Ga naar inhoud

Twee verschillende camera's aansluiten

Aanbevolen berichten

Ik heb twee Canon fototoestellen. Een EOS400D en een Digital Ixus 70.\r\n\r\nIk gebruik het liefst de software van de producent (Canon) zodat ([B]onder andere[/B]) met het downloaden van de foto\'s van het toestel de fotonummers altijd weer verder gaan waar de vorige waren gebleven. Je kan ook het programma van XP gebruiken om de foto\'s te downloaden op de pc, maar die begint altijd weer bij image 001. Alle foto\'s moeten dan opnieuw genummerd worden wat niet te doen is vanwege het aantal foto\'s wat er wekelijks op de pc gezet wordt.\r\n\r\nNu mijn probleem. Wat ik ook probeer ik kan maar 1 driver tegelijk installeren op 1 pc. Als ik de EOS400D software installeer doet de Ixus het niet en visa versa. \r\n\r\nNu gebruik ik 2 pc\'s. Op een pc 1 is de EOS software geïnstalleerd en op pc 2 de Ixus. Alle foto\'s staan op zeg maar pc 1. Als nu de Ixus foto\'s op de pc 2 staan zet ik ze op een USB stick en zet ze over op de pc 1. Onhandig, maar het werkt.\r\n\r\nIs er een mogelijkheid om beide stukjes software op één pc te zetten en dat ze nog werken ook?\r\n\r\nBij voorbaat mijn dank.
Link naar reactie
Nog gemakkelijker: \n\nKoop een kaartlezer, en kopieer de foto\'s met de hand. Gaat meestal nog sneller ook. \n\nWat ik altijd doe, Dump de foto\'s van de kaart(en), in een tijdelijke folder, en laat ze op de kaart staan. Dan zoek ik ze uit, en de goede gaan naar mijn bewaarfolder. Pas als die gebackupped zijn, formatteer ik de kaart. Op deze manier heb ik altijd een backup.
Link naar reactie
Er zijn bij de meeste kamera\'s helemaal geen prg\'s of drivers nodig om de foto\'s over te zetten. \nDe kamera wordt gewoon gezien als een externe HD ,en vandaar uit kun je zo de foto\'s kopieren.(of de hele map) . Daar is zelfs ook het window\'s prg niet voor nodig!!!\nEr veranderen helemaal geen nummers ,,de orginele nummers in de kamera blijven gewoon behouden.\nFoto\'s wissen van de kamera kun je wel beter altijd met de kamera blijven doen (zonder pc dus)\n \nDit werkt allemaal veel sneller en gemakkelijker.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...