Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 Een laptop met vista start niet op. Hij geeft alleen een scherm met:\r\nStatus 0xc00000f\r\nThe boot selection failed because a required device is inaccessible.\r\nIk heb geen recovery dvd.\r\nHeb een recovery dvd gemaakt via dowload internet.\r\nStart niet op.\r\nKom ook niet in dos.\r\nWie heeft er een goed advies of weet wat er aan de hand is?\r\ngroeten,\r\nWilleke Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 Hoi willeke\n[QUOTE]Heb een recovery dvd gemaakt via dowload internet.\nStart niet op.[/QUOTE]\n1.Wat voor recovery file heb je gebruikt?\n\n2.Ingeval van een iso-file,heb je dat bestand dan wel op de juiste manier op DVD gezet?\n\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 goede vraag... ff kijken... het is inderdaad een iso-file.. Het heet Vista Recovery_Disc.iso.\r\nKan je me ook vertellen hoe ik dat had moeten doen? \r\ngroetjes, Willeke Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 Je moet de ISO gebruiken om een dvd te maken (image naar schijf branden) en niet de iso simpelweg als data op de schijf zetten. Veel gemaakte fout, dus trek het je niet aan.\n\nPas als je een dvd overhoudt waar losse bestanden en geen iso meer op staan, dan zou \'ie moeten werken. Even door de opties van het brandprogramma lopen voor de optie om een image naar schijf te branden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 oké... ga het weer ff proberen.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 De Vista Recovery_Disc.iso heb je waarschijnlijk als torrent binnen gehaald?\n\nHoeft niet perse op DVD,kan ook op CD of CDRW.\n\nAls image branden zoals FooBar zegt.\n\nAfb. is van Nero.\n\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 heb het geprobeerd... dvd deed het nu wel... klikte op repear enz. en na het opstarten weer het zelfde beeld.. de foutmelding dus... weet je nog wat? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 oh.. er staat nu bij: The selected entry could not be loaded because the application is missing or corrupt... (windows\\system32\\winload.exe) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 [QUOTE]De Vista Recovery_Disc.iso heb je waarschijnlijk als torrent binnen gehaald?\n[/QUOTE]\n1.Vindt je het echt vervelend om te vertellen waar je die recovery iso vandaan hebt?\n \n2.Mogelijke oplossing op onderstaande site.\n \n[URL]http://support.microsoft.com/kb/927392[/URL]\n \nEn met name deze tekst;\n \nOpmerking Als het probleem niet wordt opgelost door de BCD opnieuw samen te stellen, kunt u de BCD exporteren en verwijderen, en vervolgens deze optie opnieuw uitvoeren. Op deze manier weet u zeker dat de BCD helemaal opnieuw wordt samengesteld. Daarvoor typt u in de herstelomgeving van Windows de volgende opdrachten bij de opdrachtprompt:\n\nbcdedit /export C:\\BCD_Backup\nc:\ncd boot\nattrib bcd -s -h -r\nren c:\\boot\\bcd bcd.oud\nbootrec /RebuildBcd\n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 Welk type notebook heb je? Bij de meeste (die ik ekn) zit er een herstelpartitie op die verborgen is.\r\nDus bij het opstarten op F8 drukken en dan kom je (hopelijk) in een scherm met diverse opties om\r\nde laptop te bewerken en ook naar de fabrieksintellingen te brengen.\r\nSoms moet je bij het opstarten een toetsen combinatie intypen zoals bv \"ALT-F10\" Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 [QUOTE]Dus bij het opstarten op F8 drukken en dan kom je (hopelijk) in een scherm met diverse opties om\nde laptop te bewerken en ook naar de fabrieksintellingen te brengen.[/QUOTE]\n@eugene,\n\nVertel er dan veiligheidshalve even bij,dat wanneer je de laptop naar de fabrieksinstellingen terug laat zetten,alle data op de C:\\ partitie verloren gaat ;)\n\nEn soms zelfs ook op andere (zelf erbij gemaakte) partities :(\n\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 Zo, ben ik weer... Greetz, natuurlijk mag je dat vragen. Het komt van deze website: [url]http://neosmart.net/blog/2008/download-windows-vista-x64-recovery-disc/[/url].\r\nDie website ga ik zo bezoeken.\r\n\r\nEugen, het is een packard bell en kan niet in de veilige modus opgestart worden..helaas...Hij is niet van mij...Er staat ook nog Easy Note op...\r\nBedankt voor de tip...\r\n\r\ngroetjes,\r\nWilleke Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 Greetz, ik krijg als ik in type bij de dos commando \"attrib bcd -s-h-r\" foutmelding, denk ik..\r\n\"invalid switch - -s-h\"... ik heb het al op meerdere manieren getyped... ook nog gecheckt op website.. kan ik dan gewoon doorgaan met de \"ren\" opdracht? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 Zeg maar wanderer ;)\n \nDit soort commando\'s dien je zeer precies te typen,anders werkt het niet,let dus goed op de spaties.\n[code]attrib bcd -s -h -r[/code]\n \nJe kunt het proberen,om met het \"ren\" (van rename) commando door te gaan,daar kun je niets mee verpesten,misschien lukt het.\n \nHet attrib bcd -s -h -r commando,gebruik je om de \"kenmerken\" van bestanden te verwijderen,zodat je er mee kunt werken.\n \nHier enige toelichting.\n \n[URL]http://www.itondemand.nl/ict-forum/dos/gevorderde-commandos-in-dos.html[/URL]\n \n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 Hi Wanderer... ben weer aan het \"stoeien\".... nu volgende probleem...kom niet meer in dos...\r\nIn het begin wel, en ik probeerde weer een keer om vista te herstellen.. maar dat lukte niet..\r\nToen wilde ik weer naar dos.. maar tot nu toe helaas... snik.... de dvd wordt niet meer opgestart... ik blijf het nog ff proberen... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 oh.. gelukkig.. hij start weer op.. pffff.... tot later... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 kwam weer in dos.. Hij pakte nu wel die dosregel... maar de volgende (met ren) pakte hij niet.. doorgegaan.. restart... helaas.... nog tips? Ben wel blij met de hulp...\r\ngroetjes, Willeke Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 [QUOTE]oh.. gelukkig.. hij start weer op.. pffff.... tot later...[/QUOTE]\r\nJa,als je voor herstel hebt gekozen en je wilt later naar de Command Prompt,dan moet je waarschijnlijk weer herstarten.\r\n[QUOTE]kwam weer in dos.. Hij pakte nu wel die dosregel..[/QUOTE]\r\nOmdat hij nu die \"dos regel\" wel pakte maar het ren commando niet,krijg ik toch de indruk dat je type fouten maakt en ik denk t.a..v de spaties.\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 bedankt weer wanderer... ik maakte geen typefouten.. ik weet dat de dos commando\'s precies ingetypt moeten worden... ik keek verder naar de dir van c: en zag weinig terug van de standaard vista bestanden... ik vermoed nu dat een virus de boel verziekt heeft... \r\ndaarna probeerde ik een proefversie van linux.. en daar gaf hij aan dat hij maar 1 processor kon vinden en dat het niet werkt... helaas... misschien is zelfs de processer niet in orde.. \r\nIk ga nu weer ff stoppen.. zie het nu niet meer zitten... ik wacht nieuwe berichten af met eventuele nieuwe suggesties.. bedankt zover... pffff... \r\ngroetjes, Willeke Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 Het kan zijn,juist bij een laptop,dat de partitie letters verwisseld worden,omdat op sommige merken laptops er een verborgen partitie is,waar de recovery bestanden opstaan.\n\nJe bent op de goede weg,probeer dat \"dir\" commando op andere driveletters,totdat je het idee hebt op de juiste partitie te zijn.\n[quote] daar gaf hij aan dat hij maar 1 processor kon vinden[/quote]Heeft jouw laptop meerdere processors dan?\n\nGreetz Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen