Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2009 Delen Geplaatst: 18 augustus 2009 Hallo allemaal. Ik wil graag een eigen forum beginnen. Ik wil het simpel houden en ik heb al sites gevonden als [url]www.phpbb.com[/url] of [url]www.yabb.nl[/url]. Mijn vraag is, heb je daar wel een eigen server voor nodig of staat dat bij hun op een server? Weet anders iemand waar je \"serverloos\" een forum op kunt zetten? Anders zijn er gelijk weer zoveel kosten aan verbonden en dat is niet de bedoeling. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2009 [QUOTE=Spies;481597]Mijn vraag is, heb je daar wel een eigen server voor nodig of staat dat bij hun op een server? [/QUOTE]Voor genoemde links wel ja, maar er zijn genoeg diensten waar je een gehost forum kunt nemen. Dat beperkt je vrijheid wel, maar hoeft niets te kosten.\r\n\r\nBijvoorbeeld [url]http://www.myphpbb.net/[/url], maar er zijn er veel meer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2009 Probleem is wel dat zo\'n site van de ene op de andere dag kan verdwijnen, en dat je meestal geen backups van je data kunt maken. Hosting kost tegenwoordig een habbekrats voor 1-2 euro per maand heb je ze voor het uitzoeken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2009 Ik raad ook aan om gewoon een hostingpakket te bestellen. Verder zou ik niet kiezen voor sites als myphpbb.net, maar zou ik bijv. een .nl domein registreren. Naar mijn mening komt dat namelijk altijd veel professioneler over. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2009 Sure, maar dat wordt hier dus niet gevraagd. Voor lang niet alle forums is het noodzakelijk om professioneel over te komen. Als het voor een vriendengroep of wat dan ook bedoeld is, is een gratis forum meer dan genoeg. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen