Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 Ik heb een probleem op een van de pc\'s die ik thuis heb. \r\nHierop draait Windows XP Home, deze is altijd goed bijgehouden kwa updaten etc.\r\n\r\nSinds 3 dagen kan ik hier niet meer met IE of Firefox een Webpagina laden, als ik via: Uitvoeren -> CMD -> ping [url]www.google.nl[/url] doe. Krijgt hij wel een antwoord van +/- 35 ms. Dus er is een verbinding.\r\nIE en Firefox staat NIET op Offline werken. De pc is nu bezit met een diepe scan op virusen, deze heeft tot nu toe nog niks gevonden.\r\n\r\nKan iemand mij hier advies op geven?\r\n\r\nAlvast bedankt! \r\n\r\nTimo van Wieren Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 Kan de firewall misschien nog een rol spelen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 firewall van windows en van beveiliging heb ik uitgezet. normaal als een pagina in IE oe Firefox niet geladen kan worden dan krijg je er en melding van. nu krijg ik alleen een blank page. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 En als je dan b.v. [url]www.google.nl[/url] in het adresveld intikt? Wat gebeurd er dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 [QUOTE=Edmoor;481221]En als je dan b.v. [url]www.google.nl[/url] in het adresveld intikt? Wat gebeurd er dan?[/QUOTE]\r\n\r\nNiks, blijft de \"blank page\" houden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 Is er ander soort beveiliging actief, zoals Zone Alarm of Norton ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 Ok, probeer eens wat er op [url=http://support.microsoft.com/kb/816405]deze pagina[/url] onder het kopje Workaround staat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 [QUOTE=Edmoor;481224]Ok, probeer eens wat er op [url=http://support.microsoft.com/kb/816405]deze pagina[/url] onder het kopje Workaround staat.[/QUOTE]\r\nMaar ook Firefox doet het niet... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 Weet ik. Maar toch gewoon ff proberen, is zo gebeurd. Baat het niet dan schaadt het niet.\nMaar ik denk eerder dat hij moet zoeken in de richting die jij aangaf inderdaad. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 [QUOTE=erikdenhouter;481223]Is er ander soort beveiliging actief, zoals Zone Alarm of Norton ?[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb in de MSCONFIG de beveiliging software uitgezet. en toen geprobeerd. \r\nDit hielp ook niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 Zit je achter een losse router? Sluit de kabel van de modem dan eens rechtstreeks op je pc aan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 [QUOTE=Edmoor;481230]Zit je achter een losse router? Sluit de kabel van de modem dan eens rechtstreeks op je pc aan.[/QUOTE]\r\n\r\nDe internet verbinding doet het zelf gewoon, hebt me laptop nu draadloos met de zelfde router verbonden. Als ik de pc rechtstreeks op het modem aansluit, met een kabel doet hij het ook niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 Dan zou ik eens een volledig nieuwe verbinding aanmaken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 Beveiligingssoftware wil nog wel eens gewoon blijven doen wat ze doen, al zet je ze uit, al laadt je de zichtbare programma\'s niet.\nSoms moet zelfs eerst een software echt gedé-installeerd worden om het probleem op te lossen.\n\nOok oude verwijderde software (Norton b.v.) wil nog wel eens dwars liggen door onverwijderde settings in het register. Dan moet je er een extra Norton verwijder-tooltje voor gebruiken om die resten kwijt te raken.\nDenk eens goed na of er op dat gebied iets verwijderd is ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 [QUOTE=erikdenhouter;481242]Beveiligingssoftware wil nog wel eens gewoon blijven doen wat ze doen, al zet je ze uit, al laadt je de zichtbare programma\'s niet.\r\nSoms moet zelfs eerst een software echt gedé-installeerd worden om het probleem op te lossen.\r\n\r\nOok oude verwijderde software (Norton b.v.) wil nog wel eens dwars liggen door onverwijderde settings in het register.\r\nDenk eens goed na of er op dat gebied iets verwijderd is ?[/QUOTE]\r\n\r\nIk doe wel een volledig nieuwe Windows installatie.\r\nBedankt voor jullie antwoorden! Ik weet het antwoord nog niet. Helaas, maar niks aan te doen! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 Dat is wel rigoureus voor één probleem.... :confused:\nMaar ja, je weet zelf wat uiteindelijk het makkelijkst voor je is.\n\nIs een herstelpunt terugzetten trouwens geen optie ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2009 [QUOTE=erikdenhouter;481249]Dat is wel rigoureus voor één probleem.... :confused:\r\nMaar ja, je weet zelf wat uiteindelijk het makkelijkst voor je is.\r\n\r\nIs een herstelpunt terugzetten trouwens geen optie ?[/QUOTE]\r\nIk ben nu al bezig met een nieuwe installatie, een herstelpunt terugzetten heb ik al 3 keer geprobeer, helaas hielp dit ook niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 Dan nu maar hopen dat dat helpt, het zou zomaar kunnen dat er ergens iets fout is bij je provider, bijv. geen of een verkeerde DNS-server.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 DNS werkte, want er werd gepingd naar een domein-naam ([url]www.google.nl[/url]) en die werd beantwoord, dus omgezet naar IP :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2009 Ook naar het juiste IP? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen