Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 Hoi.\r\nIk zit met het volgende probleem. Een poos geleden is de pc van mijn zoon gecrashed. Het bleek dat de harde schijf helemaal stuk was. Niks meer van te redden maar stond gelukkig niet al te veel op. Mijn optie was dus om een andere HD te installeren en daarop helemaal opnieuw Windows XP erop te zetten daar ik daar nog een orginele cd van had liggen. Had daarnaast ook nog een harde schijf liggen van 76 GB (niet veel maar was om uit te proberen) en heb die vervolgens ingebouwd. Daarop opnieuw Windows XP geinstalleerd wat geen problemen opleverde. Het is eigenlijk de bedoeling dat ik binnenkort een grotere HD erin bouw. Van 250 GB of zo.\r\nMaar na dit alles blijkt het niet mogelijk om verbinding te krijgen met internet.Wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar om verbinding te krijgen. Denk wel dat ik alles goed aangesloten heb want de schijf op dezelfde manier erin gezet zoals ik de oude eruit heb gehaald. Er wordt in ieder geval NIET aangegeven dat ik te weinig schijfruimte heb of zo. Heb ooit ergens geleden dat het misschien zou kunnen komen omdat SP2 niet geinstalleerd zou zijn, maar ook dat heb ik geprobeerd. SP2 blijk ik niet te kunnen installeren via de cd (ooit van CID gekregen). Wat kan er dan fout zijn of wat moet ik doen om wel verbinding te krijgen. Als ik een laptop op de netwerkkabel aansluit heb ik wel normaal internet. Wie kan mij helpen? Heb precies de procedure gevolgd na het installeren van XP pro om verbinding te krijgen. Heb normaal verbinding via breedband (modem+router via Chello). Het zelf instellen van verbinding lukt dus ook niet. Heb daarvoor alle opties geprobeerd. Hopelijk weet iemand raad want zoon heeft binnekort pc nodig voor school.\r\nEn meer info van mijn pc is:\r\nAMD Athlon xp 2500+\r\nKloksnelheid: 1.83 GHz\r\n256 MB Ram-geheugen\r\n\r\nps.\r\nAls ik er een nieuwe HD in wil zetten van 250 GB is dan de kloksnelhied wel voldoende en zo ook het ram geheugen van 256 MB? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 [QUOTE=Frankyboy64;481406]Wat kan er dan fout zijn of wat moet ik doen om wel verbinding te krijgen. Als ik een laptop op de netwerkkabel aansluit heb ik wel normaal internet. Wie kan mij helpen? Heb precies de procedure gevolgd na het installeren van XP pro om verbinding te krijgen. Heb normaal verbinding via breedband (modem+router via Chello). Het zelf instellen van verbinding lukt dus ook niet.[/QUOTE]\r\n\r\nHet zit hem lijkt mij dan toch vast op het instellen van die gegevens voor de internetverbinding. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2009 Bedankt voor jullie reacties.\r\nIk heb inderdaad bij apparaatbeheer een paar gele uitroeptekens gevonden. Zo ook bij ethernet-verbinding. Maar als ik geen internet heb hoe kan ik deze drivers dan installeren? Heb voor zover ik kan nagaan nergens geen cd waar die drivers opstaan. Beneden heb ik een pc met daarop Vista dus dat zijn weer andere drivers neem ik aan. Heb het ook al in de \'veilige modus\'geprobeerd maar ook dat lukt niet natuurlijk. Wat kan ik dan nog meer doen. Mijn provider is Chello. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 Even kijken welke netwerkkaart je in de pc hebt zitten en dan via de pc met internet de drivers downloaden, op een usb-stick zetten en vervolgens installeren op de \'probleem-pc\'. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen