apparaat is niet toegankelijk\'.\r\nMet alle fouten die ik daarna lees, ga ik er van uit dat je harde schijf defect is...... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 [QUOTE]Dit kan vertaald worden naar \'een benodigd apparaat is niet toegankelijk\'.\n[/QUOTE]\nVolgens mij krijg je dit soort meldingen ook wanneer er een opstartbestand corrupt is geraakt.\n[QUOTE]Met alle fouten die ik daarna lees, ga ik er van uit dat je harde schijf defect is...... [/QUOTE]\nDeze fouten hebben wellicht te maken met het feit dat voor de opdracht een verkeerde partitie (letter) is gekozen.\n \nCorrect me if i\'m wrong.\n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 [QUOTE]Volgens mij krijg je dit soort meldingen ook wanneer er een opstartbestand corrupt is geraakt.[/QUOTE]\r\n\r\nMisschien, maar ik heb nog nimmer zo\'n foutmelding gezien gerelateert aan software. Maar goed, het is mogelijk.....\r\n\r\n[QUOTE]Deze fouten hebben wellicht te maken met het feit dat voor de opdracht een verkeerde partitie (letter) is gekozen.\r\n \r\nCorrect me if i\'m wrong.\r\n [/QUOTE]\r\n\r\nNou, probeer het gewoon eens uit, je kan nu toch helemaal niets, dus ik zou gewoon een willekeurige Windows cd/dvd pakken en deze proberen te installeren.... Gaat het weer fout, dan weet je toch echt waar je het moet zoeken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 Gebruik in de [I]repair console[/I] (wat je DOS noemt, maar echt een verkeerde naam daarvoor is) eerst de opdracht \n[code]MAP[/code] om een overzicht te krijgen wat de verdeling van de schijfletters op je PC is.\n\nAls je denkt te weten waar Windows op staat, en dat blijkt b.v. C[B]:[/B] te zijn, dan type je \n[code]DIR C:\\[/code]\nom de rootmap te zien van de partitie C:.\n\nJe kan als alternatief, als je b.v. meer op C: moet doen, eerst\n[code]C[B]:[/B][/code]\ntypen, dan wordt die partitie eerst \"actief\" gemaakt, en vanaf dat moment \"ben je op die partitie\"... en hoef je niet overal die C[B]:[/B] bij te typen.\nDan hoef je alleen maar \n[code]DIR[/code] te typen om [I]de inhoud van de root[/I] ( = bestanden in de hoogste map) van die actieve partitie te zien.\n\nM.a.w.\nDe opdracht [B]DIR[/B] geeft altijd een overzicht van de bestanden in de [I]actieve[/I] map op het [I]actieve[/I] station.\nDe opdracht [B]DIR C:\\[/B] geeft een overzicht van [I]de root van C[B]:[/B][/I] ongeacht welke partitie en map actief is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 Ik zelf had ook wel, net als qpc, een idee dat de harddisk een probleem kan hebben. \r\n\r\nMisschien een klusje voor [I]testdisk[/I] ? Althans, om te zien of het inderdaad een harddisk probleem is ? (Ik heb zelf niet zo veel ervaring met het programma testdisk)\r\n\r\nMaar als de opdracht DIR een goed resultaat laat zien dan wordt die kans van een defecte harddisk al wat minder :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2009 Zo, ben ik weer.. was paar dagen weg.. ik heb alle letters van het alphabet geprobeerd.. geen verborgen drives denk ik..\r\nIk heb geen idee of die laptop meerdere processoren heeft.. lijkt me niet.. het is maar een celeron. Maar hij gaf de melding dat er een processor niet deed toen ik linux erop wilde proberen. \r\nNu snap ik niet dat ik het bestand \"winload.exe\" niet kan vinden.. onder windows/sytem32.. daar moet het toch staan? of is het verborgen? Hoe kan ik het dan wel zien?\r\npff.. maar we gaan door.. bedankt weer voor de tip..\r\ngroetjes, Willeke Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2009 Hoi willeke,\n \nHeb je post nr.24 van erikdenhouter gelezen?Hij geeft het advies om het commando MAP te geven in de (DOS) promt.\n \nDan krijg je hopelijk de driveletters te zien.\n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2009 Ben ik weer..nee, ik had inderdaad die post niet gelezen.. had elkaar overlapt denk ik..\r\ngeprobeerd dus... hij opende (via dvd) in x:\\sources.. MAP getyped. Kreeg melding: \"\"MAP\" is not recognized as an internal or external command, operable program or bach file. Ok.. toen \"cd..\" getyped om in X uit te komen. Weer MAP getyped. Kreeg dezelfde foutmelding als hierboven. daarna na de C gegaan. Kreeg dezelfde foutmelding. Daarna DIR in C getyped. Kreeg 10 dir en 9 bestanden te zien. Daarna opende ik de Windows map. Kreeg ook netjes de inhoud te zien. Dus dan denk ik inderdaad dat de harde schijf niet stuk is...??\r\nWat kan ik nu het beste doen? In de laatste mappen kreeg ik ook de foutmelding met de code MAP.\r\nIk wacht weer af.. bedankt weer voor alle tips.\r\nGroetjes,\r\nWilleke Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2009 Heb je nog afgemaakt wat Wanderer in #9 schreef ?\n\n[code]\nbcdedit /export C:\\BCD_Backup\nc:\ncd boot\nattrib bcd -s -h -r\nren bcd bcd[B].[/B]oud\nbootrec /RebuildBcd[/code]\n\nJe gaf aan dat de opdracht met REN niet lukte. Wat is de melding ?\n\n(dat[B] c:\\boot[/B] kon er af bij die REN opdracht, want je bent al in die map) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2009 Zelf maar eens die Recovery console gebruikt....\n[QUOTE]hij opende (via dvd) in x:\\sources.. MAP getyped. Kreeg melding: \"\"MAP\" is not recognized as an internal or external command, operable program or bach file.[/QUOTE]\nOops,foutje van onze kant,het \"map\" commando werkt inderdaad niet in de Command Prompt van de Vista herstel console.\n \nZie hier de commando\'s onder \"Console Command\".\n \n[URL]http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial147.html[/URL]\n[QUOTE]Dus dan denk ik inderdaad dat de harde schijf niet stuk is...??[/QUOTE]\nKlopt,dus dat is goed nieuws.\n \nVoor vandaag ben ik er even klaar mee,morgen lees ik het hele topic nog eens na,om te zien wat nu een zinvolle voortgang is,misschien wel Testdisk wat erikdenhouter al voorstelde ;)\n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2009 Het feit dat je dus wel in sommige mappen kan kijken en daar \'headers\' van programma\'s ziet staan, is helaas nog geen teken dat de harde schijf [B]niet [/B]defect is.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2009 Ben ik nog even.. heb die codes van bcd (wanderer) nogmaals ingetyped. Nu doorliep hij alles prima. Ik heb ook nog, n.a.v. de lijst met codes, chkdsk uitgevoerd. Toen zag ik dat er nog ongeveer 500 kb gegevens op de schijf kunnen... zou dat het probleem kunnen zijn?\r\nNu krijg ik de volgende foutmelding bij het opstarten:\r\nFile: \\Boot\\BCD\r\n0xc00000098\r\nThe windows Boot Configuration Data file does not contain a valid OS entry.\r\n\r\nHet is eigenlijk wel grappig zo met elkaar een laptop aan de praat proberen te krijgen.\r\nBen blij met jullie!!!! \r\nNu slapen en ik ben bang dat ik morgen weinig tijd heb.. visite..\r\nMaar ik probeer nog wel een momentje te vinden!!!\r\ngroetjes,\r\nWilleke Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 [QUOTE=Wanderer;482463]Zelf maar eens die Recovery console gebruikt....\nOops,foutje van onze kant,het \"map\" commando werkt inderdaad niet in de Command Prompt van de Vista herstel console.[/QUOTE]\nIk heb geen Vista disk.\nEen paar maal gelezen dat MAP in die console wel te krijgen is, dus dat is foute info.\n(En in die console is die opdracht juist zo nodig vanwege mogelijk verschuivende stationsletters :( )\n\n[QUOTE=willeke;482473]Ik heb ook nog, n.a.v. de lijst met codes, chkdsk uitgevoerd. Toen zag ik dat er nog ongeveer 500 kb gegevens op \n\nde schijf kunnen... zou dat het probleem kunnen zijn?[/QUOTE]\nHoe heb je chkdsk uitgevoerd ? Hoe lang duurde dat ?\n500 kb lijkt me niet in orde. Heb je dat goed gelezen ? (De opdracht DIR toont je ook de vrije ruimte)\n\nJe kan proberen een beetje schijfruimte vrij te maken, maar ik denk dat dat niet veel uit zal gaan maken.\n[code]attrib -s -r -h c:\\windows\\temp\\*.*\ndel c:\\windows\\temp\\*.*[/code]\n\nik hoop maar dat Vista\'s TEMP map daar staat. 8-| \n\nB.t.w. voor de Googelaars, de foutmelding 0xc00000098 heeft een NUL te veel, en moet zijn [B]0xc0000098[/B].\n\n(Voor de rest hou ik mij maar even terzijde, want ik heb geen ervaring met Vista) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 Bedankt Erikdenhouter voor de informatie. Chkdsk duurde 4 minuten. Ik zag nu wel staan : \r\n51683096 KB available on disk. Dus dat kan denk ik het probleem niet zijn. Heb nog wel geprobeerd om de tijdelijke bestanden op te ruimen, maar hij vond geen bestanden in de map TEMP. Hij vond wel de map. In deze map zitten 3 dir. \r\nIk wacht weer even af op nieuwe berichten...\r\ngroetjes, Willeke Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 Volgens mij heb ik de tekst op deze site verkeerd geïnterpreteerd :oops:\n \n[URL]http://support.microsoft.com/kb/927392[/URL]\n \nDeze tekst,\n[quote]bcdedit /export C:\\BCD_Backup\nc:\ncd boot\nattrib bcd -s -h -r\nren c:\\boot\\bcd bcd.oud\nbootrec /RebuildBcd[/quote]\nis denk ik pas van toepassing als,\n \n/FixMbr\n/FixBoot\n/ScanOs\n/RebuildBcd\n \nniet gewerkt hebben,gezien deze tekst.\n[quote]Opmerking Als het probleem niet wordt opgelost door de BCD opnieuw samen te stellen, kunt u de BCD exporteren en verwijderen, en vervolgens deze optie opnieuw uitvoeren. Op deze manier weet u zeker dat de BCD helemaal opnieuw wordt samengesteld. Daarvoor typt u in de herstelomgeving van Windows de volgende opdrachten bij de opdrachtprompt:[/quote]\n \nGa ik zo direct testen.\n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 Ok,ik zeg niet dat dit de oplossing zal zijn,maar we gaan de opties nu wel juist toepassen.\n \nStart de Vista repair console en als je bij X:\\Sources> bent aangekomen type je bootrec /fixmbr en enter,daarna bootrec /fixboot en enter.\n \nDan Vista rc eruit en kijken wat dit heeft opgeleverd.\n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 bedankt weer wanderer... \"helaas\" krijg ik elk moment visite en kan het niet uitproberen.. vanavond maak ik er zeker tijd voor.. ik hou het nog ff spannend... tot later... \r\ngroetjes,\r\nWilleke Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 @ Wanderer en @willeke\n\nWil jullie in die recovery console eens de chkdsk opties bekijken, want vier minuten voor het scannen van een Vista partitie met nog 50 Gb vrij lijkt mij te kort.\nHet lijkt mij beter eerst de juiste controle voor die harddisk uit te voeren voordat er iets anders gebeurt.\n\nchkdsk /? om de opties te zien dus. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 CHKDSK \n[quote]Microsoft Windows [Version 6.0.6000]\nCopyright (c) 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.\nX:\\Sources>chkdsk /?\nChecks a disk and displays a status report.\n \nCHKDSK [volume[[path]filename]]] [/F] [/V] [/R] [/X] [/i] [/C] [/L[: size] [/b]\n \nvolume Specifies the drive letter (followed by a colon),\nmount point, or volume name.\nfilename FAT/FAT32 only: Specifies the files to check for fragmentation\n.\n/F Fixes errors on the disk.\n/V On FAT/FAT32: Displays the full path and name of every file\non the disk.\nOn NTFS: Displays cleanup messages if any.\n/R Locates bad sectors and recovers readable information\n(implies /F).\n/L: size NTFS only: Changes the log file size to the specified number\nof kilobytes. If size is not specified, displays current\nsize.\n/X Forces the volume to dismount first if necessary.\nAll opened handles to the volume would then be invalid\n(implies /F).\n/I NTFS only: Performs a less vigorous check of index entries.\n/C NTFS only: Skips checking of cycles within the folder\nstructure.\n/B NTFS only: Re-evaluates bad clusters on the volume\n(implies /R)\nThe /I or /C switch reduces the amount of time required to run Chkdsk by\nskipping certain checks of the volume.\nX:\\Sources>[/quote]\nWat de tijd voor CHKDSK betreft.\n[quote]Chkdsk duurde 4 minuten[/quote]\nHangt er ook vanaf welke optie willeke gebruikt heeft,optie /F of /R ?\n[quote]Het lijkt mij beter eerst de juiste controle voor die harddisk uit te voeren voordat er iets anders gebeurt[/quote]\nT.a.v fixmbr of fixboot hoef je je geen zorgen te maken,werkt het niet dan jammer,maar de situatie wordt er zeker niet slechter van,ook niet t.o.v. de data.\n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2009 [QUOTE=Wanderer;482555]CHKDSK \r\n\r\nWat de tijd voor CHKDSK betreft.\r\n\r\nHangt er ook vanaf welke optie willeke gebruikt heeft,optie /F of /R ?[/QUOTE]\r\nDat bedoel ik nou juist :)\r\nIk lees dat er genoeg twijfelaars zijn wat betreft de uitwerking van de twee, dus die gebruiken beiden ( [B]/F /R[/B] ) voor de zekerheid. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen