Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 Hallo iedereen, ik zit met een probleem. Namelijk het volgende.\nBij sommige spellen loopt mijn computer vast, en moet ik hem vervolgens resetten. Het doet zich voor bij zowel Sims 3, Call of Duty 4, Grid en hoogstwaarschijnlijk ook wel bij meer spellen. Het moment dat het zich voor doet is vaak onregelmatig.\n\nBij Sims 3: paar seconden na het starten van de Create-a-Sim mode en tijdens het bouwen van een huis is het ongegelmatig (meestal na 10 min ongeveer).\nBij Grid: paar seconden na de start van de race\nbij CoD4: onregelmatig, soms na 10 min, en soms na 20 min.\n\nDe temp van de GPU loopt op tot 60 graden tijdens gamen en dat lijkt me niet onvoldoende. Andere temperaturen zijn ook goed.\n\nDit zijn de specificaties van mijn pc:\n\n[B]Moederbord[/B]: P5VD2-X\n\n[B]Processor[/B]: Intel(R) Core(TM)2 CPU E6300 @ 1.86GHz\n\n[B]Systeemgeheugen[/B]: 2048 MB\n\n[B]Video kaart[/B]: ATI Radeon HD 4850 (512 MB)\n\n[B]Besturingssysteem[/B]: Vista (maar doet zich voor op alle besturings systemen)\n\n[B]DirectX Version[/B]: 10.0\n\nAlle drivers zijn up to date, maar die van mijn moederbord weet ik niet. (en hoe kan ik dat checken?).\n\nMVG DeNoob.\n\n-edit-\nWat wel raar is, is dat hij ook vast loopt bij de \'lichtere games \' zoals CoD2 en bij een video kaart stress programma is er niks aan de hand. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2009 [url]http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5VD2-X[/url]\r\n\r\nKijk eerst met de liveupdate welke bios versie erop zit, uitvallen door een te lage biosversie komt vrijwel niet voor en het updaten is niet zonder risico.\r\n\r\nBest mogelijk dat de vram te warm word, die heeft geen temp sensor en daar weet je niet de temp van.\r\nJe kunt het testen door de zijkant van de PC af te halen en een tafelventilator op de grafische kaart laten blazen tijden het gamen, dan weet je al iets meer.\r\n\r\nOok de logboeken eens napluizen of er iets over te vinden is.\r\nOverigens staat nergens welk merk voeding met het wattage ervan, is ook nog een mogelijkheid dat die niet voldoende sap kan leveren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2009 Bedankt voor de reacties.\n\nDe BIOS versie is up-to-date. De voeding is OK, want het heeft gewerkt. Maar wat is vram?\n\nDeNoob. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2009 Vram\r\ndenk typfout en is RAM\r\nOf Video RAM Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2009 [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Video_random_access_memory[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2009 Nope, de temperatuur van me vram is goed, zeker weten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2009 Tja, er zit geen tempsensor op en dan ben je helderziend, over die tafelventilator heb ik ook verder niets gelezen en over de logboeken ook niet, merk en wattage opgeven was ook al teveel gevraagd, succes verder ermee. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 Voel er even aan ofzo?\r\nof met je hand erboven.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 [QUOTE=Lange Pier;481692]Tja, er zit geen tempsensor op en dan ben je helderziend, over die tafelventilator heb ik ook verder niets gelezen en over de logboeken ook niet, merk en wattage opgeven was ook al teveel gevraagd, succes verder ermee.[/QUOTE]\n\nHelemaal niet, maar nogmaals, met de temperatuur van mijn videokaart is niks mis mee. Bij een videokaart stress programma wordt de temp van de GPU 75 graden (loopt niet vast), en bij sommige spellen loopt hij al vast bij 60 graden.\n\nMijn voeding is van Konig en heeft 450 watt. Maar die zat er altijd al in. Ik denk niet dat het probleem in die richting ligt want alles heeft gewoon gewerkt. Over de tafelventilator gesproken, heb ik ook geprobeerd, maar mocht niet baten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2009 [QUOTE=DeNoob;481315]Hallo iedereen, ik zit met een probleem. Namelijk het volgende.\r\nBij sommige spellen loopt mijn computer vast, en moet ik hem vervolgens resetten. Het doet zich voor bij zowel Sims 3, Call of Duty 4, Grid en hoogstwaarschijnlijk ook wel bij meer spellen. Het moment dat het zich voor doet is vaak onregelmatig.\r\n\r\nBij Sims 3: paar seconden na het starten van de Create-a-Sim mode en tijdens het bouwen van een huis is het ongegelmatig (meestal na 10 min ongeveer).\r\nBij Grid: paar seconden na de start van de race\r\nbij CoD4: onregelmatig, soms na 10 min, en soms na 20 min.\r\n\r\nDe temp van de GPU loopt op tot 60 graden tijdens gamen en dat lijkt me niet onvoldoende. Andere temperaturen zijn ook goed.\r\n\r\nDit zijn de specificaties van mijn pc:\r\n\r\n[B]Moederbord[/B]: P5VD2-X\r\n\r\n[B]Processor[/B]: Intel(R) Core(TM)2 CPU E6300 @ 1.86GHz\r\n\r\n[B]Systeemgeheugen[/B]: 2048 MB\r\n\r\n[B]Video kaart[/B]: ATI Radeon HD 4850 (512 MB)\r\n\r\n[B]Besturingssysteem[/B]: Vista (maar doet zich voor op alle besturings systemen)\r\n\r\n[B]DirectX Version[/B]: 10.0\r\n\r\nAlle drivers zijn up to date, maar die van mijn moederbord weet ik niet. (en hoe kan ik dat checken?).\r\n\r\nMVG DeNoob.\r\n\r\n-edit-\r\nWat wel raar is, is dat hij ook vast loopt bij de \'lichtere games \' zoals CoD2 en bij een video kaart stress programma is er niks aan de hand.[/QUOTE]\r\n\r\nik heb de sims 3 zelf ook en achter op de dvd hoes staat dat je bij windows xp minimaal 2 ghz moet hebben en bij vista 2.4 ..... dus misshien licht het wel aan je prosessor Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 Nee, ook niet want het heeft wel gewerkt. :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 Hoe zit het met de temperatuur van je processor?\r\nHet zou ook kunnen zijn dat je voeding kashiweila is (kapot) aangezien je het al een tijdje schijnt te hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 Kan je iets terugvinden in de logboeken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 Waar kan ik de logboeken vinden? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2009 [QUOTE=DeNoob;481983]Waar kan ik de logboeken vinden?[/QUOTE]\r\n\r\nMet je rechter muistoets op \'computer\' klikken en dan op \'beheren\' klikken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2009 Je processor is te laag, Je geheugen te weinig aangezien vista met alle mooie bling bling toestanden wel veel geheugen eist. Draaien er teveel toepassing mee op de achtergrond, hoe hoog heb je je instellingen staan voor je videokaart. 60 graden is niet veel voor een GPU, is de luchtstroming naar buiten goed van warme lucht? is de invoer naar binnen goed van koude lucht!\r\n\r\nJe cpu kan te warm worden met al die brekeningen in zware games, tuurlijk kan ie het gedaan hebben maar onder vista zou ik zelf 4gb in me pc pompen!\r\n\r\nKijk eens wat je allemaal hebt geinstalleerd of veranderd voordat ie moeilijkheden kreeg, voor updates van je drivers van je moederbord zou ik eventje kijken welk moederbord je hebt!\r\n\r\nB.v. asus p5ql en dan staat er ergens op je bord een r of rev nummer b.v. R(ev) 1.0\r\n\r\nSchrijf dit op een papiertje, start je pc opnieuw op en kijk welke bios er op zit als ie opstart! schrijf dit ook op! Een gouden regel is dat je eerst naar de website gaat van je mainbord fabrikant en alleen de nieuwste drivers voor lan, geluid en chipset download!\r\n\r\nMocht na instaleren van deze nieuwe drivers het probleem zich voor blijven doen dan kan je een Bios update doen. Let wel op dat dit een ernstige ingreep is en gaat het fout dan is het goed fout . Lees alle tekst en uitleg goed en doe het ook zo als het uitgelegt staat. Gaat het fout dan is je Bios weg en je moederbord hart loos. Is je bios nummer het zelfde als wat je download dan hoef het niet.\r\n\r\nDe gouden tip voor alles is werkt het goed dan geen bios flashen!? Haal er iemand bij die weet wat ie doet met flashen.\r\n\r\nVeel geluk met het oplossen van je probleem\r\n\r\n\r\nKKH Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen